Jeg tror folk stejler mere over det faktum, at du vil gå 4 måneder hjemme på barsel, mens din søn er institution end det faktum at du vil sende ham afsted kun 7 måneder gammel.
især fordi din begrundelse er at du savner dit job, men det er jo ikke for at starte på arbejde du sender ham afsted.
det er langt fra alle inkl. Mig selv, der synes barsel er det dejligste i hele verden hele tiden. Det bliver meget hurtigt til babytrummerum og grød og bleer, og man savner at være voksen og få sig selv og sin krop igen.
en løsning kunne jo også være at din mand tog jeres dreng en aften om ugen, så du kunne komme ud med veninderne. Tror ikke at du vil kede dig mindre af at gå hjemme om formiddagen uden barn end med barn, og udgiften til vuggestue i fire ekstra måneder er altså også en slat penge.
men hvis dit valg er at sende ham afsted nu her, så tag en snak med vuggestuen om hvordan i gør det mest hensigtsmæssigt, som andre skriver, så der bliver ro og rutine. Er det f.eks at aflevere før morgen samlingen og så hente ham inden eftermiddagsluren eller noget andet. Hvor mange dage om ugen skal han komme for at vuggestuen bliver tryg og kendt. Jeg tror nemlig et par timer et par dage om ugen er for lidt til at han bliver tryg ved vuggestuen.
Anmeld
Citér