Barsel kedeligt erhverv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Ihhhh skal først starte på arbejde igen april 2016.

Min søn skal starte i vuggestue her til dec. Men alle omgivelser giver mig dårlig samvittighed fordi at det er for tidligt(7mdr)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal pakke det ind men jeg HADER barsel det er bare slet ikke okay og sige.... Elsker min søn overalt, men savner mit arbejde og mit gamle liv...

Føler aldrig jeg kommer ud af den bobbel her...

ved ikke hvor længe jeg skal lade min søn være i vuggestue og hvor tit for alle siger til mig hvorfor du skal jo ikke arbejde....

Kom til og spekulere... Du keder dig og savner dit job.. Derfor vil du sende din søn afsted 7 mdr gammel, men du kan ikke starte på job? Vil du ikke kede dig hvis du ikke er sammen med din søn? Altså dit valg er være sammen med søn til jobstart, eller gå hjemme alene til jobstart?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Håber du har det bedre nu

Jeg har det egentlig ganske fint. 

.... Men kan godt høre du ikke har nogle gode svar på de spørgsmål der bliver stillet. Håber det er fordi du har fået en del at tænke over. 

Anmeld Citér

26. november 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg har det egentlig ganske fint. 

.... Men kan godt høre du ikke har nogle gode svar på de spørgsmål der bliver stillet. Håber det er fordi du har fået en del at tænke over. 

Du er godt nok ikke er ret rart menneske...

jeg tænker altid meget over mine valg men jeg har besluttet mig og er glad for MIT valg da jeg som hans mor ved hvad der er bedst for ham...

pas på med at dømme folk du ikke kender der kan ligge meget bag du ikke kender til.

Anmeld Citér

26. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

jeg tænker altid meget over mine valg men jeg har besluttet mig og er glad for MIT valg da jeg som hans mor ved hvad der er bedst for ham...

pas på med at dømme folk du ikke kender der kan ligge meget bag du ikke kender til.

Folk kan nu engang kun forholde sig til det, du lægger frem og ikke til det, du ikke oplyser. Og helt generelt: Mødre ved ikke altid, hvad der er bedst for deres børn. Vi træffer allesammen valg, der viser sig ikke at være optimale for vores børn - i større eller mindre omfang. 

Jeg er lidt uforstående over for, hvad du ville med tråden, for hvis du er sikker i dit valg og glad for det, er der jo ikke rigtigt noget for dig at hente ved at skrive om det her. 

Anmeld Citér

26. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Hvis du er så glad for dit valg, hvorfor så oprette denne tråd? Er du sur over at du ikke får skulderklap over at sende dit lille barn i vuggestue mens du kan hygge dig derhjemme? 

Anmeld Citér

26. november 2015

Mor til Ella

Dit barn tager ikke skade af at starte tidligt i VS/DP.

min første startede da hun var knap 8 mdr, og nr 2 skulle være startet da hun var ca 6, mange ting gjorde så at det var en umulighed.

Jeg trives heller ikke med barsel/gå hjemme. Men jeg sendte kun mine afsted fordi jeg var nød til at starte job( alle har ikke lige fede barsels vilkår). 

Mine børn har haft det fantastisk i VS, men ville aldrig sende den afsted hvis det ikke var nødvendigt.

men mange ting kan gøre sig gældende og der var også flere faktorer som gjorde jeg tog det valg.

Tag en beslutning og stå ved den

Anmeld Citér

26. november 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hvorfor få barn, hvis man ikke engang gider bruge tid sammen med det?

Den tid du har på barsel med dit barn, kommer ALDRIG igen. 

Anmeld Citér

26. november 2015

Mullesmith

Mine tvillinger startede da de var 9mdr og have lært at sidde selv og sådan. Det er altså rart at de i det mindste kan sidde op, ellers synes jeg de er for små. Jeg kunne godt have gået hjemme et par måneder mere med dem hvis det ikke var fordi jeg skulle starte på uddannelse og derved var tvunget til at sende dem afsted. Bare husk, man får aldrig den tid tilbage, hvor de er små og sårbare og har brug for mor og far og man får heller aldrig sit "gamle" liv tilbage heller ik selvom de kommer i daginstitution. Men du kan jo bedst selv mærke hvad der er rigtigt i din situation 

Anmeld Citér

26. november 2015

Mullesmith

Anonym skriver:

Ikke alle mødre ved hvad der er bedst for sit barn, men jeg synes dit valg er ganske udemærket og hvis du får en glad dreng hjem hver dag efter et par timer i vuggestue så er det jo fint, du har fået lidt luft og er ladet op til at hygge med dit barn. 

Anmeld Citér

27. november 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tror folk stejler mere over det faktum, at du vil gå 4 måneder hjemme på barsel, mens din søn er institution end det faktum at du vil sende ham afsted kun 7 måneder gammel.

især fordi din begrundelse er at du savner dit job, men det er jo ikke for at starte på arbejde du sender ham afsted.

det er langt fra alle inkl. Mig selv, der synes barsel er det dejligste i hele verden hele tiden. Det bliver meget hurtigt til babytrummerum og grød og bleer, og man savner at være voksen og få sig selv og sin krop igen.

en løsning kunne jo også være at din mand tog jeres dreng en aften om ugen, så du kunne komme ud med veninderne. Tror ikke at du vil kede dig mindre af at gå hjemme om formiddagen uden barn end med barn, og udgiften til vuggestue i fire ekstra måneder er altså også en slat penge.

men hvis dit valg er at sende ham afsted nu her, så tag en snak med vuggestuen om hvordan i gør det mest hensigtsmæssigt, som andre skriver, så der bliver ro og rutine. Er det f.eks at aflevere før morgen samlingen og så hente ham inden eftermiddagsluren eller noget andet. Hvor mange dage om ugen skal han komme for at vuggestuen bliver tryg og kendt. Jeg tror nemlig et par timer et par dage om ugen er for lidt til at han bliver tryg ved vuggestuen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.