Faderen Nægter børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jo jeg har ret til børnebidrag uanset hvad. 

Kopieret fra statsforvaltningens hjemme: 

"Børnebidrag er et bidrag, den ene forælder betaler til den anden, hvis de ikke bor sammen. Forældre har nemlig pligt til at forsørge deres børn, uanset om de bor sammen med barnet eller ej."

og eftersom vi ikke bor sammen så har han pligt til at betale børnebidrag selvom han er her i hverdagene. Vi har ikke samme adresse!

Selvom I ikke har adresse sammen så bor I jo sammen? I er mere sammen end I er væk fra hinanden. Jeg må jeg indrømme jeg ikke helt forstår det. Han er der så meget og alligevel skal statsforvaltningen indover? Synes det virker som et spild af ressourcer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Det handler ikk om institution eller offentligt tilskud til sådan noget. Det handler stadig kun om det almindelige faderlige børnebidrag som han nægter at betale. 

Som jeg har forstået det, så bidrager han heller ikke i det daglige? Er han med til at købe mad osv, eller servicerer du ham? 
Hvor mange af hans penge har du gavn af? 

Det må være en svær situation, og er ked af at du skal forklare dig om og om igen overfor brugerne her på baby.dk, der tydeligvis ikke forstår at det ikke handler om enlige ydelser. 

Anmeld Citér

13. november 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Det handler ikk om institution eller offentligt tilskud til sådan noget. Det handler stadig kun om det almindelige faderlige børnebidrag som han nægter at betale. 

Bidrager han slet ikke med noget?

Anmeld Citér

13. november 2015

Cola Zero

Hej Ts

hvis man barberer alt omkring forhold, enlig kontra samboende kærestelignende forhold osv. væk, så kun det kedelige tørre regelsæt er tilbage, så er reglen, at hvis barnet bor ligmed eller mere end 9 dage hos bopælsforælden, i en 14 dages periode, altså barnet har adresse hos dig. Så kan du søge om børnebidrag hos statsforvaltningen. Dette i følge CPR registerloven. Alt det her kan du søge og finde frem på statsforvaltningens hjemmeside og diverse andre love som CPR og forældreansvarsloven. Han kan så trække 33 % i fradrag. Og du som bopælsforældre skal ikke dele børne og unge ydelsen, da du netop er primær forsørger. Til gengæld skal din kæreste betale lige nøjagtigt intet andet end det fastsatte børnebidrag, hverken tøj, institution, fritidsaktivitet, medicin, ej heller bleer, men mindre barnet er på hans bopæl...

mega firkantet, sindssygt konfliktoptrappende, og super argerligt at skrive sådan om et kæresteforhold og ikke særligt romantisk - men det er måden at få ham til at betale børnebidrag..

Eller du kan sætte dig ned, som mangle andre siger, og tage en lang og meget vigtig samtale omkring forældreskab og økonomisk ansvar omkring et barn man må formode I begge har ønsket at sætte i verden.

held og lykke, håber meget for dig, han bliver klogere 

Anmeld Citér

13. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jo jeg har ret til børnebidrag uanset hvad. 

Kopieret fra statsforvaltningens hjemme: 

"Børnebidrag er et bidrag, den ene forælder betaler til den anden, hvis de ikke bor sammen. Forældre har nemlig pligt til at forsørge deres børn, uanset om de bor sammen med barnet eller ej."

og eftersom vi ikke bor sammen så har han pligt til at betale børnebidrag selvom han er her i hverdagene. Vi har ikke samme adresse!

I har ikke samme adresse. Men det, du formulerer som "han er her i hverdagene", betyder for mig at se, at I bor sammen undtagen i weekenderne. Og I er kærester. Altså adskiller I jer ikke fra fx parret, hvor manden har weekendarbejde i en anden landsdel og har en lejlighed der. Eller for den sags skyld familien, hvor manden arbejder alle hverdage i Kbh., hvor han overnatter, mens han tilbringer weekenden hjemme hos familien i Jylland. 

Måske er det i virkeligheden dér, I begge har behov for et reality check - I ER samboende kærester med et barn, I har bare valgt at kalde det noget andet, fordi han ikke er hos jer i weekenderne. Det ville måske lette jeres kommunikation at have dét som udgangspunkt - og så holde det offentlige uden for for i stedet selv at finde en fornuftig og rimelig økonomisk fordeling. 

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Selvom I ikke har adresse sammen så bor I jo sammen? I er mere sammen end I er væk fra hinanden. Jeg må jeg indrømme jeg ikke helt forstår det. Han er der så meget og alligevel skal statsforvaltningen indover? Synes det virker som et spild af ressourcer. 

Nu vi bor ikke sammen. Han er her ja men bidrager ikke til der økonomiske. Det er mig der betaler alt lige bortset fra bleer i by og næ eller hvis jeg har glemt at købe en mælk. Så der sq da kun fair at han i det mindste så betaler børnebidrag. 

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Som jeg har forstået det, så bidrager han heller ikke i det daglige? Er han med til at købe mad osv, eller servicerer du ham? 
Hvor mange af hans penge har du gavn af? 

Det må være en svær situation, og er ked af at du skal forklare dig om og om igen overfor brugerne her på baby.dk, der tydeligvis ikke forstår at det ikke handler om enlige ydelser. 

Tak for din forståelse. Det er virkelig også trættende at skulle forklare igen og igen. 

Han bidrager ikke nej. Det er mig der betaler alt lige bortset fra bleer i ny og næ eller hvis jeg har glemt at købe en liter mælk. 

Han bidrager med madlavning og oprydning men ikke økonomisk. 

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Bidrager han slet ikke med noget?

Bleer i ny og næ og hvis jeg lige har glemt at købe noget så kan han tage det med. Men det er også det. 

Anmeld Citér

13. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Nu vi bor ikke sammen. Han er her ja men bidrager ikke til der økonomiske. Det er mig der betaler alt lige bortset fra bleer i by og næ eller hvis jeg har glemt at købe en mælk. Så der sq da kun fair at han i det mindste så betaler børnebidrag. 

Men jeg forstår bare stadig ikke helt jeres forhold. Og når I er så meget sammen hvorfor I ikke bare aftaler det internt. 

Men ja ellers må du jo gå igennem SF. 

Anmeld Citér

13. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Tak for din forståelse. Det er virkelig også trættende at skulle forklare igen og igen. 

Han bidrager ikke nej. Det er mig der betaler alt lige bortset fra bleer i ny og næ eller hvis jeg har glemt at købe en liter mælk. 

Han bidrager med madlavning og oprydning men ikke økonomisk. 

Er der mulighed for at lave jeres ordning om?
Sådan at i enten kan bo fast sammen, eller også går meget langt ned i samvær?

Elsker du ham og vil du kæmpe for forholdet? 
Det lyder bare lidt underligt i mine ører, at han ikke ønsker at bidrage frivilligt, og hvis det var mig, ville jeg nok miste en del for min kæreste, hvis han ikke ønskede frivilligt at bidrage :/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.