Faderen Nægter børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2015

Anonym

Tak for din forståelse. Det er virkelig også trættende at skulle forklare igen og igen. 

Han bidrager ikke nej. Det er mig der betaler alt lige bortset fra bleer i ny og næ eller hvis jeg har glemt at købe en liter mælk. 

Han bidrager med madlavning og oprydning men ikke økonomisk. 

Jeg kan ikke hjælpe med svar . Som udgangspunkt har du jo nok ret til børnebidrag fra far . Kender godt reglerne men tænker de mere er ,hvor man ikke er sammen som par & bor sammen.

Det der nok gør det svært at " forstå " inkl mig selv . Hvis I er sammen alle dage minus 2 bor i jo teknisk set sammen . Selv om I har hver jeres adresse .

Kender ikke grunden til I har valgt netop denne løsning , men vil da nok sætte mig ned og forlange at far bidrager eller bede ham tage hjem til sig selv . 

Tænker at I som par er nød til at finde en løsning sammen .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2015

loop

Anonym skriver:

hej alle. Har brug for lidt råd. 

Min kæreste og jeg bor ikke sammen men er sammen fra mandag eftermiddag til fredag morgen. Jeg sagde da jeg havde født at han ikke behøvede at betale børnebidrag indtil han fik et job. Så længe han bare var med til at købe bleer osv. Nu har han så fået job men nu nægter han at betale børnebidrag med grundlaget "hvis jeg skal betale børnebidrag så skal du heller ikke have hele børne unge ydelsen". 

Hvad ville i gøre i den situation? Har sagt til ham at vi kan tage den gennem statsamtet så. For så er det dem der tager afgørelsen om hvordan og hvorledes. Men ved ikk om det gør nogen gavn 

Jeg ville tænke over, hvordan jeg kunne have lyst til en kæreste, der ikke ønsker at være med til at forsørge sin familie.

Jeg ville tænke over hvorfor jeg økonomisk forsørger en voksen mand mht mad, el, vand osv

Når jeg havde fundet frem til svaret på de spørgsmål, ville jeg have fundet frem til svaret om, hvordan jeg får ham til at forsørge sit barn.

Anmeld Citér

13. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Nu vi bor ikke sammen. Han er her ja men bidrager ikke til der økonomiske. Det er mig der betaler alt lige bortset fra bleer i by og næ eller hvis jeg har glemt at købe en mælk. Så der sq da kun fair at han i det mindste så betaler børnebidrag. 

Måske der hvor jeg (og andre) bliver forvirrede er, at I har valgt en samværsform, hvor I ikke har samme adresse, ikke fælles økonomi, men er sammen mandag til fredag - fair nok, det er jeres aftale, jeres måde at få jeres forhold til at fungere optimalt. Ligesom jeg og min mand har vores aftaler, vores måde osv.

Nu synes du så aftalen skal revurderes i og med din kæreste har fået arbejde og derfor i din optik kan bidrage mere økonomisk end tidligere. Det vil din kæreste ikke. Fordi I så har hver sin adresse så ser du en smutvej: statsforvaltningen. Hvis du opfatter dig som dele forældre, og dermed enlig trods I bor sammen 5 ud af 7 dage, så kan du med loven i hånden kræve x antal kroner af din kæreste, og betaler han ikke så gør statskassen og de skal så få pengene fra din kæreste. Så et lille "ægteskabeligt" problem løses ikke som "ægteskabelige" problemer normalt løses, nemlig med voksen og fornuftig snak og kompromisser, men ved at trække den anden i statsforvaltningen. Det svarede til der var en instans hvor jeg kunne trække min mand i når jeg som nu fx synes han bidrager utroligt lidt til den fælles opgave i forhold til børnene, eller hvis jeg synes han prioriterer sit arbejde for højt, eller... Tilfældigvis er der en instans for dig, men den er ikke ment til at løse problemer i et kæresteforhold, den er ment til at løse problemer for forældre der ikke længere er kærester. Det er der kæden knækker for mig, selvfølgelig ville jeg da aldrig trække den mand jeg elsker og som er min kæreste og som jeg har en hverdag med 5 ud af 7 dage i statsforvaltningen, jeg vil da forvente vi har et forhold hvor sådanne ting kan klares enten inden for hjemmets 4 vægge eller med hjælp fra parterapi og des lignende - hvis ikke det er en mulighed så er det for mig slet ikke et forhold.

jeg vil igen give dig et råd: aftal hvor mange penge I hver især ligger hver uge i kontant til mad og andet alla bleer, shampoo mm.(eventuelt dem der bliver til overs kan gå til en fælles opsparing til rejse eller lignende). Og vil han ikke det må han spise et andet sted' tage bad et andet sted osv. Og så accepter at han selvsagt da vel ikke bør smide penge i tøj og andet da du jo får de famøse 3000 hver 3. Måned i børnepenge og det burde være mere end rigeligt til tøj. Og så begynd allerede nu snakken om, hvad gør I den dag jeres barn skal i institution, hvor meget skal dække af den udgift, eller tør I "snyde" og søge om tilskud. Min kæreste (nu mand) havde adresse hver for sig da min datter gik i vuggestue (lang historie) jeg havde hjemmeboende SU, den var den gang på 1800 kr og jeg turde ikke søge om tilskud til vuggestue og ville hellere ikke sætte min datter der hvor hun ikke måtte fortælle vi boede sammen trods forskellig adresse, søgte heller ikke enlig tilskud eller andet - men det gør du jo heller ikke... 

Anmeld Citér

13. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

først og fremmest: 

sæt dig ned med ham... Og evt. Vis ham hvad du bruger af penge... 

Hvis det ikke dur.... Jamen så må han jo købe sin egen mad osv. Som jeg forstår det (du må meget gerne rette mig) så spiser han jo osv hos dig. Han nyder af goderne uden selv af bidrage! 

Du må lade være med at servere tingene på et sølvfad for ham (Meget groft sagt) 

Anmeld Citér

13. november 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Det handler ikk om institution eller offentligt tilskud til sådan noget. Det handler stadig kun om det almindelige faderlige børnebidrag som han nægter at betale. 

Også bare en oplysning 

Anmeld Citér

13. november 2015

FruK

Anonym skriver:

Så man skal gå fra hinanden så kan jeg høre. Det giver jo bare heller ingen mening. 

Det vil jeg gøre. Gemme alle kvitteringer på alt der har med baby at gøre. Og også husholdning. 

Næ, det behøver man ikke. Man er bare nødt til at blive voksen og finde ud at det i fællesskab, når man er et par.

Hvis han ikke vil det, så ville jeg nok overveje, om det værd at fortsætte som kærester. 

Anmeld Citér

13. november 2015

FruK

Anonym skriver:

Nu vi bor ikke sammen. Han er her ja men bidrager ikke til der økonomiske. Det er mig der betaler alt lige bortset fra bleer i by og næ eller hvis jeg har glemt at købe en mælk. Så der sq da kun fair at han i det mindste så betaler børnebidrag. 

Det er da dig, der accepterer at det er sådan, og ikke det offentliges problem?! 

Tror ærligt talt ikke at du skal regne med, at de vil betragte jer som ikke samlevende og fastsætte bidrag, når I er kærester og reelt bor sammen 5 dage ud af 7. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Oleand

Elgaard73 skriver:

Er ret sikker på at SF ikke kan/vil hjælpe dig i den sag. Du er kæreste med manden og har et samliv med ham (uanset om I deler adresse eller ej). Det er op til jer selv at finde ud af hvordan det økonomiske omkring jeres barn og jeres forhold skal fordeles og klares. Nøjagtig ligesom alle andre forældrepar som stadig er sammen.

Har aldrig hørt om, at en man stadig er i forhold med, skulle betale børnebidrag.

Hvis du vil have SF til at dømme ham til at betale børnebidrag, så er du nød til at afslutte dit forhold til ham først. Og det er du vel heller ikke interesseret i.

Hvis han ikke vil hjælpe dig med barnet og forsøge sin familie så vil jeg råde dig til at sige farvel til ham og tage det gennem det offentlige steder. 

De fortale bare at han er for dårlig far at han ikke vil bidrage til sit eget barn. 

Anmeld Citér

18. november 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Bleer i ny og næ og hvis jeg lige har glemt at købe noget så kan han tage det med. Men det er også det. 

Er du sikker på, at I elsker hinanden??!....jeg mener bare, at med kærligheden til familien følger også empati, beskyttertrang og en altoverskyggende følelse af, at alle i familien skal have det så godt som muligt.

I vores familie er min mand væk mandag-fredag, altså den modsatte af jer, og han tjener mange penge......vi har fælles økonomi, og han er bedøvende ligeglad med, hvor mange jeg bruger, hvis jeg siger, at jeg har købt flyverdragter og støvler for tusindevis af kroner, så glæder han sig til at se ungernes glade ansigter, mens de prøver dem, det kunne aldrig falde ham ind at stille spørgsmålstegn til prisen på de ting, som er nødvendigheder for hans hjerteblod, og han er stolt over hans evne til at forsørge familien (jeg tjener også en ok løn). 

Anmeld Citér

18. november 2015

Pia Lund Madsen

Kan du ikke lægge et børnebudget og vise hamhvor lidt børnebidraget egentlig dækker af udgifterne.

skriv op hvor meget du bruger paa

institution, bleer, tøj, fornøjelser, mad osv, og saa stil det op mod børnebidrag.. Saa kan han nok godt se der ikke er meget tilbage af børnechecken.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.