Hvordan ville jeres partner reagere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2015

modesty

Anonym skriver:

..  hvis I tog en lille kat med hjem, som I havde forelsket jer i uden helt at have fortalt ham/hende om det, men er kommet med små kærlige hints og blink i øjet?

Min vil søge skilsmisse og aflyse vores tur til KBH i weekenden samt har lagt sin vielsesring på køkkenbordet, hvis den ikke er væk inden på fredag. 

Hvordan ville I selv reagere? Manden der er tale om er 44 år. 

Hvordan ville I reagerer som den der har taget killingen med hjem ovenpå den udmelding? 

Jeg ville blive RASENDE hvis min mand tog et dyr med hjem uden at det var noget vi havde diskuteret indgående og var blevet enige om.

Der skal IKKE tages let på at anskaffe sig et dyr, og det har konsekvenser for ens daglige liv og fleksibilitet i både hverdag og ferier.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2015

alenemor42

Krydserfingre skriver:

Okay jeg skulle have læst hele tråden før jeg svarede... Du ønsker tydeligvis ikke at fortsætte jeres ægteskab men det handler jo ikke om en kat. Du må hellere søge skilsmisse held oh lykke 

Tror Ts er den eneste der ikke kan se det 

Anmeld Citér

22. november 2015

Krydserfingre

alenemor42 skriver:

Tror Ts er den eneste der ikke kan se det 

Ja sådan er jo nogle gange desværre. Meeeen summasumarum er jo at de begge vil skilles. Det er vel til at indse ligemeget hvor trist det er!  

Anmeld Citér

22. november 2015

LOL

Anonym skriver:

..  hvis I tog en lille kat med hjem, som I havde forelsket jer i uden helt at have fortalt ham/hende om det, men er kommet med små kærlige hints og blink i øjet?

Min vil søge skilsmisse og aflyse vores tur til KBH i weekenden samt har lagt sin vielsesring på køkkenbordet, hvis den ikke er væk inden på fredag. 

Hvordan ville I reagerer som den der har taget killingen med hjem ovenpå den udmelding? 

Jeg ville også blive skide sur hvis min mand kom hjem med et kæledyr uden det var en fælles beslutning. Det kan man altså ikke. 

Anmeld Citér

22. november 2015

kesuh

Suk.. Barnlig opførsel fyldt med undskyldninger og åbenbart ingen form for kommunikation.  Kat som undskyldning pfft. 

Det ægteskab er næsten dødt, hvis ikke allerede. Ellers så skal de nok tage sig sammen og arbejde med kommunikationen 

Anmeld Citér

22. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Havde overhovedet ikke set dette komme, så det er bestemt ikke en undskyldning. Havde absolut ikke ventet denne reaktion fra hans side, måske lidt åh altså og lidt for faen da, men så heller ikke mere og at han ville nusse hende efter lidt tid og så boede hun her. Utopi muligvis, men nu er det sådan. Jeg kører tilbage med hende inden længe, og undersøger så hvad der nu er at undersøge om skilsmisse med barn involveret. 

Hvorfor i alverden tog du et dyr med hjem uden at have clearet det med manden først? I HAR jo tre dyr allerede - det er jo ikke sådan, at han nægter dig overhovedet at have dyr i huset. Vel er det noget pjat af ham at true med skilsmisse, men hans vrede er forståelig. Og hvor virker det dog umodent og uansvarligt af dig at reagere med at lege "Hvem søger skilsmisse først?". 

Nu ryger både katten og ægteskabet tilsyneladende. Jeg er målløs - I er voksne mennesker? 

Anmeld Citér

22. november 2015

mpr

Anonym skriver:

Altså vi skal lige huske på at et dyr er ikke en ting.. En kat er et stort ansvar og ikke bare noget man tager med hjem fordi man forelsker sig i det, det er efter min mening lige så stor en vurdering man tager sammen som hvis man ville have et barn.. 

Hvis han ikke bryder sig om katte eller ikke ønsker sig dyr generelt så er hans reaktion vel okay, det er noget man snakker om og bliver enige om.. 

Jeg ville nok blive sur, hvis min mand tog dyr med hjem uden at vende den med mig først.. Nu er jeg katte elsker, så ville nok ikke flytte men hvis han tog en med hjem nu hvor vi har to i forvejen og ikke rigtig har plads til flere ville jeg kræve at den blev solgt hurtigst muligt.. 

Hvis jeg havde taget den med hjem (hvilket ville være urealistisk men hvis nu) så ville jeg sætte mig og snakke med ham om hvorfor det var han ikke ville have den, og hvis han fik forklaret mig det og vi fik snakket det igennem men uden at nå til enighed ville jeg prøve at finde et nyt hjem til den medmindre mit forhold virkelig var så ringe at jeg ville ofre det og et kæledyr..? 

Anmeld Citér

22. november 2015

Christine

Anonym skriver:

Jeg tror min ville blive enormt vred/skuffet osv. Jeg håber han ville forstå hvorfor jeg havde gjort det og at det formentlig var af en god grund. Men jeg håber også jeg selv ville forstå at jeg var nødt til at aflevere tilbage og at det ikke er okay at anskaffe kæledyr uden enighed med sin partner.

Selv om jeg egentlig godt kan forstå du er ked af det og skuffet, så forstår jeg også godt at din mand føler sig løbet om hjørner med. Og det er faktisk noget jeg selv kan blive helt vildt vred over!

Måske skal i lytte til hinandens argumenter? Men jeg synes rent principielt ikke man bare kan træffe den slags beslutninger selv når man bor sammen, men det kan være du alligevel kan overbevise ham om at det er det rigtige tidspunkt at få kat (tror dog at du skal undskylde og beklage først).

Men hvis du skal vælge, så vælger du nok også at levere katten tilbage? 

Anmeld Citér

22. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ved ikke hvordan jeg ville reagere - for jeg kunne aldrig finde på at komme hjem med en kat uden at have afTALT (ikke hints, blink i øjet osv.) det med min kæreste. 

Anmeld Citér

22. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Se der havde jeg så reageret anderledes og tænkt at det var fantastisk med et dyr mere . 

Det er jo klart - DU ønsker dig jo et dyr mere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.