Hvorfor deleøkonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Love Angel skriver:

I mine øjne den der tjener mindst som så gerne ha fællesøkonomi og hvis ikk man har det så elsker man ikk hinanden så ja vil kalde personen grådig og vil tag den andens penge. 

Jeg forstår ikke dit indlæg. Kan du ikke prøve at skrive det igen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Sprit25 skriver:

Nu citerer jeg dig: ". Jeg tænker nok lidt, at økonomisk nærrighed er lig følelsesmæssig nærrighed" dermed siger du jo at man ikke elsker sin kæreste til fulde

Ja, det tænker jeg, uddyber det flere andre steder. Men hvis du siger at du elsker din kæreste, så tror jeg da på dig det er jo bare en debat!

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår ikke dit indlæg. Kan du ikke prøve at skrive det igen? 

Hvilket del af det du ikk forstår?

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Roselil

Love Angel skriver:

Ja du taler om dig selv, men du få det også til at lyde som om os andre der har deleøkonomi ikk elsker hinanden. At du sempelthen har stemplet os sådan. 

Og ja det pisser mig af at min svigerinde sider der og siger i mit åbne ansigt præcis med ordet forkert. 

Skulle serøst ha sagt til hende at. 

Skal penge virkelig være det afgørende om man elsker hinanden? Men uanset hvad så elsker man ikk hinanden højere bare pga at have fællesøkonomi og gå rundt og Tar hinandens penge. I min verden er man sammen.  Kun af en grund(kærligheden)og intet andet.

Det er ikke sådan at jeg til daglig går rundt og deler folk op i "elsker, elsker ikke" udfra fællesøkonomi eller ej Men jeg har da lov at have en holdning. Jeg har det personligt sådan, men jeg ville da aldrig sidde og sige til dig, at du og manden ikke elsker hinanden pga. Jeres økonomiske valg... Men det her er en debat og jeg har skrevet indlægget ud fra mine egne overvejelser. Hvordan i alverden skulle man ellers føre en debat?

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Roselil

Love Angel skriver:

I mine øjne den der tjener mindst som så gerne ha fællesøkonomi og hvis ikk man har det så elsker man ikk hinanden så ja vil kalde personen grådig og vil tag den andens penge. 

jeg tænker helt omvendt. Hvorfor ikke dele af sit overskud med den man elsker. Under man ikke sin elskede det allerbedste. Ja, alt hvad man har?

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Sprit25

Roselil skriver:

jeg tænker helt omvendt. Hvorfor ikke dele af sit overskud med den man elsker. Under man ikke sin elskede det allerbedste. Ja, alt hvad man har?

Min kæreste under da mig alt det bedste i hele verden. Og hvis jeg står med røven i vandskorpen en dag overfører jeg da bare penge fra vores opsparing. Vores opsparing som han er grunden til vi har, da han tjener mere!

Tror jeg og andre blev provokeret fordi du virker så mega fastlåst i dine holdninger og som om du slet ikke tror på kærlighed ikke er lige fælles økonomi!

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Roselil

Sprit25 skriver:

Min kæreste under da mig alt det bedste i hele verden. Og hvis jeg står med røven i vandskorpen en dag overfører jeg da bare penge fra vores opsparing. Vores opsparing som han er grunden til vi har, da han tjener mere!

Tror jeg og andre blev provokeret fordi du virker så mega fastlåst i dine holdninger og som om du slet ikke tror på kærlighed ikke er lige fælles økonomi!

Vi kommer vist ikke videre

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Sprit25

Roselil skriver:

Vi kommer vist ikke videre

Har jeg også nævnt et par gange. Vil bare gerne fortælle din præmis ikke altid holder i virkeligheden

Anmeld Citér

6. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Love Angel skriver:

Hvilket del af det du ikk forstår?

Dette: "I mine øjne den der tjener mindst som så gerne ha fællesøkonomi" 

og ""så ja vil kalde personen grådig og vil tag den andens penge. "

Anmeld Citér

7. oktober 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Mami skriver:

Kæmpe forskel på min kærestes og min indkomst og vi har fælles økonomi

Det er også i de situationer, hvor jeg tror, det er mest udbredt, da man jo ellers ville være i et parforhold, hvor man økonomisk ikke kan det samme og så vil jeg tror, at det kan slide på forholdet og den "fattige" ikke føler sig lige så elsket.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.