Barsel kedeligt erhverv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
alenemor42 skriver:

Jeg har 2 store børn på 15 og 21 år som blev afleveret da de var 6 måneder gamle og så startede jeg i arbejde. Jeg havde ikke den mindste smule dårlige samvittighed. .. overhovedet! ! Jeg har aldrig syntes barsel var ren nydelse 

Du skal bare børste alles kommentarer af dine skuldre både dem i den virkelige verden og dem her og gøre hvad du har lyst til !!! Mine børn er sørme normalt fungerende voksne (den ene næsten) voksen som på ingen måde ... heller ikke dengang var den mindste smule påvirkede over at starte i dagpleje og de husker det slet ikke andet end hvor hyggeligt deres dp mor var. 

Så skråt op med hvad alle syntes !! 

PS.  Det er ikke alle der har 52 ugers barsel! Det kommer an på overenskomst og om man har råd til at gå på barselsdagpenge.

Jeg synes godt nok, der er forskel på, om man kun har seks måneders barsel og på at have 11 måneder og lade barnet komme i institution de sidste fire. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

TNBC

alenemor42 skriver:

Jeg har 2 store børn på 15 og 21 år som blev afleveret da de var 6 måneder gamle og så startede jeg i arbejde. Jeg havde ikke den mindste smule dårlige samvittighed. .. overhovedet! ! Jeg har aldrig syntes barsel var ren nydelse 

Du skal bare børste alles kommentarer af dine skuldre både dem i den virkelige verden og dem her og gøre hvad du har lyst til !!! Mine børn er sørme normalt fungerende voksne (den ene næsten) voksen som på ingen måde ... heller ikke dengang var den mindste smule påvirkede over at starte i dagpleje og de husker det slet ikke andet end hvor hyggeligt deres dp mor var. 

Så skråt op med hvad alle syntes !! 

PS.  Det er ikke alle der har 52 ugers barsel! Det kommer an på overenskomst og om man har råd til at gå på barselsdagpenge.

Ja, men du startede på arbejde, hun skal ikke starte før om 4måneder, det er en lang indkørsel, når der ikke er brug for det. Synes jeg. 

Hvem siger at barnet ikke bliver normalt, fordi hun sender ham af sted?

Anmeld Citér

24. november 2015

alenemor42

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes godt nok, der er forskel på, om man kun har seks måneders barsel og på at have 11 måneder og lade barnet komme i institution de sidste fire. 

Egentlig ikke,  det er kun folks egen moralske grænser. 

Anmeld Citér

24. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad gør du for at gør barselslivet sjovere? 

Anmeld Citér

25. november 2015

Anonym trådstarter

Tak til alle jer der bakker en op i at jeg prøver at gøre det rette...

vi går i mødregruppe, sang og fagter, svømning og så besøøger vi de der vil have besøg

Anmeld Citér

25. november 2015

snuskesmor

Anonym skriver:

vi går i mødregruppe, sang og fagter, svømning og så besøøger vi de der vil have besøg

Jeg aner ikke om det du gør er rigtigt eller ej, men går ud fra at du kender dit barn godt nok til at vide hvad der er godt for ham. Jeg kan til gengæld godt sætte mig ind i at du synes barsel er hårdt. Her tager far 6 mnd barsel, og det er godt for alle.

Er det ikke muligt at far kan tage en del af barslen? Ellers skal du jo gøre hvad end der får familien til at fungere.

Hvad vil du gøre, hvis du ikke skal arbejde? Bliver det ikke lige så dødsygt?

Jeg ved ikke hvordan du kan undgå folks kommentarer. Her har jeg altid bare sagt "hun er jo hjemme med sin far", og så var alle tilfredse. Måske handler reaktionerne også om hvordan du fremlægger situationen (hvis du siger det samme som her)?

Anmeld Citér

25. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg har svært ved at forstå at du som mor kan have samvittighed til at sende dit lille barn i vuggestue mens du selv er derhjemme og slapper af i fred og ro. 

Jeg hadede også barsel, men i det sekund jeg blev mor, kom mine egne behov i anden række og derfor sendte jeg ikke mit barn afsted så snart jeg kunne. 

Kan far ikke holde det sidste barsel? Det virker helt forkert at du skal bruge din barsel på, ja bare holde ferie, det er ikke det den er lavet til.

Synes det er lidt til grin at nogle kvinder bare misbruger den fordel danske kvinder har, nemlig at være så meget hjemme med deres børn.  Tror du at man i sin tid kæmpede for bedre barselsbetingelser så moderen bare kunne rende rundt derhjemme alene og slappe af, mens samfundet passede deres børn? 

Jeg håber du får så meget dårlig samvittighed at du vælger anderledes. Det vil altid være dit behov og ikke dit barns behov at komme afsted. 

Anmeld Citér

25. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Hold da op det var bare slet ikke det her jeg havde regnet med. Sådan at blive bombarderet.....��

Jeg mener ikke min barn har bedst af at gå hjemme ved mig hver dag jeg tror han har godt af af blive kørt meget meget langsomt ind f.eks 2 timer 1-2 gange om ugen.

jeg ville hellere end gerne starte før på arbejde men det er ikke muligt desværre...

Du mener at dit barn ikke har bedst af at gå hjemme ved dig hver dag, betyder det så at du ikke er den bedste mor for dit barn? Eller mener du at pædagogerne er bedre til at tage sig af sit barn end du er?

Hvis han har brug for at se andre mennesker 2 timer om ugen ca 2 gange, hvorfor så ikke tage ham med i legestue? Så får han da dækket sit behov for at lege med andre børn. 

Anmeld Citér

25. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sandratoft skriver:

Jeg har svært ved at forstå at du som mor kan have samvittighed til at sende dit lille barn i vuggestue mens du selv er derhjemme og slapper af i fred og ro. 

Jeg hadede også barsel, men i det sekund jeg blev mor, kom mine egne behov i anden række og derfor sendte jeg ikke mit barn afsted så snart jeg kunne. 

Kan far ikke holde det sidste barsel? Det virker helt forkert at du skal bruge din barsel på, ja bare holde ferie, det er ikke det den er lavet til.

Synes det er lidt til grin at nogle kvinder bare misbruger den fordel danske kvinder har, nemlig at være så meget hjemme med deres børn.  Tror du at man i sin tid kæmpede for bedre barselsbetingelser så moderen bare kunne rende rundt derhjemme alene og slappe af, mens samfundet passede deres børn? 

Jeg håber du får så meget dårlig samvittighed at du vælger anderledes. Det vil altid være dit behov og ikke dit barns behov at komme afsted. 

Jeg er enig i at hvis barnet kommer dp/vs så skal man ikke sidde hjemme i nogle måneder... Hvis barnet kommer i dp/vs så må man tage på arbejde igen. 

Der er selvf. Noget indkørsel, men efter Det, så burde man tage på arbejde..

desuden vil man komme til at kede sig endnu mere, tror jeg...barnet er sendt afsted og så skal man intet lave...

Anmeld Citér

25. november 2015

God-mor

Anonym skriver:

Ihhhh skal først starte på arbejde igen april 2016.

Min søn skal starte i vuggestue her til dec. Men alle omgivelser giver mig dårlig samvittighed fordi at det er for tidligt(7mdr)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal pakke det ind men jeg HADER barsel det er bare slet ikke okay og sige.... Elsker min søn overalt, men savner mit arbejde og mit gamle liv...

Føler aldrig jeg kommer ud af den bobbel her...

ved ikke hvor længe jeg skal lade min søn være i vuggestue og hvor tit for alle siger til mig hvorfor du skal jo ikke arbejde....

Jeg vil også mene at det er alt for tidligt og komme institution. 7 måneder gammel har man virkelig brug for sin mor og/eller far stadigvæk til daglig. Kan ikke forstår du sender ham afsted når du ikke skal arbejde før til april, men vi er alle sammen forskellige og hvis du slet ikke trives med det er det måske også bedst at din søn har en glad mor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.