Barsel kedeligt erhverv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg forstår ikke helt.. Du vil ikke tilbage på arbejde, men holde resten af din barsel, imens dit barn er i institution..? 

Det synes jeg måske er sådan lidt.. Ja. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

Anonym trådstarter

Hold da op det var bare slet ikke det her jeg havde regnet med. Sådan at blive bombarderet.....��

Jeg mener ikke min barn har bedst af at gå hjemme ved mig hver dag jeg tror han har godt af af blive kørt meget meget langsomt ind f.eks 2 timer 1-2 gange om ugen.

jeg ville hellere end gerne starte før på arbejde men det er ikke muligt desværre...

Anmeld Citér

24. november 2015

Anonym trådstarter

Måske jeg har placeret dette opslag forkert.

det er så vildt man kan være så stærk i sine meninger uden at have mødt min søn.

Anmeld Citér

24. november 2015

Hectar

Roselil skriver:

Jeg er udmærket klar over hvordan man gør i nogle andre lande men ts. Skal ikke på arbejde, så hvorfor kan hun ikke passe på sit eget barn? Overskriften "kedelig barsel" antyder at det klart er ts behov og ikke hendes lille barn og det synes jeg simpelthen er forkert! Hvis der var masser af pædagoger i vuggestuen så ville jeg nok ikke se helt så strengt på det. Men et lille 7 mdrs. Barn bliver ikke tilgodeset i en dansk vuggestue anno 2015

Det kommer da så sandelig an på hvilken vuggestue du kigger på. Det kan godt være at nogle vuggestuer har problemer med normeringen, men der er også en del der fungerer perfekt. Den vuggestue jeg i, er vi normaltvis fem voksne (tre uddannede pædagoger og to pædagogmedhjælpere/frivillige) til 12 børn og det er standard i hele kommunen. Yngste barn vi har er lige blevet seks måneder og hun bliver i den grad tilgodeset.

Men du kan synes det er nok så forkert. Hvis TS mener barnet vil have bedst at komme afsted nogle få timer om ugen, så er det altså det bedste. Det skal andre simpelthen ikke blande sig i.

Anmeld Citér

24. november 2015

Carina:-)

Undskyld, men hvad tror du man gør i andre lande, hvor man ikke har et års betalt barsel? Der kommer ungerne afsted længe før. Da min egen mor fik sit første barn havde hun 14 ugers barsel og derefter kom min storesøster afsted i dagpleje. Da jeg blev født havde hun 24 ugers barsel. Sådan er livet altså nogle gange. 

TS: Du skal ikke have dårlig samvittighed. Hvis du mener det bedste er at dit barn starter i vuggestue, så er det det bedste. Børn tager ikke skade af at starte tidligt i vuggestue eller dagpleje.

Men nu er det her DK og nu får vi jo altså 52 uger betalt af staten Netop fordi man ved at det er vigtigt for et lille barn

Hvis det var uenedeligt ligegyldigt så havde man næppe ændret barselerperioden over flere gange. 

Barsel er vel ikke til at barnet skal være i inst fordi mor ikke kan holde sin barsel ud?  Og samtidig så render morrundt derhjemme-Jeg kunne se det relevante i at sende barnet af sted hvis det var fordi man ville bruge de sidste mdr på at holde feks en fridag om ugen til gavn for sit barn. 

Anmeld Citér

24. november 2015

Tiggi

Læste ikke lige alle svar men kan sagtens følge dig.

Jeg bliver vanvittig af at gå hjemme, og min mand havde endda 3 måneders barsel da hun var 3-6 måneder, hvor jeg skrev speciale (var dog hjemme så så dem jo meget)

Min datter er nu 9 måned og begynder i dagpleje til januar hvor hun så er 10 måneder.  Men hvis jeg kunne ændre planlægningen om måtte hun gerne være startet da hun var 8 måneder. Hun lyser sådan op når hun har nogen at lege med og jeg savner selv virkelig voksne at omgås,  og at alting ikke handler om baby, bleer, grød osv. Nyder det jo, men på ingen måde nødvendigt at være hele mit omdrejningspunkt. 

Men når din baby starter i pasning til december, vil det så ikke være logisk at du også begynder at starte op på arbejde, ihvertfald bare nogle timer :-) ville jeg ihvertfald personligt gøre.

I andre lande har folk jo meget kortere barsel, og børnene har det da fint alligevel :-)

Anmeld Citér

24. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter var 8 måneder da hun begyndte i DP, og ja, jeg fik også de der kommentarer om det var for tidligt.

Jeg valgte at have 1 måneds indkørsel (Ja, det var ALT for længe, men det blev det slet ikke til pga. sygdom fra dagplejerens front)

Du skal gøre, hvad du føler for. Min datter led ingen nød ved at starte i DP, og hun ELSKER det. 

Jeg sørgede bare for at give hende nogle korte dage.

Folk har meninger om alting... 

Du er nødt til at lære at sortere det fra..

Anmeld Citér

24. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg mener min søn ville have godt af en langsom start for at få trykhed og vænne sig til stedet og at mor kommer igen...

Anmeld Citér

24. november 2015

Tiggi

Jeg mener min søn ville have godt af en langsom start for at få trykhed og vænne sig til stedet og at mor kommer igen...

Jeg tænker bare at 4 måneder er meget lang tid :-) kunne forstå 1,5 måned måske hvis det er et meget forsigtigt barn. 

Eller ja som nogen gør starte op på deltid så det bliver korte dage i pasning :-)

Anmeld Citér

24. november 2015

esioul

Anonym skriver:

Hold da op det var bare slet ikke det her jeg havde regnet med. Sådan at blive bombarderet.....��

Jeg mener ikke min barn har bedst af at gå hjemme ved mig hver dag jeg tror han har godt af af blive kørt meget meget langsomt ind f.eks 2 timer 1-2 gange om ugen.

jeg ville hellere end gerne starte før på arbejde men det er ikke muligt desværre...

Du kender din søn bedst og du skal gøre det der passer bedst for jeres familie 

Jeg synes det lyder som en god ide, med god tid til en tryg og langsom opstart hvor du samtidig har god tid til at være sammen med din søn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.