Faderen Nægter børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Så man skal gå fra hinanden så kan jeg høre. Det giver jo bare heller ingen mening. 

Det vil jeg gøre. Gemme alle kvitteringer på alt der har med baby at gøre. Og også husholdning. 

Nej det skal man ikke nødvendigvis, men man skal finde ud af det, i den familie man SELV har valgt at skabe. Det ville være rart, hvis man kunne få andre til at fixe tingene for en, men det handler om ansvar. Du har valgt din kæreste, du kender ham og du har valgt at få barn med ham. Så nu må I stå til ansvar. Både følelsesmæssigt og økonomisk. Hvordan i vil gøre det, skal I, som par og familie finde ud af. Du må stille krav, hvis din kæreste ikke kan finde ud af det. Nægter han at bidrage til sin familie, så må du være lidt hård. Helt seriøst, så må han selv medbringe mad, sæbe, vaskemiddel, toiletpapir osv osv. ( for at få ham til at indse). En familie skal kunne fungere sammen, og ikke køre solo. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Du er ikk enlig når du har en kæreste og i er så meget sammen...

Det kan godt være at du føler dig enlig fordi han ikk hjælper mere til, men det er du ikk set med statens øjne... Du kan først søge børnebidrag når du er enlig/ i ikke er kærester!...

Det er da kun alle de andre tilskud der er tale om. Dem som jeg ikke søger. 

Så hvis vi går fra hinanden og jeg fik en ny kæreste. Så skal der ikk betales bidrag mere for så jeg ikk enlig. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Du er ikk enlig når du har en kæreste og i er så meget sammen...

Det kan godt være at du føler dig enlig fordi han ikk hjælper mere til, men det er du ikk set med statens øjne... Du kan først søge børnebidrag når du er enlig/ i ikke er kærester!...

Kopieret fra statsforvaltningens hjemmeside. "Børnebidrag er et bidrag, den ene forælder betaler til den anden, hvis de ikke bor sammen. Forældre har nemlig pligt til at forsørge deres børn, uanset om de bor sammen med barnet eller ej."

Anmeld Citér

12. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Tja. Tror bare ikk han bidrager til mere. Må nok bare begynde og samle kvitteringer på alt jeg køber til sønnen og så dele i to og kræve kontant betaling d. 1. i måneden. 

Bare nemmere hvis han bare betalte bidrag og så var den skid slået. 

Hvis det er så sort/ hvid kan jeg godt forstå hvis han vil sige I så skal trække børnepengene fra...

Anmeld Citér

12. november 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Kopieret fra statsforvaltningens hjemmeside. "Børnebidrag er et bidrag, den ene forælder betaler til den anden, hvis de ikke bor sammen. Forældre har nemlig pligt til at forsørge deres børn, uanset om de bor sammen med barnet eller ej."

I bor jo mere sammen, end I bor hver for sig? Så hører det ikke til emner, der skal løses indenfor parforholdets fire vægge? Ligesom fordeling af vasketøj og støvsugning... 

Jeg tænker, at reglerne omkring børnebidrag er beregnet til forældre, der ikke er i kærlighedsforhold længere - dér hvor samarbejdet ikke er så godt længere. 

Din kæreste skal jo bidrage til mad, husleje, rrengøringsartikler og alt hvad der ellers hører til husholdningen. 

På en eller anden måde hænger det hele vel sammen? Jeres manglende lyst til at bo rigtigt sammen og jeres manglende samarbejde omkring økonomi med mere. 

Anmeld Citér

12. november 2015

lineog4

Tror jeg skal forstå - og det er ikke dømmende men bare fordi jeg ikke helt forstår den økonomiske ordning I har: I har hver jeres husleje, I er sammen 5 dage om ugen alle døgnets timer og derfor har I fælles husholdning de 5 dage, spiser sammen, bruger samme toiletpapir mm. Hvem betaler det? Hvis det er kun er dig, hvad så med en fin madplan med dertil hørende indkøbslister som I deler imellem, eller laver en bøtte med kontanter I (vi putter hver især 600 kr i om ugen og det forslår til en stor familie til ALT inklusiv shampoo mm.), så skal han jo selvsagt give lidt mindre da han to dage om ugen ikke spiser der. 

Du får børne/unge ydelsen det vil sige cirka 1000 kr om måneden til tøj og andre ting til lillemanden (går ud fra han ikke er i institution lige pt?). Hvis I skal betale lige meget til tøjindkøb med mere så skal de penge vel trækkes fra? Hvis I vel og mærke gør som foreslået med mad indkøb (ved ikke hvor gammel din dreng er, men uafhængigt hvis under 1 år så er det ikke mad siden der koster alverdens endnu). 

Bleer deles I alleredede om? 

Vi har ikke hundrede procent fælles økonomi her hjemme, vi er dog overhovedet ikke nøjeregnende. Men en uskrevet regel er: det er min konto børne/unge ydelsen går ind på, ergo er det også min konto der betaler tøj, fritidsinteresser mm. Når jeg ikke skal tænke over institution, mad mm. Da det er fælles så har jeg rigeligt til børnene med ydelsen...

Anmeld Citér

12. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Elgaard73 skriver:

Er ret sikker på at SF ikke kan/vil hjælpe dig i den sag. Du er kæreste med manden og har et samliv med ham (uanset om I deler adresse eller ej). Det er op til jer selv at finde ud af hvordan det økonomiske omkring jeres barn og jeres forhold skal fordeles og klares. Nøjagtig ligesom alle andre forældrepar som stadig er sammen.

Har aldrig hørt om, at en man stadig er i forhold med, skulle betale børnebidrag.

Hvis du vil have SF til at dømme ham til at betale børnebidrag, så er du nød til at afslutte dit forhold til ham først. Og det er du vel heller ikke interesseret i.

Min datters far har betalt børnebidrag siden hun blev født, også selvom vi var kærester til hun blev 9 mdr. Vi boede på intet tidspunkt sammen og sås maks hver anden weekend. Han bidragede på ingen måde til min husholdning. Så for at opfylde sin forsørgerpligt betalte han bidrag til mig selvom vi var kærester.

Til ts:

Når I er så meget sammen som I er, så bor I jo sammen i praksis, selvom I ikke deler adresse. I min verden er det en nærliggende løsning at I simpelthen bare tager skridtet videre og flytter sammen full time. Og så deler udgifterne lige imellem jer. På den måde slipper I for uenighed om bidrag og forsørgelse.

Jeg kender selvsagt ikke alle variablerne i regnestykket, men udfra den information jeg har, så virker det absolut som den mest nærliggende løsning.

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

hej alle. Har brug for lidt råd. 

Min kæreste og jeg bor ikke sammen men er sammen fra mandag eftermiddag til fredag morgen. Jeg sagde da jeg havde født at han ikke behøvede at betale børnebidrag indtil han fik et job. Så længe han bare var med til at købe bleer osv. Nu har han så fået job men nu nægter han at betale børnebidrag med grundlaget "hvis jeg skal betale børnebidrag så skal du heller ikke have hele børne unge ydelsen". 

Hvad ville i gøre i den situation? Har sagt til ham at vi kan tage den gennem statsamtet så. For så er det dem der tager afgørelsen om hvordan og hvorledes. Men ved ikk om det gør nogen gavn 

Øhm.. Han skal vel ikke betale hvis i bor sammen fra mandag - fredag ??? Håber da ikke du får nogle former for enlig ydelser for så er det da socialt bedrageri

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Øhm.. Han skal vel ikke betale hvis i bor sammen fra mandag - fredag ??? Håber da ikke du får nogle former for enlig ydelser for så er det da socialt bedrageri

Prøv at læs tråden. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Det er da kun alle de andre tilskud der er tale om. Dem som jeg ikke søger. 

Så hvis vi går fra hinanden og jeg fik en ny kæreste. Så skal der ikk betales bidrag mere for så jeg ikk enlig. 

Jo så længe du ikk er sammen med faderen til dit barn skal han betale bidrag!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.