Barsel kedeligt erhverv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.894 visninger
62 svar
220 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2015

Anonym trådstarter

Ihhhh skal først starte på arbejde igen april 2016.

Min søn skal starte i vuggestue her til dec. Men alle omgivelser giver mig dårlig samvittighed fordi at det er for tidligt(7mdr)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal pakke det ind men jeg HADER barsel det er bare slet ikke okay og sige.... Elsker min søn overalt, men savner mit arbejde og mit gamle liv...

Føler aldrig jeg kommer ud af den bobbel her...

ved ikke hvor længe jeg skal lade min søn være i vuggestue og hvor tit for alle siger til mig hvorfor du skal jo ikke arbejde....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2015

Jupiter

Lyt til dig selv og din søn. Du kender jer bedst.

En ulykkelig mor er jo ikke optimalt for nogen.

Vores datter startede ved 8,5 mdr. Det var perfekt.

Hun nåede ikke at ramme separations-angst-fasen inden, og da den kom var hun så tryg i dagplejen at jeg havde det fint med det.

Jeg tror det ville have været uendeligt sværere med opstart midt i den fase hvor hun bare græd hver gang jeg gik ud af rummet.

Du har god tid til at finde en rytme der passer jer. Om du vil hente tidligt, holde ham hjemme nogle dage osv. Det er heldigvis ikke et regnskab du skal stå til ansvar for, og du kan tage det som det kommer.

Anmeld Citér

24. november 2015

Anonym trådstarter

Får bare så dårlig samvittighed når nogen kommenterer mit valg negativt.

Overvejer 1-2 dage om ugen 2-4 timer

Anmeld Citér

24. november 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Min søn skal starte i vuggestue her til dec. Men alle omgivelser giver mig dårlig samvittighed fordi at det er for tidligt(7mdr)

Jeg ved ikke hvordan jeg skal pakke det ind men jeg HADER barsel det er bare slet ikke okay og sige.... Elsker min søn overalt, men savner mit arbejde og mit gamle liv...

ved ikke hvor længe jeg skal lade min søn være i vuggestue og hvor tit for alle siger til mig hvorfor du skal jo ikke arbejde....

Jeg er så enig med "de andre", synes 7 mdr er enormt tidligt. I min verden, når man får børn, så indebærer det jo også barsel og det lille år, med ens baby, den er bare guld værd (hvis ikke for dig, så i hvert fald for dit barn) . Der sker så meget i det år, og nu har jeg selv arbejdet i vuggestue, og uanset hvordan du vender og drejer den og hvor god en institution det er , så er min holdning og erfaring at så små børn ikke får det omsorg de skal have . Der er simpelthen ikke tid eller hænder til det . 

Anmeld Citér

24. november 2015

Jupiter

Anonym skriver:

Får bare så dårlig samvittighed når nogen kommenterer mit valg negativt.

Overvejer 1-2 dage om ugen 2-4 timer

Det kan jeg godt forstå.

Det er også meget usympatisk at ytre sig om andres følelser på den måde - især om forhold som er så individuelle som børn og forældre.

Du kan jo ikke gøre for at du er indrettet som du er.

Hvad med far, kan han tage noget barsel måske?

1-2 dage om ugen lyder i mine øre helt fint. Måske ville jeg trappe det op til hver dag, så det bliver en vane, og så han bliver en del af vuggestuens rutiner inden den står på fuldtid til næste år, men det finder du ud af.

Anmeld Citér

24. november 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg må også stemme i kor med de onde stemmer.. Desværre. 

Jeg synes 7 måneder er meget tidligt at sende sit barn i vuggestue eller dagpleje. 

Men du skal gøre hvad du føler er rigtigt for dig og dit barn. Du skal ikke have dårlig samvittighed over dit valg, men jeg synes du skal huske på, at denne tid aldrig kommer tilbage. 

Dit barn er kun så lille og afhængig af dig nu. Om kort tid har du en lille bandit som fiser rundt og bliver hurtigt selvstændig. 

Måske far kan tage resten af barslen? 

Ellers ville jeg begrænse tiden i VS/DP til få timer.. 

Anmeld Citér

24. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Ærlig mening. Nu er du mor og dermed altid i 2. række. Dit barn har ingen gavn af, at komme i vuggestue 7mdr. gammel. Medmindre du har en psykisk sygdom eller lign. Og har brug for aflastning, så synes jeg virkelig at du skylder din søn at blive hjemme med ham til arb. Start. Husk at Vuggesuerne har elendig normering. Husk at tiden går så hurtigt med de små. De 4 ekstra mdr. Er ingenting i forhold til et langt arbejdsliv. Hvad med at starte til noget mor/barn aktivitet, ses med mødregruppen osv. Planlæg din dag så den får lidt indhold. Hvad med far, kan han evt. Ta det sidste barsel?

Anmeld Citér

24. november 2015

Hectar

Roselil skriver:

Ærlig mening. Nu er du mor og dermed altid i 2. række. Dit barn har ingen gavn af, at komme i vuggestue 7mdr. gammel. Medmindre du har en psykisk sygdom eller lign. Og har brug for aflastning, så synes jeg virkelig at du skylder din søn at blive hjemme med ham til arb. Start. Husk at Vuggesuerne har elendig normering. Husk at tiden går så hurtigt med de små. De 4 ekstra mdr. Er ingenting i forhold til et langt arbejdsliv. Hvad med at starte til noget mor/barn aktivitet, ses med mødregruppen osv. Planlæg din dag så den får lidt indhold. Hvad med far, kan han evt. Ta det sidste barsel?

Undskyld, men hvad tror du man gør i andre lande, hvor man ikke har et års betalt barsel? Der kommer ungerne afsted længe før. Da min egen mor fik sit første barn havde hun 14 ugers barsel og derefter kom min storesøster afsted i dagpleje. Da jeg blev født havde hun 24 ugers barsel. Sådan er livet altså nogle gange. 

TS: Du skal ikke have dårlig samvittighed. Hvis du mener det bedste er at dit barn starter i vuggestue, så er det det bedste. Børn tager ikke skade af at starte tidligt i vuggestue eller dagpleje.

Anmeld Citér

24. november 2015

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Du er ikke den eneste! Og det er OKAY at have det sådan!  

Min datter startede 2/11 i dagpleje, og var lige blevet 8 mdr. så jeg er også startet på job igen. Og jeg ELSKER det! 

Jeg arbejder kun 22 timer/uge frem til januar, så hun har 4 dage fra 8.20-14.35. Det passer vores familie fint, for jeg synes stadig hun er lille jo! Hun spiser dog alm. mad, kravler og kan gå med gåvogn. Så hun er ret "mobil".. Jeg ville dog have svært ved at aflevere mit så lille barn i VS, for det er bare slet ikke mig med så stort sted og skiftende personale. 

Det eneste jeg ikke forstår ved dit indlæg er at din datter starter i VS nu her? Men du skal gå hjemme indtil april selvom hun er afsted? 

Jeg ville ikke sende mit barn afsted hvis jeg bare gik derhjemme, men hvis det er fordi du gerne vil tilbage på job, så ring da og tag en snak med din chef om du evt. kan komme på job et par dage om ugen, og så holde barsel resten af tiden. Man kan godt splitte barselsdagpenge op, man behøver ikke være på fuldtidsbarsel..  

Anmeld Citér

24. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Undskyld, men hvad tror du man gør i andre lande, hvor man ikke har et års betalt barsel? Der kommer ungerne afsted længe før. Da min egen mor fik sit første barn havde hun 14 ugers barsel og derefter kom min storesøster afsted i dagpleje. Da jeg blev født havde hun 24 ugers barsel. Sådan er livet altså nogle gange. 

TS: Du skal ikke have dårlig samvittighed. Hvis du mener det bedste er at dit barn starter i vuggestue, så er det det bedste. Børn tager ikke skade af at starte tidligt i vuggestue eller dagpleje.

Jeg er udmærket klar over hvordan man gør i nogle andre lande men ts. Skal ikke på arbejde, så hvorfor kan hun ikke passe på sit eget barn? Overskriften "kedelig barsel" antyder at det klart er ts behov og ikke hendes lille barn og det synes jeg simpelthen er forkert! Hvis der var masser af pædagoger i vuggestuen så ville jeg nok ikke se helt så strengt på det. Men et lille 7 mdrs. Barn bliver ikke tilgodeset i en dansk vuggestue anno 2015

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.