Ny Kontanthjælps reform

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Denne her sætning viser hvor uviden du er... 

Nogle mennesker har en lidelse som gør at de rent mentalt bruger mange flere ressourcer når de er ude blandt folk derfor bliver de hurtigere trætte. Hele deres "system" er på overarbejde... Så nej du kan ikke sammenligne disse to ting !

oftes står du i en kælder helt alene, så samvær er der ikke meget af.... man kan jo ikke leve i en verden uden at omgås andre mennesker.
hvordan kan man så magte at handle ind, i fakta.. 
du sælger den altså ikke ret godt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

9700 + 9700 ?? 

Ved ikke hvor du har de tal fra  ... men uanset hvad så er det jo ikke meget for 2 mennesker med barn/børn for det er jo før skat.

Så er der gensidig forsørger pligt osv. Så dækker det jo ikke noget der nærmer sig alm.mennesker løn når de er 2

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hjemmet kan du tage i dit eget tempo og de fleste har en mand også.

På arbejde kan du ikke bare tage pauser.

hvis man har et skånejob kan man godt holde en pause. 

Anmeld

25. november 2015

alenemor42

ErDetSnartNU skriver:

Er det kun enlige på kh der får den forhøjede ydelse? I så fald har jeg misforstået det for jeg troede det var alle forsørgere /gravide som fik den forhøjede sats og at der så derudover kom et tillæg for enlige. 

Det er faktisk ikke så simpelt

Men ja så længe barnet ikke er født er det kun mor der får denne ydelse. Men når barnet er født er der højere ydelse til begge. Men så er der gensidig forsørger pligt  og andre ting der kan spille ibd

Anmeld

25. november 2015

Monski

Uha hvad så med sådan en som mig. 

Jeg har en diagnose og er ikke på kontanthjælp. Men .. Det tog mig 4 år at få min diagnose og på et tidspunkt i den periode var jeg på kontanthjælp. Men ifølge dig var jeg jo ikke syg fordi jeg ikke havde en diagnose? Kan fortælle dig systemet så på mig på samme måde og jeg blev sat i aktivering 30 timer om ugen hvilket ødelagde mit liv fuldstændigt! 

i øvrigt er min sygdom ikke særlig "kendt" og jeg har gået rundt med den i næsten hele mit liv uden at vide det var unormalt at have det som jeg har. Så hvis jeg mødte dig en dag så ville jeg da være helt sikker på at blive stemplet som doven. Et stempel jeg har haft siddet i panden netop fordi man ikke kan se på mig jeg er syg. 

Jeg synd du formår at skærer utrolig mange over i en kam uden at gøre dig tanker om hvad der eventuelt kan ligge bag.

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Min "halv" søsters mor er nødt til at flytte for hun/ de har ikk råd til at bo hvor de gør nu når hun mister 2300 om måneden... Hun sparer alt hvad hun kan i forvejen... Så hun skal skaffe penge til et indskud og finde et nyt sted inden okt...

Jeg selv skal krydse fingre for at jeg bliver klar til ny uddannelse inden okt ellers skal jeg også finde et nyt sted at bo, for jeg vil heller ikk kunne bo her (medmindre vi virkelig vil skrabe bunden) 

Så sæt dig lige ind i tingene, før du kommer ned et udbrud....

Jeg krydser da fingre for du kommer på uddannelse så..  

Føler nu jeg har sat mig ind i de ting jeg har behov for. 
igen er det blot min mening jeg kommer med. 

Anmeld

25. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

så tæl lige til 10 så du er okay igen .. 

Du er virkelig dummere end dum

Anmeld

25. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Ved ikke hvor du har de tal fra  ... men uanset hvad så er det jo ikke meget for 2 mennesker med barn/børn for det er jo før skat.

Så er der gensidig forsørger pligt osv. Så dækker det jo ikke noget der nærmer sig alm.mennesker løn når de er 2

Nej det er ikke meget. men det er stadig gratis penge . så de skal da ikke brokke sig.. 
bo i en 2-3 værelses lejlighed til 5000 kr. 
så er der da stadig 10.000 kr tilbage til udgifter. det burde ikke være et problem. 

Anmeld

25. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

oftes står du i en kælder helt alene, så samvær er der ikke meget af.... man kan jo ikke leve i en verden uden at omgås andre mennesker.
hvordan kan man så magte at handle ind, i fakta.. 
du sælger den altså ikke ret godt. 

Åh Gud. Du vil jo bare ikke forstå...

det er ikke KUN samværet. Allerede INDEN man skal ud begynder systemet at komme på overarbejde. Man begynder at blive nervøs. Få det skidt osv. Det har man også under og Efter man har været "ude" 

det betyder altså at ens system er på overarbejde allerede lang tid før.... Men sørme også efter! 

Og nej man kan ikke lukke sig inde, men det handler ikke om man vil eller ej. 

At handle kan være en kæmpe ting... Som trætter folk sindssyg meget.

jeg synes faktisk det er lidt synd at du er så fordømmende og bare mener folk "skal tage sig sammen" (for det er faktisk det du indirekte siger). Måske skulle du prøve at bruge lidt krudt på at forståelse for andre mennesker. At ikke alle fungerer som du gør...

Anmeld

25. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

dem der fiser den af skal rammes! ja! 

Men hvordan vil du sorterer så du kun rammer den der fiser den af. Og hvad med børnene til de der fiser den af, skal de så helt uforskyldt også rammes? 

Og tror du samfundsøkonomisk at det er en fordel at vælge: de skal f... Lære det eller at vælge tilgangen: okay de er tabt nu investerer vi i at vende bøtten for deres børn. 

Hvis så bare de penge der blev sparer blev brugt til fx tiltag hvor børnene kunne gå gratis til diverse ting, til skolerne så man kunne stille de digitale muligheder til rådighed, til mentorordninger, til noget der hjalp de børn og unge, men nej det er blandt at sætte afgifter på biler ned - virkelig en investering i fremtiden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.