Faderen Nægter børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.060 visninger
89 svar
239 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2015

Anonym trådstarter

hej alle. Har brug for lidt råd. 

Min kæreste og jeg bor ikke sammen men er sammen fra mandag eftermiddag til fredag morgen. Jeg sagde da jeg havde født at han ikke behøvede at betale børnebidrag indtil han fik et job. Så længe han bare var med til at købe bleer osv. Nu har han så fået job men nu nægter han at betale børnebidrag med grundlaget "hvis jeg skal betale børnebidrag så skal du heller ikke have hele børne unge ydelsen". 

Hvad ville i gøre i den situation? Har sagt til ham at vi kan tage den gennem statsamtet så. For så er det dem der tager afgørelsen om hvordan og hvorledes. Men ved ikk om det gør nogen gavn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

MorTil3+

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg bor ikke sammen men er sammen fra mandag eftermiddag til fredag morgen. Jeg sagde da jeg havde født at han ikke behøvede at betale børnebidrag indtil han fik et job. Så længe han bare var med til at købe bleer osv. Nu har han så fået job men nu nægter han at betale børnebidrag med grundlaget "hvis jeg skal betale børnebidrag så skal du heller ikke have hele børne unge ydelsen". 

Hvad ville i gøre i den situation? Har sagt til ham at vi kan tage den gennem statsamtet så. For så er det dem der tager afgørelsen om hvordan og hvorledes. Men ved ikk om det gør nogen gavn 

Lige umiddelbart tror jeg ikke du får noget ud af at gå i statsamtet andet end at i bliver meldt for bedrageri hvis du får enlig ydelser osv.

Anmeld Citér

12. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Undskyld jeg skal lige have det på det rene.

I overnatter sammen fra mandag til fredag? Så det er i grunden kun i weekenderne I ikke bor sammen? Så håber jeg ikke du modtager enlig ydelser oveni.

Når I er sammen så meget, så bidrager far vel også til barnets forsørgelse? Så skal han jo ikke betale bidrag også. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Undskyld jeg skal lige have det på det rene.

I overnatter sammen fra mandag til fredag? Så det er i grunden kun i weekenderne I ikke bor sammen? Så håber jeg ikke du modtager enlig ydelser oveni.

Når I er sammen så meget, så bidrager far vel også til barnets forsørgelse? Så skal han jo ikke betale bidrag også. 

Jeg modtager ingen enlig ydelse nej. Netop fordi han er her så meget så kan jeg ikk få det. 

Han bidrager kun til bleer. Tøj køber han aldrig noget af det er kun mig. 

Mad bidrager han heller ikk sønderligt meget til. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Lige umiddelbart tror jeg ikke du får noget ud af at gå i statsamtet andet end at i bliver meldt for bedrageri hvis du får enlig ydelser osv.

Får ikke enlig ydelse. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonymor1

Altså, hvis samværsforældre ikke vil betale børnebidrag, kan man jo søge gennem statsamtet og så få det udbetalt af udbetaling Danmark, men jeg tvivler dog på om de vil gøre det hvis du ikke er registreret som enlig? Jeg ved det ikke, men jeg kunne forestille mig det blev svært.

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Han skal da bare bidrage til hverdagen, med alt hvad det indebære, som en mand og far, nu engang bør gøre. Undre mig lidt over, at i er kærester, men snakker børnebidrag og statsamt. Det måske nok mere, hvis man ikke er sammen med faderen, at det er aktuelt. Næhhh du, din kæreste må se at blive voksen og komme til lommerne, og være med til at forsørge sin familie! 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

OscarsMor skriver:

Altså, hvis samværsforældre ikke vil betale børnebidrag, kan man jo søge gennem statsamtet og så få det udbetalt af udbetaling Danmark, men jeg tvivler dog på om de vil gøre det hvis du ikke er registreret som enlig? Jeg ved det ikke, men jeg kunne forestille mig det blev svært.

Jeg ved egentlig heller ikk om jeg står registreret som enlig. Det tror jeg eftersom vi aldrig har boet sammen ham og jeg. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Han skal da bare bidrage til hverdagen, med alt hvad det indebære, som en mand og far, nu engang bør gøre. Undre mig lidt over, at i er kærester, men snakker børnebidrag og statsamt. Det måske nok mere, hvis man ikke er sammen med faderen, at det er aktuelt. Næhhh du, din kæreste må se at blive voksen og komme til lommerne, og være med til at forsørge sin familie! 

Snakker bidrag fordi vi ikke bor sammen. Men enig. Mener jo også han skal betale. Men det mener han ikke med mindre han får halvdelen af børne-unge ydelsen (børnechecken). 

Derfor tænker jeg om man skal lade staten afgøre det. For så har han jo ikk noget valg. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Elgaard73

Er ret sikker på at SF ikke kan/vil hjælpe dig i den sag. Du er kæreste med manden og har et samliv med ham (uanset om I deler adresse eller ej). Det er op til jer selv at finde ud af hvordan det økonomiske omkring jeres barn og jeres forhold skal fordeles og klares. Nøjagtig ligesom alle andre forældrepar som stadig er sammen.

Har aldrig hørt om, at en man stadig er i forhold med, skulle betale børnebidrag.

Hvis du vil have SF til at dømme ham til at betale børnebidrag, så er du nød til at afslutte dit forhold til ham først. Og det er du vel heller ikke interesseret i.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.