Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

mange på kh kan spare op.. det er der da 2 der har skrevet i denne tråd. 

Ja indtil du rammer 10.000. Så skal du leve af din opsparing... Du må ikke have en formue på over 10000 på kh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Benjamins'mor

Mom skriver:

Men det ved du, siden de bare fiser husleje af, og ikke gider arbejde?

Så du tror 180.000 mennesker bare sidder derhjemme og ser tv hele dagen, for det er da totalt fedt at få penge for? Så er du seriøst dum. 

Anmeld

25. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

og netop derfor synes du det er fair at 
en gut på 20 skal være på kh fordi han ikke orker at tage en uddannelse.. eller at finde sig et arbejde. 

Har jeg sagt det?
Øh nej det tror jeg ikke.

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

men det rører mig ikke hvad i synes om min holdning? 

Jeg har ikke dømt dig på din holdning i start oplægget, men da du begyndte at dømte, ja så dømmer jeg dig udfra det.

Anmeld

25. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

og netop derfor synes du det er fair at 
en gut på 20 skal være på kh fordi han ikke orker at tage en uddannelse.. eller at finde sig et arbejde. 

Har jeg sagt det?
Øh nej det tror jeg ikke.

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Den vil jeg gerne svarer på!

Jeg har en svær depression/fødselsdepression . Jeg er på "lykkepiller" , og fungere pt okay. Jeg er meeega træt, tror pt det er pillerne, men da jeg lige er skiftet mærke, kan det også sagtens være depressionen. Jeg var SÅ langt ude lige inden jeg søgte hjælp... Jeg var handlingslammet, jeg var selvmordstruet, jeg kunne ikke overskue min mand, mine børn, mit liv, min fremtid, min økonomi, mig selv. Jeg var på grænsen til at agere voldeligt overfor min mand, på at skride, kører galt i min bil! -trods det, så var jeg stadig ude og besøge min tætte veninde til en kop kaffe, når vi havde haft en aftale i uger, og jeg havde aflyst med dårlige undskyldninger hver gang, men hver gang jeg kunne mærke idag har jeg en god dag, så greb jeg telefonen og lavede en aftale samme dag, og kom til kaffe. 

Vi var også til fødselsdage , og føj hvor jeg ikke magtede det, men på med facaden og det påklistrede falske smil, og ud . Sådan, det var jeg nødt til! Og jeg nød det når jeg endelig fik hevet mig udenfor og ud blandt andre. Men tiltrods for at jeg VIDSTE jeg ville nyde det når jeg endelig kom ud, så var det en kamp uden lige inde i mit hovede hver gang jeg skulle noget. 

Sådan er det stadig, er kun lige nyligt opstartet i min medicinske behandling + terapi. Tro mig, du ville ikke kunne se på mig hvad jeg kæmpede med. 

og det er da bestemt heller ikke fordi jeg synes det er mega synd for dig. for det synes jeg sgu! 
men folk der udnytter det synes jeg ikke det er synd for. for det går ud over gode folk som dig. 

Anmeld

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Benjamins'mor skriver:

Så du tror 180.000 mennesker bare sidder derhjemme og ser tv hele dagen, for det er da totalt fedt at få penge for? Så er du seriøst dum. 

Øhm er du nu helt sikker på, at du har citeret dwn rigtige??

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Ja, det må man jo... Men hvor fedt tror du at det er, at være det her barn? At være den eneste der falder uden for flokken? At være det barn som ikke kan invitere til fødselsdag? Eller komme til de andres, fordi at der ikke er råd, osv.

Hvor fedt er det at være det her barn, i en skole hvor de risikere at blive mødt af børn som er opdraget af mødre med en så uempatisk og fordømmendeholdning, som din?

mit barn vokser forhåbenligt op med at man skal kæmpe for sin egen næring. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Nej det er ikke blot min mening, det er psykologisk og fysiologisk bevist at ikke alle har samme mængde ressourcer.

Hvad dælen laver du til hverdag? Ja undskyld men du virker ualmindelig snæversynet, uvillig til at lytte, ikke særlig god til at debattere, og uviden, og jeg tænker derfor på hvad du beskæftiger dig med??

jeg skal da ikke ændre min holdning og mening fordi i synes den er langt ude? 

Anmeld

25. november 2015

TNBC

Saphiira skriver:

Det ville sq være skønt  

der er mange der ikke forstår fx. Angstlidelser... Og ja det kan også være svært at forstå, men at man vitterligt ikke VIL forstå det, er en anden ting

Ja, det sku trist at man skal dømmes på den måde.
jeg forstår godt at det er svært at forstå hvad folk med angst og andet går igennem, men den attitude, at man ikke engang gider at prøve at forstå.. Der står jeg af.. Så føler man sig bare stemplet til at være doven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.