Børneforældre er egoister??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Saphiira skriver:

Nu ved jeg ikke, hvad dit arbejde er, men jeg tænker at Lola jo ofte kun ser dem, som rent faktisk har problemer, og derfor danner et billede ud fra det..

Jeg synes nemlig også, hun skærer alle over en kam, og det bryder jeg mig faktisk ikke om. 

Altså Lola beskriver en tendens hun oplever - det betyder jo ikke, at hun ikke er udemærket klar over, at ALLE forældre ikke er sådan.... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
SØS skriver:

Altså Lola beskriver en tendens hun oplever - det betyder jo ikke, at hun ikke er udemærket klar over, at ALLE forældre ikke er sådan.... 

Men jeg synes stadigvæk hun udtaler sig meget generelt..Men det er måske bare mig..

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
SØS skriver:

Det kan fx. Være en forventning om at man skal have sommerfugle i maven/være forelsket non stop. Eller urealistiske forventninger til sin partner a'la han burde vide/gøre/sige... 

Jeg er enig i at det er urealistisk at forvente sommerfugle i maven konstant, men det er efter min mening ikke urealistisk at forvente det med mellemrum - parforholdet/ægteskabet skal indeholde andet end hver dag.

At forvente ens partner (kvinde eller mand) bør vide ting om en, er da ikke urealistisk, det er da det man gør? 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
SØS skriver:

Tendensen er vel at man ikke søger vejledning /rådgivning hvis man IKKE har brug for det. Ergo baserer hun hendes erfaringer, på et noget unuanceret billede.

Anmeld Citér

13. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mom skriver:

Tendensen er vel at man ikke søger vejledning /rådgivning hvis man IKKE har brug for det. Ergo baserer hun hendes erfaringer, på et noget unuanceret billede.

Det var egentlig også det jeg ville prøve at forklare...Nu forklarede du det så bedre.. 

Anmeld Citér

13. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mom skriver:

Aaaah altså - nok er Lola jo familievejleder men derfor bygger hun nok ikke sine udsagn alene på de familier hun møder. MON ikke hun holder sig ajour med tendenserne i familielivet generelt - det tror jeg godt bi han regne med. Ligesom jeg som HR-konsulent følger med i udviklingen/tendenserne inden for HR generelt og ikke Kun i den virksomhed, som jeg nu sidder i... 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
SØS skriver:

Aaaah altså - nok er Lola jo familievejleder men derfor bygger hun nok ikke sine udsagn alene på de familier hun møder. MON ikke hun holder sig ajour med tendenserne i familielivet generelt - det tror jeg godt bi han regne med. Ligesom jeg som HR-konsulent følger med i udviklingen/tendenserne inden for HR generelt og ikke Kun i den virksomhed, som jeg nu sidder i... 

Det skal jeg ikke kunne sige om hun gør - eftersom hun i stort set alt hvad hun ytre sig om, bruger sig selv og personlige erfaringer, kan jeg seriøst have mine tvivl.

Hun udtaler sig om børneforældres egoisme, uden at tage samfundets udvikling i mente, altså hvor man før var afhængig økonomisk af hinanden, er man det ikke mere. Hvor manden førhen pr automatik blev weekendfar i skilsmisser, er manden rettigheder i dag bedre, og nok derfor man ser flere forældremyndighedssager/samværssager, fordi manden ved i dag, at han reelt (burde have) har rettigheder..

Fordi det i dag er blevet samfundsmæssigt iorden at lade sig skille, og bryde ud af dårlige forhold, ser man det måske mere end før.

Anmeld Citér

13. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mom skriver:

God søndag morgen,

Så er Lola på banen igen!

http://m.bt.dk/danmark/kendt-familieraadgiver-boerneforaeldre-er-nogle-egoister

Hvad mener I om dette?

Personligt bryder jeg mig faktisk ikke særlig meget om hendes udtalelser i al almindelighed, og her syntes jeg godt nok hun er strid imod børnefamilierne, og lige lovlig generaliserende..

Nu har jeg ikke læst andet fra hende, ( så jeg kan ikke udtale mig om hende generalt), men lige den artikel du linker til, synes jeg egenlig passer meget godt

Anmeld Citér

13. september 2015

Abracadabra

Mom skriver:

Min holdning er stadig at hun er frygtelig generaliserende overfor børnefamilierne. Og hvad er det med at børnene indtil 6 års alderen har det bedst med fast base ved moderen, sikke da en omgang vås...

Jeg mener generelt om hende at hun er en selvudnævnt ekspert, som via alle sine (bedrevidende) meninger, er igang med at fortælle folk hvordan de skal opdrage deres børn og leve i deres parforhold uagtet at hun ikke kender alle nuancer.

"Selvudnævnt ekspert"? Hun er jo uddannet socialpædagog og har mange års erfaring. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Abracadabra

Mom skriver:

Jeg ser det slet ikke sådan, måske handler det også om, at der i vores omgangskreds ikke er mange som er blevet skilt, så jeg ser netop kernefamilierne

Syntes det er helt på sin plads at være opmærksom på egne værdier og ønsker for fremtiden, og nogen gange harmonerer det fint med ægtefællens og andre gange kan det ikke forenes, og kompromis er ikke til at finde.

3 ud af 10 børn oplever skilsmisse, dermed er der 7 der ikke oplever dette, så jeg svært ved at se hvorfor hun blæser det sådan op.

Gad vide hvor mange der burde være blevet skilt i de tidligere generationer, men som ikke gjorde det?

Bogen handler jo netop om skilsmisser og derfor om de 3/10, som oplever skilsmisse. 

Man må vel godt skrive en bog og "blæse noget op", selvom bogen ikke handler om flertallet. 

Jeg synes, at du er urimelig og usaglig i din kritik. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.