Børneforældre er egoister??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Sagen i denne debat - nu er det jo mig som er TS, er både den omtalt artikel, og Lola Jensen som offentlig person

På den måde kan man i denne debat ikke komme med uvedkomne meninger. Det eneste man skal overholde som i enhver anden debat, er god tone, og ordentlig debatstil overfor sine meddebbatører 

Hvad er det du ikke forstår? Hvad er det som du mener er så uvedkomne, at du føler behov for at skrive det med stort?

Jeg betoner "uvedkommende", fordi personlige holdninger selvsagt er en del af debatten i et forum som dette, men vedkommer de ikke sagen, er de da overflødige. Fx "Hun er jo så klog". 

Det er helt ok, at du som TS inviterer til/ønsker en debat, som ikke er saglig. Jeg studser blot, fordi jeg aldrig tidligere er stødt på nogen, som direkte erklærer, at de ikke ønsker en saglig debat - på sin vis er det da forfriskende ærligt. Det er ikke mig med sådan en blanding af "sag" og "ikke-sag" - men du har da ridset det tydeligt op nu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

Jeg betoner "uvedkommende", fordi personlige holdninger selvsagt er en del af debatten i et forum som dette, men vedkommer de ikke sagen, er de da overflødige. Fx "Hun er jo så klog". 

Det er helt ok, at du som TS inviterer til/ønsker en debat, som ikke er saglig. Jeg studser blot, fordi jeg aldrig tidligere er stødt på nogen, som direkte erklærer, at de ikke ønsker en saglig debat - på sin vis er det da forfriskende ærligt. Det er ikke mig med sådan en blanding af "sag" og "ikke-sag" - men du har da ridset det tydeligt op nu. 

Jeg ved dårligt hvad jeg skal svare, da jeg tit støder på folks personloge holdninger og udbrud herinde, og foregår det i en ordentlig tone, tænker jeg at det netop er derfor man befinder sig i et debatforum. Hvis vi skulle debatter rent sagligt, ville vi stort set inden nuancer se, så ville kun se fakta, og dem kan vi alle finde på nettet.

Anmeld Citér

13. september 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tja jeg synes nu hun har en pointe. I de år jeg har været medlem her på baby.dk har der været utrolige mange tråde hvor ts skriver om at manden ikke hjælper nok til, manden ikke er nok hjemme, han er ikke romantisk anlagt osv. Og mange gange har svarene været: pak dine ting. han ændrer sig aldrig.

Jeg synes også at have læst på et tidspunkt at de fleste skilsmisser sker indenfor barnets første tre leveår - om det har en sammenhæng med den tendens lola taler om ved jeg selvfølgelig ikke, men det kan i hvert fald undre mig. 

Anmeld Citér

13. september 2015

modesty

Mom skriver:

God søndag morgen,

Så er Lola på banen igen!

http://m.bt.dk/danmark/kendt-familieraadgiver-boerneforaeldre-er-nogle-egoister

Hvad mener I om dette?

Personligt bryder jeg mig faktisk ikke særlig meget om hendes udtalelser i al almindelighed, og her syntes jeg godt nok hun er strid imod børnefamilierne, og lige lovlig generaliserende..

Jeg kender ikke noget til hendes øvrige udtalelser, men det her er jeg helt enig i. Selvfølgelig er det en grov generalisering, men ja, jeg synes at mange giver alt for let op. Hvilket måske - i en del tilfælde i hvert fald - hænger sammen med at folk er for dårlige til at vælge hvem de får børn med, og kaster sig for tidligt/for uovervejet ud i forældreskabet. Men det er kun til dels en forklaring. Folk der bliver skilt når barnet er 9 mdr. fordi sexlivet ikke kører, eller fordi de ikke har nok "mig-tid" eller hvad ved jeg.

Også enig i at mange - bestemt ikke alle - forældre tilsidesætter barnets behov når de ikke er i stand til at holde en god tone og kommunikere ordentligt efter et brud.

Anmeld Citér

13. september 2015

Mor og meget mere

Mom skriver:

Jeg ved dårligt hvad jeg skal svare, da jeg tit støder på folks personloge holdninger og udbrud herinde, og foregår det i en ordentlig tone, tænker jeg at det netop er derfor man befinder sig i et debatforum. Hvis vi skulle debatter rent sagligt, ville vi stort set inden nuancer se, så ville kun se fakta, og dem kan vi alle finde på nettet.

Jeg tror slet ikke, vi har samme opfattelse af, hvad saglighed dækker over. Personlige holdninger og observationer kan da i den grad være saglige og have relevans - det er netop begrebet "uvedkommende", der gør forskellen på saglig og usaglig. 

På de fleste seriøse debatfora foregår der da masser af saglige og nuancerede debatter, som langt fra kun omhandler faktuelle forhold, men afspejler debattørernes subjektive holdninger og erfaringer. Det er sagligt, så længe sagen og ikke uvedkommende forhold drøftes. 

Vores mikrodebat om saglighed her er i sig selv et eksempel på, at vi holder os til sagen - dvs. er saglige - er uenige og dermed afslører nuancer og ikke blot holder os til leksikale opslag. 

Det er sagligt at postulere, at Lola Jensen efter den enes opfattelse har en pointe, og det er sagligt, når en anden mener, hun tager fejl. Det er sagligt at argumentere for begge dele. Det er usagligt - og i mine øjne unødvendigt - at skrive "Hun er jo så klog". Eller at, tænkt eksempel, kritisere hendes tøj eller familieforhold. Du har al ret til at ønske også usaglige indslag i denne tråd, men jeg forstår det ikke, når nu debatten kunne køre fint og nuanceret også uden usaglige bidrag. Jeg synes jo, sagen drukner, hver gang der optræder fx personangreb. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mor og meget mere

modesty skriver:

Jeg kender ikke noget til hendes øvrige udtalelser, men det her er jeg helt enig i. Selvfølgelig er det en grov generalisering, men ja, jeg synes at mange giver alt for let op. Hvilket måske - i en del tilfælde i hvert fald - hænger sammen med at folk er for dårlige til at vælge hvem de får børn med, og kaster sig for tidligt/for uovervejet ud i forældreskabet. Men det er kun til dels en forklaring. Folk der bliver skilt når barnet er 9 mdr. fordi sexlivet ikke kører, eller fordi de ikke har nok "mig-tid" eller hvad ved jeg.

Også enig i at mange - bestemt ikke alle - forældre tilsidesætter barnets behov når de ikke er i stand til at holde en god tone og kommunikere ordentligt efter et brud.

Nu hævder hun jo blandt andet, at folk burde kaste sig tidligere og, groft sagt, mere uovervejet ud i forældreskabet - have lidt kaos som udgangspunkt og ikke vente, til alt er strømlinet og i rammer, så barnets ankomst bliver første "kaos-erfaring". 

Anmeld Citér

13. september 2015

modesty

Nu hævder hun jo blandt andet, at folk burde kaste sig tidligere og, groft sagt, mere uovervejet ud i forældreskabet - have lidt kaos som udgangspunkt og ikke vente, til alt er strømlinet og i rammer, så barnets ankomst bliver første "kaos-erfaring". 

Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad hendes andre holdninger er - jeg forholder mig kun til den her udtalelse. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mor og meget mere

modesty skriver:

Jeg er sådan set ret ligeglad med hvad hendes andre holdninger er - jeg forholder mig kun til den her udtalelse. 

Det var også blot tænkt som en uddybning - interviewet i sin fulde længde findes på Kristeligt Dagblads hjemmeside og præciserer hendes holdninger bl.a. omkring den pågældende udtalelse. 

Anmeld Citér

14. september 2015

Sprit25

Jeg bryder mig ikke altid om hende. Hun har nogle ting jeg er enige i og i den grad nogle ting jeg er uenige i 

lige den her er jeg begge dele. Ja børneforældre med en 7/7 ordning er nogle forbandede egoister. At tvinge børn til at rykke deres liv op hver uge. Jeg fatter det ikke. Derudover ser jeg en skilsmisse ligenu som er modbydelig og i den grad går ud over barnet i sådan en grad man kan tænke barnet bliver svigtet af begge parter. 

Dertil er jeg DYBT uenig i udsagnet om mor er bedst. Herhjemme er vi ligegode og far er i visse situation bedre end mor! 

Anmeld Citér

14. september 2015

lineog4

Lige der synes jeg hun laver en konklusion som hun umiddelbart ikke har belæg for og en konklusion der både hænger sammen og ikke hænger sammen med grundene til forældrene bliver skilt.

Måske er det fordi jeg er kaos menneske uafhængigt af hvor mange år der går uden børn, eller også det fordi jeg ikke tror hun her har fat i den lange ende - det er ud fra min beskedne erfaring næsten det modsatte der er tilfældet, det var i de forhold hvor det gik forholdsvist  stærkt, hvor det slog ned som et lyn at forelskelsen til partneren blev til kærlighed og ikke sommerfuglene i maven der primært tog over, at der kom dybeste skår og måske endte i skilsmisse. Mens det var os kedelige med tusind år på bagen før vi fik børn, der havde slækket på kravene til romantikken, der ikke mærkede den store forskel da der kom børn 

ja egentlig lige nu jeg skriver det her, bliver jeg lidt overrasker hvor få i vores omgangskreds der er blevet skilt når nu jeg ved der er så mange generelt. 

Nå men tilbage, jeg tror det er sindsyg svært og også en smule dumt, at ville opstille opskriften for det perfekte forhold med børn. For nogle vil det være en fordel at få børn med det samme, for andre skal de helst have kendt hinanden i 10 år. For nogle vil det være paradis at få 4 børn i rap, for andre skal der helst være 5 år mellem de to de vil have. 

Dog synes jeg det er skønt med flere og flere der opfordrer til at kæmpe for forholdet fordi ligegyldigt hvordan man vender og drejer det så vil børnene nødigt deles om det så wr 7/7, 9/5 eller hveranden weekend. Og at man skal skilles fordi manden ikke er romantisk nok, ikke tager sit slæb af opvasken puha.

og til sidst, jeg er så en af de egoistiske forældre hun beskriver, for hver evig eneste gang min kære mand driver mig derud hvor jeg tænker: livet ville bare være så meget nemmere uden ham, og så kunne jeg igen opleve den helt fantastiske nye forelskelse. Så tænker jeg: hveranden fødselsdag, hveranden jul, 3 ugers ferie uden børn og ja så plejer han pludselig at blive en meget bedre mand. Aldrig har hveranden fødselsdag, jul mm. Vejet mindre på vægten - jeg er nemlig dybt egoistisk og kan slet ikke klare tanken om jeg ikke er med i alt i mine børns liv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.