Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du er virkelig dummere end dum

Det tager jeg som et kompliment. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

jeg har aldrig nævnt at man ikke måtte have en telefon.. 
jeg har skrevet, at man kan spare på sit forbrug.
I stedet for 299 kr kunne man godt få et for 79kr...

SÅ må man jo meddele skolen at det kan man ikke pga. dit og dat. også kan der findes en anden løsning.... 

Du ved da ikke om de har dyre eller billige abb. allerede?

Dertil kan man altså ikke bare meddele skolen at ens børn ikke kan lave lektier! 

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Det tager jeg som et kompliment. 

Gør du det 

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

alenemor42 skriver:

Det er faktisk ikke så simpelt

Men ja så længe barnet ikke er født er det kun mor der får denne ydelse. Men når barnet er født er der højere ydelse til begge. Men så er der gensidig forsørger pligt  og andre ting der kan spille ibd

Jeg fik kontanthjælp under barsel med min datter, da reformen i januar 2013 trådte i kraft. De vurderede mig uddannelses parat og jeg faldt til kun at få 5753,- før skat. Så man får altså ikke forhøjet kontanthjælp bare fordi man har børn. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Uha hvad så med sådan en som mig. 

Jeg har en diagnose og er ikke på kontanthjælp. Men .. Det tog mig 4 år at få min diagnose og på et tidspunkt i den periode var jeg på kontanthjælp. Men ifølge dig var jeg jo ikke syg fordi jeg ikke havde en diagnose? Kan fortælle dig systemet så på mig på samme måde og jeg blev sat i aktivering 30 timer om ugen hvilket ødelagde mit liv fuldstændigt! 

i øvrigt er min sygdom ikke særlig "kendt" og jeg har gået rundt med den i næsten hele mit liv uden at vide det var unormalt at have det som jeg har. Så hvis jeg mødte dig en dag så ville jeg da være helt sikker på at blive stemplet som doven. Et stempel jeg har haft siddet i panden netop fordi man ikke kan se på mig jeg er syg. 

Jeg synd du formår at skærer utrolig mange over i en kam uden at gøre dig tanker om hvad der eventuelt kan ligge bag.

hvis du siger man ikke har kunne se det på dig, har systemet jo heller ikke kunne se det? 
derfor bliver de jo nød til at starte et sted.. 

Men jeg læser det også som om at du har et arbejde nu, bare ikke på 30 timer eller derover. 
for mig virker det da som om at du har lært og arbejde med din sygdom nu. og arbejder det du kan. og det da fedt at du gør det! 

Anmeld

25. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

det er jo op til dig, men der findes fjernstudier ? 

men så vil du leve på Kh resten af din leve tid, fordi du ikke kan tage en uddannelse fordi du ikke lære af at lytte? nogen gange kan det være man bare skal kæmpe sig igennem.. eller i hvertfald give det et forsøg.  

På sosu ved jeg da man lærer af at læse og få det i hænderne i praktikkerne. 

men om ikke andet så kan man ikke tillade sig at brokke sig ved at leve på kh, og man kan ikke forvente at leve luksus, og få goder i forhold til hvis man havde et job med uddannelse bag sig. 

Ja, jeg ved sku da godt det er op til mig..

Sjovt som du med det samme mener at jeg er på kh fordi jeg ikke har en uddannelse...

Jeg KÆMPER hver eneste dag, men jeg skal jo bare ud i det, i følge nogle herinde, for alle kan jo... Er det ikke sådan det er? Jeg sidder jo bare på min falde røv og laver ingenting. (NOT) For det må man ikke under 30. Man skal arbejde for den røvlille bunke penge man får, op til 37timer.

Så kan man på SU heller ikke brokke sig, for der er min sku sin egen herre, det er man ikke påå KH...

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Åh Gud. Du vil jo bare ikke forstå...

det er ikke KUN samværet. Allerede INDEN man skal ud begynder systemet at komme på overarbejde. Man begynder at blive nervøs. Få det skidt osv. Det har man også under og Efter man har været "ude" 

det betyder altså at ens system er på overarbejde allerede lang tid før.... Men sørme også efter! 

Og nej man kan ikke lukke sig inde, men det handler ikke om man vil eller ej. 

At handle kan være en kæmpe ting... Som trætter folk sindssyg meget.

jeg synes faktisk det er lidt synd at du er så fordømmende og bare mener folk "skal tage sig sammen" (for det er faktisk det du indirekte siger). Måske skulle du prøve at bruge lidt krudt på at forståelse for andre mennesker. At ikke alle fungerer som du gør...

men man kan sagtens ''hænge ud'' med sine venner. 
men ej arbejde.. jeg ikke fan. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Men hvordan vil du sorterer så du kun rammer den der fiser den af. Og hvad med børnene til de der fiser den af, skal de så helt uforskyldt også rammes? 

Og tror du samfundsøkonomisk at det er en fordel at vælge: de skal f... Lære det eller at vælge tilgangen: okay de er tabt nu investerer vi i at vende bøtten for deres børn. 

Hvis så bare de penge der blev sparer blev brugt til fx tiltag hvor børnene kunne gå gratis til diverse ting, til skolerne så man kunne stille de digitale muligheder til rådighed, til mentorordninger, til noget der hjalp de børn og unge, men nej det er blandt at sætte afgifter på biler ned - virkelig en investering i fremtiden 

Det må regeringen jo finde ud af hvordan de vil gøre. det kan jeg ikke svare på. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Du ved da ikke om de har dyre eller billige abb. allerede?

Dertil kan man altså ikke bare meddele skolen at ens børn ikke kan lave lektier! 

skolen kan ikke forlange at de skal have mobil og computer... 
min søster er lærer så taler er erfaring. 

Anmeld

25. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

men man kan sagtens ''hænge ud'' med sine venner. 
men ej arbejde.. jeg ikke fan. 

Må man spørge hvad det er du rent faktisk gerne vil med denne tråd? 

Du skrev du gerne ville se det fra andres synspunkt/få forståelse for hvordan og hvorledes. Men ligemeget hvad folk skriver så har du jo bare ingen forståelse og du dømmer bare folk på det kraftigste. 

Du skrev det jo var ligemeget om du var anonym eller ej, og at du ville være anonym fordi du ikke vil sammenlignes med denne tråd når du debattere i andre tråde. Jeg får faktisk det indtryk at du har valgt at være anonym, for at sidde og dømme folk udfra det de skriver uden at skulle stå til regnskab for det. Det synes jeg simpelthen er ynkeligt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.