Hvorfor deleøkonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Love Angel skriver:

For ca 3 måneder siden sad vi alle hjemme hos min svigerforældre mens mig og min svigerinde deskuteret netop det emne. (Skal lige siges at de har fællesøkonomi. Mens vi har deleøkonomi)  

Og hun har også af samme holdning som din, det med at deleøkonomi = mindre kærlighed. 

Jeg bliver total mundlam at høre min svigerinde og andre har den holdning.

ved ikk med min svigerinde og andre men i min verden er man ikk sammen for at tag den andens penge. I min verden  så er vi sammen af KÆRLIGHED og intet andet. 

Årh det noget L... Jeg ikk sadge de sætninger til hende da hun sad og sagde i mit åbne ansigt at det er forkert at ikke ha fællesøkonomi

Nu mener jeg ikke, kærligheden kan måles på, om man har fælles eller delt økonomi. Men jeg studser alligevel over, at du får det gjort til et spørgsmål om, hvorvidt man er sammen for at TAGE den andens penge. Det kunne da lige så godt formuleres som om, at man, fordi man er sammen, gerne vil GIVE den anden alt, hvad man kan - inklusive evt. økonomisk overskud. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2015

Sprit25

Roselil skriver:

For dig kan det da være ligemeget hvad jeg mener jeg startede debatten fordi jeg var nysgerrig og undrede mig. Synes jeg har fået mange vinkler på det, men det betyder da ikke at jeg partout skal ændre mening rent personligt...

Nej det betyder på ingen måde at du skal ændre mening. Jeg kan mærke uanset hvordan jeg vender og drejer det vil du stadig mene jeg ikke elsker min kæreste til fulde. Såh gider jeg ikke diskutere. 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Rsa

Roselil skriver:

inspireret af en anden tråd, vil jeg gerne spørge ind til det med delt økonomi og parforhold. Jeg har nemlig aldrig forstået konceptet. For mig er det en form for nærrighed, at man ikke vil dele sine penge med den man deler livet med. Jeg tænker nok lidt, at økonomisk nærrighed er lig følelsesmæssig nærrighed. Jeg ved godt at jeg sikkert provokerer nogle og måske har jeg slet ikke ret... Men jeg forstår det simpelthen bare ikke! Så vil i søde damer som har erfaring med deleøkonomi ikke være venlige at oplyse mig

vores plan er at få fællesøkonomi, når vi køber hus....

pt. hænger vores liv fint sammen med, at vi deles om føllesudgiftef og forbrug ved siden af, står en frit for... Jeg er ikke egoistisk, men lever sammen med en mand der arbejder meget og bruger ganske få penge på sig selv. jeg selv derimod er god til at shoppe - og det kan jeg bedre administrere, når det er mine egne penge jeg bruger på det. 

jeg køber alt til børnene og får også børnepengene på min konto. Jeg køber gaverne, når vi skal Tim fødselsdag mm. så tænker at det hele går op i en højere enhed i sen sidste ende.

min kæreste betaler mere end jeg gør i udgifter til regninger. han betaler fx. alt vores bredbånd og telefoni samt forsikringer. ellers er vi fælles om de andre udgifter... han betaler mere, fordi han får en del mere end jeg i løn - en ordning, som han har forslået og som passer mig fint ��

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Nej det betyder på ingen måde at du skal ændre mening. Jeg kan mærke uanset hvordan jeg vender og drejer det vil du stadig mene jeg ikke elsker min kæreste til fulde. Såh gider jeg ikke diskutere. 

øh, hvordan pokker skulle jeg vide om du og kæresten elsker hinanden helt og fuldt. Hvis du siger det så tror jeg da på dig jeg ville bare ikke selv elske min kæreste fuldstændig hvis jeg ikke delte af mit økonomiske overskud og for mig symboliserer det nok også nærrighed på andre planer, men det er mig og mit forhold, ikke dig! 

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Love Angel skriver:

For ca 3 måneder siden sad vi alle hjemme hos min svigerforældre mens mig og min svigerinde deskuteret netop det emne. (Skal lige siges at de har fællesøkonomi. Mens vi har deleøkonomi)  

Og hun har også af samme holdning som din, det med at deleøkonomi = mindre kærlighed. 

Jeg bliver total mundlam at høre min svigerinde og andre har den holdning.

ved ikk med min svigerinde og andre men i min verden er man ikk sammen for at tag den andens penge. I min verden  så er vi sammen af KÆRLIGHED og intet andet. 

Årh det noget L... Jeg ikk sadge de sætninger til hende da hun sad og sagde i mit åbne ansigt at det er forkert at ikke ha fællesøkonomi

Kan godt forstå debatten rammer dig når du lige har haft den episode med svigerinden. jeg har et eller andet sted i debatten skrevet, at det er med udgangspunkt i mig selv, altså at hvis jeg ikke delte at mit økonomiske overskud så ville det være et tegn på, at min kærlighed ikke var betingelsesløs. Hvad andre gør er jo deres egen sag. Jeg er blot nysgerrig. Man/jeg synes vel altid lidt, at alle andre burde være ligeså vis som een selv

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Sprit25

Roselil skriver:

øh, hvordan pokker skulle jeg vide om du og kæresten elsker hinanden helt og fuldt. Hvis du siger det så tror jeg da på dig jeg ville bare ikke selv elske min kæreste fuldstændig hvis jeg ikke delte af mit økonomiske overskud og for mig symboliserer det nok også nærrighed på andre planer, men det er mig og mit forhold, ikke dig! 

Nu citerer jeg dig: ". Jeg tænker nok lidt, at økonomisk nærrighed er lig følelsesmæssig nærrighed" dermed siger du jo at man ikke elsker sin kæreste til fulde

Anmeld Citér

5. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Nu citerer jeg dig: ". Jeg tænker nok lidt, at økonomisk nærrighed er lig følelsesmæssig nærrighed" dermed siger du jo at man ikke elsker sin kæreste til fulde

Hun ytrer, hvad hun tænker, lægger det op til debat, får svar, spørger og uddyber SINE holdninger/tanker. Det er vel det, der er hele pointen med at debattere? 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Hun ytrer, hvad hun tænker, lægger det op til debat, får svar, spørger og uddyber SINE holdninger/tanker. Det er vel det, der er hele pointen med at debattere? 

Ja det er vi helt enige om. Men jeg slutter så også bare debatten fra min side når hun alligevel ikke ændre mening eller bare flytter sig jeg pointere bare hun har sagt man ikke elsker sin mand hvis man har fælles økonomi

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mor og meget mere skriver:

Nu mener jeg ikke, kærligheden kan måles på, om man har fælles eller delt økonomi. Men jeg studser alligevel over, at du får det gjort til et spørgsmål om, hvorvidt man er sammen for at TAGE den andens penge. Det kunne da lige så godt formuleres som om, at man, fordi man er sammen, gerne vil GIVE den anden alt, hvad man kan - inklusive evt. økonomisk overskud. 

I mine øjne den der tjener mindst som så gerne ha fællesøkonomi og hvis ikk man har det så elsker man ikk hinanden så ja vil kalde personen grådig og vil tag den andens penge. 

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Roselil skriver:

Kan godt forstå debatten rammer dig når du lige har haft den episode med svigerinden. jeg har et eller andet sted i debatten skrevet, at det er med udgangspunkt i mig selv, altså at hvis jeg ikke delte at mit økonomiske overskud så ville det være et tegn på, at min kærlighed ikke var betingelsesløs. Hvad andre gør er jo deres egen sag. Jeg er blot nysgerrig. Man/jeg synes vel altid lidt, at alle andre burde være ligeså vis som een selv

Ja du taler om dig selv, men du få det også til at lyde som om os andre der har deleøkonomi ikk elsker hinanden. At du sempelthen har stemplet os sådan. 

Og ja det pisser mig af at min svigerinde sider der og siger i mit åbne ansigt præcis med ordet forkert. 

Skulle serøst ha sagt til hende at. 

Skal penge virkelig være det afgørende om man elsker hinanden? Men uanset hvad så elsker man ikk hinanden højere bare pga at have fællesøkonomi og gå rundt og Tar hinandens penge. I min verden er man sammen.  Kun af en grund(kærligheden)og intet andet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.