Faderen Nægter børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Lever barnet udelukkende af modermælkserstatni g er det ca. 400 kr om ugen alene når det er omkring 4 mdr.

Det er omkring 5 pakker om ugen! 

Da min datter var 4 mdr begyndte vi på grød og hun brugte kun halvanden pakke erstatning om ugen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

Anonym

Nu tager jeg udgangspunkt i Allomin1 som vist kommer i pakker a 800 g

1 strøgent mål = 4,3 g

Gennemsnitsspise pr dag iflg pakken er 1200 ml i den høje ende. Det svarer til 36 strøgne mål. Ét strøgent mål svarer til 4,3 gram. Det vil sige, forbrug pr. dag er:

36 x 4,3 = 154,8 g.

Forbrug pr. uge er dermed:

154,8 g. x 7 = 1083,6 g.

Altså lidt under halvanden pakke om ugen. Selv hvis du tillægger spild af pulver og sjat-rester, så kan jeg virkelig ikke se, hvordan man kommer op på 5 pakker om ugen.

Ej nu bliver jeg faktisk også i tvivl  det var sgu nok om måneden så? 

Sorry det var lige en Bette regnefejl haha beklager

Anmeld Citér

12. november 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Ej nu bliver jeg faktisk også i tvivl  det var sgu nok om måneden så? 

Sorry det var lige en Bette regnefejl haha beklager

Jeg tror det 
Man glemmer så meget - ret hurtigt!

Anmeld Citér

12. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

hej alle. Har brug for lidt råd. 

Min kæreste og jeg bor ikke sammen men er sammen fra mandag eftermiddag til fredag morgen. Jeg sagde da jeg havde født at han ikke behøvede at betale børnebidrag indtil han fik et job. Så længe han bare var med til at købe bleer osv. Nu har han så fået job men nu nægter han at betale børnebidrag med grundlaget "hvis jeg skal betale børnebidrag så skal du heller ikke have hele børne unge ydelsen". 

Hvad ville i gøre i den situation? Har sagt til ham at vi kan tage den gennem statsamtet så. For så er det dem der tager afgørelsen om hvordan og hvorledes. Men ved ikk om det gør nogen gavn 

Som jeg læser det, bor I sammen alle hverdage og er kun ikke-samboende i weekends? Jeg synes ikke, det er rimeligt, at det offentlige skal bruge ressourcer på at sætte økonomiske regler op for et kærestepar med et barn. Det er næppe heller særligt godt for jeres forhold at gå dén vej. 

Jeg kan ikke svare dig på, hvordan du får ham til at bidrage økonomisk til jeres familie, men altså - I er voksne mennesker, der har stiftet familie sammen, og det må da være muligt at nå til en løsning ved at kommunikere sammen? Bortset fra jeres weekender, hvor I ikke lever sammen, adskiller I jer jo ikke fra andre par med børn. 

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Prøv at læs tråden. 

Ja fik vist kommenteret for hurtig. Det beklager jeg. 

- men hun har stadig ikke ret til børnebidrag så længe de er i et forhold og så længe de er så meget sammen. Jeg har selv været det igennem. 

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Han har ikke drukket mere end han burde men ja omkring 5 pk. Om ugen 

5 pakker om ugen ? Er du klar over hvor meget mælk det er ? Så meget må de slet ikke få.

Jeg har syv børn, alle flaske børn - alle har brugt MAX to om ugen

Anmeld Citér

13. november 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

5 pakker om ugen ? Er du klar over hvor meget mælk det er ? Så meget må de slet ikke få.

Jeg har syv børn, alle flaske børn - alle har brugt MAX to om ugen

Hvis du nu læste tråden inden du svarede, ville du se at der var tale om en misforståelse ...... 

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja fik vist kommenteret for hurtig. Det beklager jeg. 

- men hun har stadig ikke ret til børnebidrag så længe de er i et forhold og så længe de er så meget sammen. Jeg har selv været det igennem. 

Jo jeg har ret til børnebidrag uanset hvad. 

Kopieret fra statsforvaltningens hjemme: 

"Børnebidrag er et bidrag, den ene forælder betaler til den anden, hvis de ikke bor sammen. Forældre har nemlig pligt til at forsørge deres børn, uanset om de bor sammen med barnet eller ej."

og eftersom vi ikke bor sammen så har han pligt til at betale børnebidrag selvom han er her i hverdagene. Vi har ikke samme adresse!

Anmeld Citér

13. november 2015

FrkGranger

Når barnet starter i institution, vil du stadigvæk kunne få tilskud, da den er beregnet husstandens indkomst, og efter som din kæreste ikke har adresse med dig er der intet bedrageri over det..

Anmeld Citér

13. november 2015

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Når barnet starter i institution, vil du stadigvæk kunne få tilskud, da den er beregnet husstandens indkomst, og efter som din kæreste ikke har adresse med dig er der intet bedrageri over det..

Det handler ikk om institution eller offentligt tilskud til sådan noget. Det handler stadig kun om det almindelige faderlige børnebidrag som han nægter at betale. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.