Børneforældre er egoister??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

"Selvudnævnt ekspert"? Hun er jo uddannet socialpædagog og har mange års erfaring. 

Jeps, fordi man har en uddannelse, som socialpædagog med års erfaring bliver man ikke alt vidende (som hun lader til gerne at ville være) på alle nuancerne omkring familie, børn og parforhold.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

Abracadabra

Mom skriver:

Jeps, fordi man har en uddannelse, som socialpædagog med års erfaring bliver man ikke alt vidende (som hun lader til gerne at ville være) på alle nuancerne omkring familie, børn og parforhold.

Næh, men hun ved nok mere end dig - både udfra sin uddannelse og sin meget store erfaring. 

Hvorfor generer hun dig sådan? 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Bogen handler jo netop om skilsmisser og derfor om de 3/10, som oplever skilsmisse. 

Man må vel godt skrive en bog og "blæse noget op", selvom bogen ikke handler om flertallet. 

Jeg synes, at du er urimelig og usaglig i din kritik. 

Hvor syntes du jeg er urimelig?

At jeg er usaglig er meget vel rigtigt, men jeg påstår heller ikke at være ekspert på området. Jeg er blot en privat person med egne holdninger

Og artiklen handler om at hun ser en tendens, i at børneforældre er egoistiske, med urealistiske forventninger, og som ikke vil kæmpe for deres ægteskaber. Eftersom det "kun" er 3 ud af 10 børn der oplever skilsmisse, vil min usaglige holdning da være at de resterende 7 børn har forældre, som ikke er ovenstående, og derfor kan man i min verden ikke tale om tendenser for børnefamilier. Skulle man det skulle antallet af børn der oplever skilsmisser være væsentlig højere

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Næh, men hun ved nok mere end dig - både udfra sin uddannelse og sin meget store erfaring. 

Hvorfor generer hun dig sådan? 

Muligvis

Hvorfor hun genere mig? Tja måske fordi hun virker urimeligt generaliserende, og fordi mange af de "ekspert" udtalelser hun kommer med, er baseret på hendes personlige erfaringer (altså som privat person), og direkte gammeldags. Og sådan en "ekspert" kan jeg slet og ret ikke tage alvorligt.

Anmeld Citér

13. september 2015

TNBC

Mom skriver:

Muligvis

Hvorfor hun genere mig? Tja måske fordi hun virker urimeligt generaliserende, og fordi mange af de "ekspert" udtalelser hun kommer med, er baseret på hendes personlige erfaringer (altså som privat person), og direkte gammeldags. Og sådan en "ekspert" kan jeg slet og ret ikke tage alvorligt.

Jeg kan heller ikke klare hende og jeg har endda ikke læst/hørt meget af hende. hun virker bare så bedrevidende.

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Tankevækkende at børnepsykologer ikke er enige med hende (hun er jo så klog)

http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/familievejleder-smaa-boern-har-bedst-af-bo-hos-mor

Anmeld Citér

13. september 2015

TNBC

Mom skriver:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/familievejleder-smaa-boern-har-bedst-af-bo-hos-mor

Se kan se det fra børnenes øjne. Hvorfor er mor bedre end far?

Der er så mange fædre der bare bliver glemt i kulden, fordi folk som lola mener at de ikke er nok omsorgsforælder til at kunne have børnene boede.

Anmeld Citér

13. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mom skriver:

Det er nemlig tankevækkende! 

Der er en som har fat i noget af det rigtige(min holdning):

"Vi skal passe på med at putte alle børn og familier ned i den samme kasse. Vi ser masser af børn, som lever fuldstændig ligeværdigt med far og mor lige fra fødslen, og som er lige trygge ved forældrene. Derfor er det også helt individuelt, hvad der er bedst for barnet. Vi skal selvfølgelig have respekt for, at det er mor, der ammer, men derudover ser vi masser af eksempler på, at far sagtens kan være den primære omsorgsperson. Med den udmelding bringer hun alle de børn i fare, som efter en skilsmisse ville have det bedre hos deres far,” 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Det skal jeg ikke kunne sige om hun gør - eftersom hun i stort set alt hvad hun ytre sig om, bruger sig selv og personlige erfaringer, kan jeg seriøst have mine tvivl.

Hun udtaler sig om børneforældres egoisme, uden at tage samfundets udvikling i mente, altså hvor man før var afhængig økonomisk af hinanden, er man det ikke mere. Hvor manden førhen pr automatik blev weekendfar i skilsmisser, er manden rettigheder i dag bedre, og nok derfor man ser flere forældremyndighedssager/samværssager, fordi manden ved i dag, at han reelt (burde have) har rettigheder..

Fordi det i dag er blevet samfundsmæssigt iorden at lade sig skille, og bryde ud af dårlige forhold, ser man det måske mere end før.

At skilsmisser i dag er mere socialt acceptable end tidligere, er Lola Jensen uden tvivl helt på det rene med. Det ændrer vel stadig ikke på, at hun kan have opfattelsen af, at en del småbørnsforældre dels giver for hurtigt op, dels er mere optaget af egne behov for at "have" barnet mest muligt end af børnenes behov for en fast base? 

Jeg siger ikke, hun nødvendigvis har ret. Jeg synes bare ikke, kritikken her er saglig. 

Ét fænomen, jeg sagtens kan genkende, er hendes beskrivelse af, at når tendensen bliver, at folk først bliver forældre efter en del år, hvor de har kunnet prioritere sig selv og deres egne behov, så bliver det virkelig en udfordring at smide alt til side og kun fokusere på barnets behov. Jeg kan godt lide hendes opfordring til at "skabe lidt kaos", så man ikke har det strømlinede, "perfekte" liv, før børnene kommer til og forstyrrer billedet. Hvor kender jeg mange, der slet ikke kan rumme, at når de endelig får barn, så bliver der dage med kaos og krakelerede glansbilleder, med lousy junkfood og uendelige dynger af vasketøj.

Det er selvfølgelig vildt generaliserende og unuanceret, men det hører jo med til genren "debatbøger", og da i særdeleshed til korte artikler om sådanne. Debatten sparkes ikke i gang, hvis forfattere, i stedet for at beskrive tendenser, skal pakke alt ind i tusind forbehold og "Det gælder selvfølgelig ikke alle, men..." 

Helt grundlæggende synes jeg, det er svært at debattere ud fra så få udsagn - man piller de mest bombastiske udsagn ud og får slet ikke konteksten og de større linjer med. Desuden synes jeg, kritikken her er enormt fokuseret på hendes person og ikke på "sagen" - en bog, ingen af os mig bekendt har læst? 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Én børnepsykolog - som hæfter sig ved ét udsagn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.