Tror jeg skal forstå - og det er ikke dømmende men bare fordi jeg ikke helt forstår den økonomiske ordning I har: I har hver jeres husleje, I er sammen 5 dage om ugen alle døgnets timer og derfor har I fælles husholdning de 5 dage, spiser sammen, bruger samme toiletpapir mm. Hvem betaler det? Hvis det er kun er dig, hvad så med en fin madplan med dertil hørende indkøbslister som I deler imellem, eller laver en bøtte med kontanter I (vi putter hver især 600 kr i om ugen og det forslår til en stor familie til ALT inklusiv shampoo mm.), så skal han jo selvsagt give lidt mindre da han to dage om ugen ikke spiser der.
Du får børne/unge ydelsen det vil sige cirka 1000 kr om måneden til tøj og andre ting til lillemanden (går ud fra han ikke er i institution lige pt?). Hvis I skal betale lige meget til tøjindkøb med mere så skal de penge vel trækkes fra? Hvis I vel og mærke gør som foreslået med mad indkøb (ved ikke hvor gammel din dreng er, men uafhængigt hvis under 1 år så er det ikke mad siden der koster alverdens endnu).
Bleer deles I alleredede om?
Vi har ikke hundrede procent fælles økonomi her hjemme, vi er dog overhovedet ikke nøjeregnende. Men en uskrevet regel er: det er min konto børne/unge ydelsen går ind på, ergo er det også min konto der betaler tøj, fritidsinteresser mm. Når jeg ikke skal tænke over institution, mad mm. Da det er fælles så har jeg rigeligt til børnene med ydelsen...
Anmeld
Citér