Faderen Nægter børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Øhh...?

SF er en offentlig instans.

Ja. Og SF står blandt andet for hjælp til bb osv. 

Du har givet din mening til det. Tak for den. Ingen grund til at diskuterer, det gider jeg ikk spilde tid på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

Karina84

Anonym skriver:

Vi bor ikke sammen nej. Hver vores lejlighed. Hvorfor vi ikk bor sammen har ikk noget med sagen at gøre så det kan være underordnet. 

Okay, jamen så tror jeg ikke at vi herinde kan gøre så meget andet end, igen at råde jer til at snakke sammen som par og som familie, om hvordan man bidrager til hverdagen.

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Okay, jamen så tror jeg ikke at vi herinde kan gøre så meget andet end, igen at råde jer til at snakke sammen som par og som familie, om hvordan man bidrager til hverdagen.

Og det er jo lige netop det jeg har prøvet. Men han nægter stadig at betale bidrag og mener han har krav på børne unge ydelsen. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym

Tja. Tror bare ikk han bidrager til mere. Må nok bare begynde og samle kvitteringer på alt jeg køber til sønnen og så dele i to og kræve kontant betaling d. 1. i måneden. 

Bare nemmere hvis han bare betalte bidrag og så var den skid slået. 

Men når mor og far er sammen, er det som flere andre skriver, JER der skal finde en løsning. Men super god ide, at samle kvitteringer, og vise ham, hvad det koster at være voksen, væk fra mors og fars kødgryder  Og så lad være, at betale, noget som helst til ham, før han bidrager. Hva ligner det, at have den holdning han har... Sikke en vatnisse 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men når mor og far er sammen, er det som flere andre skriver, JER der skal finde en løsning. Men super god ide, at samle kvitteringer, og vise ham, hvad det koster at være voksen, væk fra mors og fars kødgryder  Og så lad være, at betale, noget som helst til ham, før han bidrager. Hva ligner det, at have den holdning han har... Sikke en vatnisse 

Så man skal gå fra hinanden så kan jeg høre. Det giver jo bare heller ingen mening. 

Det vil jeg gøre. Gemme alle kvitteringer på alt der har med baby at gøre. Og også husholdning. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Ellie79

Anonym skriver:

hej alle. Har brug for lidt råd. 

Min kæreste og jeg bor ikke sammen men er sammen fra mandag eftermiddag til fredag morgen. Jeg sagde da jeg havde født at han ikke behøvede at betale børnebidrag indtil han fik et job. Så længe han bare var med til at købe bleer osv. Nu har han så fået job men nu nægter han at betale børnebidrag med grundlaget "hvis jeg skal betale børnebidrag så skal du heller ikke have hele børne unge ydelsen". 

Hvad ville i gøre i den situation? Har sagt til ham at vi kan tage den gennem statsamtet så. For så er det dem der tager afgørelsen om hvordan og hvorledes. Men ved ikk om det gør nogen gavn 

Hej, læste lige tråden og kom til at tænke på når jeres barn begynder i pasning bliver han da nødt til at bidrage da du jo så vil stå med hele den udgift og ved ikke om du kan søge så mange tilskud når du ikke er enlig. Få lavet en god aftale med ham og når man er far må man også bidrage 

Anmeld Citér

12. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Børnebidrag er kun noget man har krav på hvis man er enlig, hvilket du ikke er. 

I må løse jeres samlivsproblemer på anden måde. Måske kunne I sige at hver især indbetaler et beløb på en konto og denne hæver man fra når man skal købe noget til baby. 

Dog synes jeg det lader til I har større vanskeligheder end økonomien. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Hej, læste lige tråden og kom til at tænke på når jeres barn begynder i pasning bliver han da nødt til at bidrage da du jo så vil stå med hele den udgift og ved ikke om du kan søge så mange tilskud når du ikke er enlig. Få lavet en god aftale med ham og når man er far må man også bidrage 

Men jeg er jo netop enlig i og med vi ikke bor sammen. Er jo stadig enlig forsøger. 

Får ingen tilskud udover den obligatoriske børnecheck. Og søger heller ikke andre tilskud. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Børnebidrag er kun noget man har krav på hvis man er enlig, hvilket du ikke er. 

I må løse jeres samlivsproblemer på anden måde. Måske kunne I sige at hver især indbetaler et beløb på en konto og denne hæver man fra når man skal købe noget til baby. 

Dog synes jeg det lader til I har større vanskeligheder end økonomien. 

Du mener vi har vanskeligheder i forholdet fordi vi har valgt ikke at bo sammen eller hvad?

lidt tarvelig udtale når du ikk kender os eller grunden til det er sådan. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Men jeg er jo netop enlig i og med vi ikke bor sammen. Er jo stadig enlig forsøger. 

Får ingen tilskud udover den obligatoriske børnecheck. Og søger heller ikke andre tilskud. 

Du er ikk enlig når du har en kæreste og i er så meget sammen...

Det kan godt være at du føler dig enlig fordi han ikk hjælper mere til, men det er du ikk set med statens øjne... Du kan først søge børnebidrag når du er enlig/ i ikke er kærester!...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.