Barsel kedeligt erhverv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hold da op det var bare slet ikke det her jeg havde regnet med. Sådan at blive bombarderet.....��

Jeg mener ikke min barn har bedst af at gå hjemme ved mig hver dag jeg tror han har godt af af blive kørt meget meget langsomt ind f.eks 2 timer 1-2 gange om ugen.

jeg ville hellere end gerne starte før på arbejde men det er ikke muligt desværre...

Det er selvfølgelig dit valg men eftersom det er en debat så svarer folk inkl. Jeg med vores ærlige mening. Hvad med en legestue? Jeg gik selv i en med min ældste. Kirkerne har f.eks. Masser af tilbud

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

Fremad

Anonym skriver:

Ihhhh skal først starte på arbejde igen april 2016.

Min søn skal starte i vuggestue her til dec. Men alle omgivelser giver mig dårlig samvittighed fordi at det er for tidligt(7mdr)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal pakke det ind men jeg HADER barsel det er bare slet ikke okay og sige.... Elsker min søn overalt, men savner mit arbejde og mit gamle liv...

Føler aldrig jeg kommer ud af den bobbel her...

ved ikke hvor længe jeg skal lade min søn være i vuggestue og hvor tit for alle siger til mig hvorfor du skal jo ikke arbejde....

Her kom poden afsted allerede da han var Ca 6,5 måned.... Far gik hjemme på barsel og havde mulighed for en langsom indkørsel..... Hvilket var skønt... Og nødvendig da dp var syg den halve tid....

Lyt til dig selv, og hvad der er bedst for jer alle....og så lad folk pege finger.  

Anmeld Citér

24. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Katafalk skriver:

Det kommer da så sandelig an på hvilken vuggestue du kigger på. Det kan godt være at nogle vuggestuer har problemer med normeringen, men der er også en del der fungerer perfekt. Den vuggestue jeg i, er vi normaltvis fem voksne (tre uddannede pædagoger og to pædagogmedhjælpere/frivillige) til 12 børn og det er standard i hele kommunen. Yngste barn vi har er lige blevet seks måneder og hun bliver i den grad tilgodeset.

Men du kan synes det er nok så forkert. Hvis TS mener barnet vil have bedst at komme afsted nogle få timer om ugen, så er det altså det bedste. Det skal andre simpelthen ikke blande sig i.

Nu er det jo en debat jeg svarer på og hold da op hvor ville jeg ønske mine børns vuggestue var normeret så godt. Hos os (Kbh) er der 2 pæd. Og 1 medhjælper til 12 børn. Men kun alle 3 mellem 9.30-15. Er der sygdom, ferie, kurser mv. Så er de ofte kun to

Anmeld Citér

24. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Hold da op det var bare slet ikke det her jeg havde regnet med. Sådan at blive bombarderet.....��

Jeg mener ikke min barn har bedst af at gå hjemme ved mig hver dag jeg tror han har godt af af blive kørt meget meget langsomt ind f.eks 2 timer 1-2 gange om ugen.

jeg ville hellere end gerne starte før på arbejde men det er ikke muligt desværre...

Kan sagtens forstå ikke alle nyder deres barsel, vil starte tidligt arbejde osv - vi er jo alle forskellige. 

Men nej jeg tror faktisk ikke det er bedst for så lille et barn ikke at være sammen med primære omsorgspersoner og slet ikke når de erstattes af en vuggestue hvor personalet er sparsomt og lige har en del andre små pus at være sammen med. Og jeg tror egentlig ikke den blide langsomme start med to timer her og der er skånsom næsten tværtimod, bare en forlænget weekend i starten med mine i institution så krævede det lidt tårer og mere hård hud hos mig. En måneds tid efter din søn starter starter frygten for adskillelse og må sige med mine 3 kom reaktionen på start først efter en måned og hvad han så får er par timer og 4 dage fri, så vil jeg tro det bliver som at starte op igen næsten hver dag - ville i hvert fald lige vende det med vuggestuen hvis det var mig. For ja ro, renlighed og regelmæssighed ligegyldigt hvor gammeldags og kedeligt det lyder så er det egentlig det små børn har det bedst i og med den indkøring du taler om brydes rytmen to dage om ugen for at blive taget væk fra en af sine primære omsorgspersoner og sat i virvar med for få voksen hænder. 

Og så må jeg sige til sidst, jeg tror personligt ikke nogle børn under 2 år har bedst af at være i institution i en velfungerende familie, men det kan være forældrene har det bedst ved lidt fritid fra barnet

Anmeld Citér

24. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ihhhh skal først starte på arbejde igen april 2016.

Min søn skal starte i vuggestue her til dec. Men alle omgivelser giver mig dårlig samvittighed fordi at det er for tidligt(7mdr)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal pakke det ind men jeg HADER barsel det er bare slet ikke okay og sige.... Elsker min søn overalt, men savner mit arbejde og mit gamle liv...

Føler aldrig jeg kommer ud af den bobbel her...

ved ikke hvor længe jeg skal lade min søn være i vuggestue og hvor tit for alle siger til mig hvorfor du skal jo ikke arbejde....

Min datter startede i vuggestue juni 14, jeg startede først i skole slut juli (hun havde også 3 ugers sommerferie), men vuggestuen sagde også at det var godt med en lang indkøring hvis man har muligheden. 

Man giver jo bare et par fridage i ugen og henter tidligt. De første gange var min datter der fra 8-12 og så udvidede vi lidt hen af vejen. 

Anmeld Citér

24. november 2015

Skouboe

Jeg er personligt af den holdning, at mor også har rettigheder, så jeg vil ikke punke dig over dit valg, men jeg har et par kommetarer. Først og fremmest så skal du være afklaret med at det er DIT behov at dit barn kommer afsted og ikke barnets. Det er der i min optik intet i vejen med, jeg er som sagt stor tilhænger af mødres rettigheder, men vær klar over forskellen.

Jeg tror ikke at du gør dit barn nogen tjeneste med så lang en indkøring, snarere tværtimod. Børn har brug for regelmæssighed og genkendelighed, og med så lidt tid i institution, vil det nok være som at starte forfra hver gang, og det synes jeg vil være synd.

Jeg vil sige minimum 4-5 timer om dagen 4 dage om ugen, og hvis jeg var dig ville jeg nok trække den til ihvertfald 1. Januar, så du ikke lige bliver færdig med indkøring, og så kommer julen, og så er det forfra. Jeg ville nok også personligt overveje 1. februar.

Dernæst ville jeg nok prøve at finde på noget at lave, så barslen ikke føles så lang. Hvad ville du lave i 4 måneder, hvis du gik hjemme på barsel og dit barn var i institution? Er det evt. noget du kunne have baby med til? Ingen hobbyer, der kan bryde tiden lidt op? Sy, strikke, hækle, scrapbooking? Har du en mødregruppe, eller kender du andre på barsel, der kunne tænkes at ud og kigge på verden sammen med dig? Derudover er der jo selvfølgelig babybio og nogle steder legestuer, tag barnevognen og baby under armen og kør ud og kig på julepyntede butikker osv.

Frivilligt arbejde, måske der er en lokalafdeling af venligboerne, der kunne bruge en hånd? Mulighederne er mange, det er bare svært at se dem igennem barselsboblen indimellem

Anmeld Citér

24. november 2015

lineog4

Skouboe skriver:

Jeg er personligt af den holdning, at mor også har rettigheder, så jeg vil ikke punke dig over dit valg, men jeg har et par kommetarer. Først og fremmest så skal du være afklaret med at det er DIT behov at dit barn kommer afsted og ikke barnets. Det er der i min optik intet i vejen med, jeg er som sagt stor tilhænger af mødres rettigheder, men vær klar over forskellen.

Jeg tror ikke at du gør dit barn nogen tjeneste med så lang en indkøring, snarere tværtimod. Børn har brug for regelmæssighed og genkendelighed, og med så lidt tid i institution, vil det nok være som at starte forfra hver gang, og det synes jeg vil være synd.

Jeg vil sige minimum 4-5 timer om dagen 4 dage om ugen, og hvis jeg var dig ville jeg nok trække den til ihvertfald 1. Januar, så du ikke lige bliver færdig med indkøring, og så kommer julen, og så er det forfra. Jeg ville nok også personligt overveje 1. februar.

Dernæst ville jeg nok prøve at finde på noget at lave, så barslen ikke føles så lang. Hvad ville du lave i 4 måneder, hvis du gik hjemme på barsel og dit barn var i institution? Er det evt. noget du kunne have baby med til? Ingen hobbyer, der kan bryde tiden lidt op? Sy, strikke, hækle, scrapbooking? Har du en mødregruppe, eller kender du andre på barsel, der kunne tænkes at ud og kigge på verden sammen med dig? Derudover er der jo selvfølgelig babybio og nogle steder legestuer, tag barnevognen og baby under armen og kør ud og kig på julepyntede butikker osv.

Frivilligt arbejde, måske der er en lokalafdeling af venligboerne, der kunne bruge en hånd? Mulighederne er mange, det er bare svært at se dem igennem barselsboblen indimellem

Fuldstændig enig, man skal så absolut have lov at vælge som voksen, men man skal også gøre sig det klart det er eget behov og ikke den lille trolds - dermed kan det jo så også blive troldens behov, da den så får en gladere mor. 

Og jeg ville også så absolut sige lidt flere timer så fx søvnen kunne være i vuggestuen og et par vågne timer og så 4 dage om ugen. 

Anmeld Citér

24. november 2015

alenemor42

Jeg har 2 store børn på 15 og 21 år som blev afleveret da de var 6 måneder gamle og så startede jeg i arbejde. Jeg havde ikke den mindste smule dårlige samvittighed. .. overhovedet! ! Jeg har aldrig syntes barsel var ren nydelse 

Du skal bare børste alles kommentarer af dine skuldre både dem i den virkelige verden og dem her og gøre hvad du har lyst til !!! Mine børn er sørme normalt fungerende voksne (den ene næsten) voksen som på ingen måde ... heller ikke dengang var den mindste smule påvirkede over at starte i dagpleje og de husker det slet ikke andet end hvor hyggeligt deres dp mor var. 

Så skråt op med hvad alle syntes !! 

PS.  Det er ikke alle der har 52 ugers barsel! Det kommer an på overenskomst og om man har råd til at gå på barselsdagpenge.

Anmeld Citér

24. november 2015

Skouboe

lineog4 skriver:

Fuldstændig enig, man skal så absolut have lov at vælge som voksen, men man skal også gøre sig det klart det er eget behov og ikke den lille trolds - dermed kan det jo så også blive troldens behov, da den så får en gladere mor. 

Og jeg ville også så absolut sige lidt flere timer så fx søvnen kunne være i vuggestuen og et par vågne timer og så 4 dage om ugen. 

Lige præcist, en mor der er glad og trives kan betyde rigtigt meget for et barn

Anmeld Citér

24. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Katafalk skriver:

Undskyld, men hvad tror du man gør i andre lande, hvor man ikke har et års betalt barsel? Der kommer ungerne afsted længe før. Da min egen mor fik sit første barn havde hun 14 ugers barsel og derefter kom min storesøster afsted i dagpleje. Da jeg blev født havde hun 24 ugers barsel. Sådan er livet altså nogle gange. 

TS: Du skal ikke have dårlig samvittighed. Hvis du mener det bedste er at dit barn starter i vuggestue, så er det det bedste. Børn tager ikke skade af at starte tidligt i vuggestue eller dagpleje.

Ja sådan er livet nogle gange - men sådan behøver livet jo ikke at være i Danmark. Vi har et års barsel af en årsag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.