Roselil skriver:
inspireret af en anden tråd, vil jeg gerne spørge ind til det med delt økonomi og parforhold. Jeg har nemlig aldrig forstået konceptet. For mig er det en form for nærrighed, at man ikke vil dele sine penge med den man deler livet med. Jeg tænker nok lidt, at økonomisk nærrighed er lig følelsesmæssig nærrighed. Jeg ved godt at jeg sikkert provokerer nogle og måske har jeg slet ikke ret... Men jeg forstår det simpelthen bare ikke! Så vil i søde damer som har erfaring med deleøkonomi ikke være venlige at oplyse mig
vores plan er at få fællesøkonomi, når vi køber hus....
pt. hænger vores liv fint sammen med, at vi deles om føllesudgiftef og forbrug ved siden af, står en frit for... Jeg er ikke egoistisk, men lever sammen med en mand der arbejder meget og bruger ganske få penge på sig selv. jeg selv derimod er god til at shoppe - og det kan jeg bedre administrere, når det er mine egne penge jeg bruger på det.
jeg køber alt til børnene og får også børnepengene på min konto. Jeg køber gaverne, når vi skal Tim fødselsdag mm. så tænker at det hele går op i en højere enhed i sen sidste ende.
min kæreste betaler mere end jeg gør i udgifter til regninger. han betaler fx. alt vores bredbånd og telefoni samt forsikringer. ellers er vi fælles om de andre udgifter... han betaler mere, fordi han får en del mere end jeg i løn - en ordning, som han har forslået og som passer mig fint
Anmeld
Citér