Anonym skriver:
hej alle. Har brug for lidt råd.
Min kæreste og jeg bor ikke sammen men er sammen fra mandag eftermiddag til fredag morgen. Jeg sagde da jeg havde født at han ikke behøvede at betale børnebidrag indtil han fik et job. Så længe han bare var med til at købe bleer osv. Nu har han så fået job men nu nægter han at betale børnebidrag med grundlaget "hvis jeg skal betale børnebidrag så skal du heller ikke have hele børne unge ydelsen".
Hvad ville i gøre i den situation? Har sagt til ham at vi kan tage den gennem statsamtet så. For så er det dem der tager afgørelsen om hvordan og hvorledes. Men ved ikk om det gør nogen gavn
Som jeg læser det, bor I sammen alle hverdage og er kun ikke-samboende i weekends? Jeg synes ikke, det er rimeligt, at det offentlige skal bruge ressourcer på at sætte økonomiske regler op for et kærestepar med et barn. Det er næppe heller særligt godt for jeres forhold at gå dén vej.
Jeg kan ikke svare dig på, hvordan du får ham til at bidrage økonomisk til jeres familie, men altså - I er voksne mennesker, der har stiftet familie sammen, og det må da være muligt at nå til en løsning ved at kommunikere sammen? Bortset fra jeres weekender, hvor I ikke lever sammen, adskiller I jer jo ikke fra andre par med børn.
Anmeld
Citér