Børneforældre er egoister??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.131 visninger
63 svar
154 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom

God søndag morgen,

Så er Lola på banen igen!

http://m.bt.dk/danmark/kendt-familieraadgiver-boerneforaeldre-er-nogle-egoister

Hvad mener I om dette?

Personligt bryder jeg mig faktisk ikke særlig meget om hendes udtalelser i al almindelighed, og her syntes jeg godt nok hun er strid imod børnefamilierne, og lige lovlig generaliserende..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2015

Kløver

Mom skriver:

God søndag morgen,

Hvad mener I om dette?

Personligt bryder jeg mig faktisk ikke særlig meget om hendes udtalelser i al almindelighed, og her syntes jeg godt nok hun er strid imod børnefamilierne, og lige lovlig generaliserende..

Personligt synes jeg nu hun har en pointe. 

Hvad der er bedst for den enkelte familie er op til hver enkelt. Men personligt synes jeg der er utrolig mange, dine/mine/vores i dag, og også familier hvor prioriteter ikke altid falder til børnenes fordel. 

Der er jo mange individuelle historier men generelt set, virker tendensen at der ikke skal så meget til, der er ikke samme villighed for at leve med kompromis og ofringer som førhen, og egen lykke prioriteres højt, men også på et højt niveau

Anmeld Citér

13. september 2015

Fremad

Jeg bryder mig overhovedet ikke om hende.

Men her må jeg erklære mig enig..... Ikke alle er sådan men desværre ses det ret ofte......

Anmeld Citér

13. september 2015

Abracadabra

Jeg synes klart, at hun har en pointe! Især hvor egoistisk og umodent mange skilsmisse-forældre opfører sig. 

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Årgangs Mor skriver:

Personligt synes jeg nu hun har en pointe. 

Hvad der er bedst for den enkelte familie er op til hver enkelt. Men personligt synes jeg der er utrolig mange, dine/mine/vores i dag, og også familier hvor prioriteter ikke altid falder til børnenes fordel. 

Der er jo mange individuelle historier men generelt set, virker tendensen at der ikke skal så meget til, der er ikke samme villighed for at leve med kompromis og ofringer som førhen, og egen lykke prioriteres højt, men også på et højt niveau

Jeg ser det slet ikke sådan, måske handler det også om, at der i vores omgangskreds ikke er mange som er blevet skilt, så jeg ser netop kernefamilierne

Syntes det er helt på sin plads at være opmærksom på egne værdier og ønsker for fremtiden, og nogen gange harmonerer det fint med ægtefællens og andre gange kan det ikke forenes, og kompromis er ikke til at finde.

3 ud af 10 børn oplever skilsmisse, dermed er der 7 der ikke oplever dette, så jeg svært ved at se hvorfor hun blæser det sådan op.

Gad vide hvor mange der burde være blevet skilt i de tidligere generationer, men som ikke gjorde det?

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Abracadabra skriver:

Jeg synes klart, at hun har en pointe! Især hvor egoistisk og umodent mange skilsmisse-forældre opfører sig. 

Men det er først når skilsmissen er en realitet, her er der tale om INDEN skilsmissen er gået igennem

Anmeld Citér

13. september 2015

Kløver

Mom skriver:

Jeg ser det slet ikke sådan, måske handler det også om, at der i vores omgangskreds ikke er mange som er blevet skilt, så jeg ser netop kernefamilierne

Syntes det er helt på sin plads at være opmærksom på egne værdier og ønsker for fremtiden, og nogen gange harmonerer det fint med ægtefællens og andre gange kan det ikke forenes, og kompromis er ikke til at finde.

3 ud af 10 børn oplever skilsmisse, dermed er der 7 der ikke oplever dette, så jeg svært ved at se hvorfor hun blæser det sådan op.

Gad vide hvor mange der burde være blevet skilt i de tidligere generationer, men som ikke gjorde det?

Jeg har nok set nogle hårde eksempler og hvor egne værdier vægtede utrolig meget højere end børnenes. Selvfølgelig er der tilfælde som du beskriver, men finder man flere mænd og ikke har længere forhold og ender med børn med flere mænd, kan det også tyde på, ihvertfald i de tilfælde jeg har set, at der ikke har været et stabilt nok fundament og afklaringer om forholdets kvalitet inden man sætter børn i verden. At tingene over mange år, kan forandres er forståeligt i de fleste tilfælde, men der er også tilfælde hvor jeg undres  

Anmeld Citér

13. september 2015

Anonym

Mom skriver:

God søndag morgen,

Hvad mener I om dette?

Jeg synes artiklen mangler substans, som om det er en hurtig udtalelse lola har givet, der så er skrevet ned som artikel. Derudover er det, set fra min egen situation/skilsmisse, kun de to yderpunkter hun nævner, nemlig dem der bliver skilt pga småting, og så min egen, vold. Der mangler alt indimellem.

Jeg er ikke blevet skilt pga småting, men jeg er blevet overvåget(både i samfundet, udenfor bopælen, og med lyd i hjemmet). Bliver det stadig, dog i langt langt mindre grad.

Måske er det bare en reklame for at hun udgiver en bog.

Anmeld Citér

13. september 2015

L-mor

Vi lever i en meget individfokuseret tid, hvor jagten på personlig lykke og velvære er ekstremt dominerende og går ud over parforhold og børn.

Men det er jo netop et generelt træk ved samfundet og kulturen og begrænser sig ikke til børnefamilierne. Par, som fravælger børn fordi de ikke kan få dem til at passe ind i karriere, ironman-træning og wellnessophold, udlever en langt større grad af selvcentrerethed og egoisme, end par der kæmper en kamp for at få tingene til at gå op i en højere enhed.

Det må være muligt at skrive en bog om tidens problematiske vilkår for det livslange parforhold og gode forældreskab uden at udråbe en stor befolkningsgruppe til at være egoister.

Anmeld Citér

13. september 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Årgangs Mor skriver:

Jeg har nok set nogle hårde eksempler og hvor egne værdier vægtede utrolig meget højere end børnenes. Selvfølgelig er der tilfælde som du beskriver, men finder man flere mænd og ikke har længere forhold og ender med børn med flere mænd, kan det også tyde på, ihvertfald i de tilfælde jeg har set, at der ikke har været et stabilt nok fundament og afklaringer om forholdets kvalitet inden man sætter børn i verden. At tingene over mange år, kan forandres er forståeligt i de fleste tilfælde, men der er også tilfælde hvor jeg undres  

I det du skriver er jeg helt enig, man bør have haft snakke om værdier og drømme inden børn sættes i verden, og som du selv skriver så kan det selvfølgelig ændre sig ad åre.

Men jeg syntes stadig Lola er ufattelig hård og generaliserende overfor børneforældrene, i det det stadig kun er 3 ud af 10 børn som oplever skilsmisse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.