Jeg er personligt af den holdning, at mor også har rettigheder, så jeg vil ikke punke dig over dit valg, men jeg har et par kommetarer. Først og fremmest så skal du være afklaret med at det er DIT behov at dit barn kommer afsted og ikke barnets. Det er der i min optik intet i vejen med, jeg er som sagt stor tilhænger af mødres rettigheder, men vær klar over forskellen.
Jeg tror ikke at du gør dit barn nogen tjeneste med så lang en indkøring, snarere tværtimod. Børn har brug for regelmæssighed og genkendelighed, og med så lidt tid i institution, vil det nok være som at starte forfra hver gang, og det synes jeg vil være synd.
Jeg vil sige minimum 4-5 timer om dagen 4 dage om ugen, og hvis jeg var dig ville jeg nok trække den til ihvertfald 1. Januar, så du ikke lige bliver færdig med indkøring, og så kommer julen, og så er det forfra. Jeg ville nok også personligt overveje 1. februar.
Dernæst ville jeg nok prøve at finde på noget at lave, så barslen ikke føles så lang. Hvad ville du lave i 4 måneder, hvis du gik hjemme på barsel og dit barn var i institution? Er det evt. noget du kunne have baby med til? Ingen hobbyer, der kan bryde tiden lidt op? Sy, strikke, hækle, scrapbooking? Har du en mødregruppe, eller kender du andre på barsel, der kunne tænkes at ud og kigge på verden sammen med dig? Derudover er der jo selvfølgelig babybio og nogle steder legestuer, tag barnevognen og baby under armen og kør ud og kig på julepyntede butikker osv.
Frivilligt arbejde, måske der er en lokalafdeling af venligboerne, der kunne bruge en hånd? Mulighederne er mange, det er bare svært at se dem igennem barselsboblen indimellem 
Anmeld
Citér