Faderen Nægter børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Er ret sikker på at SF ikke kan/vil hjælpe dig i den sag. Du er kæreste med manden og har et samliv med ham (uanset om I deler adresse eller ej). Det er op til jer selv at finde ud af hvordan det økonomiske omkring jeres barn og jeres forhold skal fordeles og klares. Nøjagtig ligesom alle andre forældrepar som stadig er sammen.

Har aldrig hørt om, at en man stadig er i forhold med, skulle betale børnebidrag.

Hvis du vil have SF til at dømme ham til at betale børnebidrag, så er du nød til at afslutte dit forhold til ham først. Og det er du vel heller ikke interesseret i.

Nej det er jeg ikke interesseret i. Men er heller ikke interesseret i at skulle betale alt til vores søn fordi han ikk gider. 

Han mener ikk han har råd, men penge til at se landskamp, koncerter osv har han penge til. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Snakker bidrag fordi vi ikke bor sammen. Men enig. Mener jo også han skal betale. Men det mener han ikke med mindre han får halvdelen af børne-unge ydelsen (børnechecken). 

Derfor tænker jeg om man skal lade staten afgøre det. For så har han jo ikk noget valg. 

Det halve af børneydelse... Til hvad?? Det jo barnets penge ( ligemeget hvem der får dem) der skal bruges på behovsting til barnet, samt i budgetet, til det det dagligt koster at have barnet. Hva har han regnet med? At han skulle bruge dem selv? Du må bede ham betale mere til fællesskabet. Gør han ikke det, ja SÅ er det statsamtet, og nok også farvel til den kæreste desværre. Det går jo ikke, at være egoist! Ønsker det bedste for dig. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym

Hvis han ikke kan bevise han bidrager til barnets forsørgelse vil han skulle betale bidrag uanset Hvor meget i ses.

Men jeg forstår ikke lige hvad børne/unge ydelsen har med det at gøre. 

Måske du bare skulle lade ham have alm. Samvær med sin søn? Det virker underligt i er kærester men har sådan et problem 

Anmeld Citér

12. november 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Nej det er jeg ikke interesseret i. Men er heller ikke interesseret i at skulle betale alt til vores søn fordi han ikk gider. 

Han mener ikk han har råd, men penge til at se landskamp, koncerter osv har han penge til. 

Jeg kan godt se at det er træls for dig, men det er et problem som hører ind under Samlivs-problemer og som I skal finde ud af indbyrdes. Det er ikke et problem som det offentlige kan eller skal klare for jer.

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det halve af børneydelse... Til hvad?? Det jo barnets penge ( ligemeget hvem der får dem) der skal bruges på behovsting til barnet, samt i budgetet, til det det dagligt koster at have barnet. Hva har han regnet med? At han skulle bruge dem selv? Du må bede ham betale mere til fællesskabet. Gør han ikke det, ja SÅ er det statsamtet, og nok også farvel til den kæreste desværre. Det går jo ikke, at være egoist! Ønsker det bedste for dig. 

Tja. Tror bare ikk han bidrager til mere. Må nok bare begynde og samle kvitteringer på alt jeg køber til sønnen og så dele i to og kræve kontant betaling d. 1. i måneden. 

Bare nemmere hvis han bare betalte bidrag og så var den skid slået. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis han ikke kan bevise han bidrager til barnets forsørgelse vil han skulle betale bidrag uanset Hvor meget i ses.

Men jeg forstår ikke lige hvad børne/unge ydelsen har med det at gøre. 

Måske du bare skulle lade ham have alm. Samvær med sin søn? Det virker underligt i er kærester men har sådan et problem 

Hvad mener du med alm samvær? 

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg kan godt se at det er træls for dig, men det er et problem som hører ind under Samlivs-problemer og som I skal finde ud af indbyrdes. Det er ikke et problem som det offentlige kan eller skal klare for jer.

Det ved jeg da ikke. Mig bekendt er børne bidrag statsligt. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Karina84

Elgaard73 skriver:

Enig.

Jeg tror at i først og fremmest skal finde ud af hvad det er for et forhold i er i.

I er kærester og bor sammen, på nær i weekenden? Hvor han så flytter "hjem"?? Hvorfor har i ikke adresse sammen?

Jeg kan heller ikke se hvordan SF, kommunen eller andre kan eller skal hjælpe jer, da i er kærester og lever i et forhold. 

Anmeld Citér

12. november 2015

Elgaard73

Anonym skriver:

Det ved jeg da ikke. Mig bekendt er børne bidrag statsligt. 

Øhh...?

SF er en offentlig instans.

Anmeld Citér

12. november 2015

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Enig.

Jeg tror at i først og fremmest skal finde ud af hvad det er for et forhold i er i.

I er kærester og bor sammen, på nær i weekenden? Hvor han så flytter "hjem"?? Hvorfor har i ikke adresse sammen?

Jeg kan heller ikke se hvordan SF, kommunen eller andre kan eller skal hjælpe jer, da i er kærester og lever i et forhold. 

Vi bor ikke sammen nej. Hver vores lejlighed. Hvorfor vi ikk bor sammen har ikk noget med sagen at gøre så det kan være underordnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.