Faderen Nægter børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor:) skriver:

Din nye kæreste er jo ikke far til dit barn og ville derfor ikke skulle betale FADERbidrag. Men ja, hvis du sås med en ny kæreste 5 dage om ugen, så vil du ikke blive betragtet som enlig forsørger. 

Misforstod dit indlæg - min fejl. 

Men du ville miste enlige ydelser hvis en evt. ny kæreste og dig boede sammen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Ok men så er det jo ingen problem - ville bare minde dig om det så du ikke stod med en institutionseegning på 3000 hver mdr. Og staten ikke ville give tilskud fordi din kæreste bor 5 dage hos dig  

Hvem har nogensinde snakket om tilskud til institutions plads?

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Misforstod dit indlæg - min fejl. 

Men du ville miste enlige ydelser hvis en evt. ny kæreste og dig boede sammen. 

Ja enlige ydelser. Men har stadig på intet tidspunkt snakket om dem. 

Jeg får ingen ydelser udover den obligatoriske børnecheck. Søger ingen enlig ydelser da jeg godt ved jeg ikk kan få den fordi min kæreste er her fra mandag aften til fredag morgen. 

Mit indlæg handler udelukkende om almindelig børnebidrag. Ikke forhøjet børnebidrag eller noget andet. 

Ganske almindeligt børnebidrag. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Morjanne76

Du kan jo informere din kæreste om, at du har tænkt dig at søge børnebidrag, hvis han ikke vil bidrage af sig selv. Du må fortælle ham, hvor meget du reelt mister pga. jeres "samliv", Det skal vel ikke kun være din udgift 

Anmeld Citér

12. november 2015

alenemor42

Men der står vel at man ikke må bo sammen - og er ret sikker på at 5 dage om ugen bliver betragter som at bo sammen. 

Nej det er slet ikke en del af kriterierne for børnebidrag. De er ligeglade Hvordan man finder ud af det de har ikke samme adresse så skal han bevise at han bidrager i de 5 dage han er der og opfylder sin forsørger pligt på den måde og det er vel at mærke at han bidrager til de udgifter der er til et barn.

Havde de samme adresse er det jo noget helt andet. Men uanset hvad man syntes og hvor meget de er sammen så har de ikke samme adresse.

Fordi folk har valgt en anden måde at være forældre og kærester på end normen så behøver man jo ikke snyde og bedrage.

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym

sne190810 skriver:

Bare nysgerrig, men hvordan kan et barn komme helt op og koste 3000 kr om måneden, hvis der ikke er institution indover? :-o 

Lever barnet udelukkende af modermælkserstatni g er det ca. 400 kr om ugen alene når det er omkring 4 mdr.

Anmeld Citér

12. november 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Lever barnet udelukkende af modermælkserstatni g er det ca. 400 kr om ugen alene når det er omkring 4 mdr.

400 kroner om ugen? Det svarer til 5 pakker? Så har du et meget sultent barn!

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym

PUHK skriver:

400 kroner om ugen? Det svarer til 5 pakker? Så har du et meget sultent barn!

Han har ikke drukket mere end han burde men ja omkring 5 pk. Om ugen 

Anmeld Citér

12. november 2015

Tiggi

Anonym skriver:

Hvilken type erstatning bruger du lige?

Da vores datter var 4 måneder mener jeg at vi brugte ca 1 pakke Allomin om ugen til 85 kr. Så under 400 kr. Om måneden.... 

Anmeld Citér

12. november 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Nu tager jeg udgangspunkt i Allomin1 som vist kommer i pakker a 800 g

1 strøgent mål = 4,3 g

Gennemsnitsspise pr dag iflg pakken er 1200 ml i den høje ende. Det svarer til 36 strøgne mål. Ét strøgent mål svarer til 4,3 gram. Det vil sige, forbrug pr. dag er:

36 x 4,3 = 154,8 g.

Forbrug pr. uge er dermed:

154,8 g. x 7 = 1083,6 g.

Altså lidt under halvanden pakke om ugen. Selv hvis du tillægger spild af pulver og sjat-rester, så kan jeg virkelig ikke se, hvordan man kommer op på 5 pakker om ugen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.