Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Miamaja skriver:Jeg skal nok tage noget med til dig naeste gang jeg rejser til danmark.ps. kan stadig ikke forstaa I kan lide det stads- det er ikke andet end kemi og smagsforstaerkere i det der og der er meget lidt natur i det. Ja, vi faar det aldrig. ADMen ja, kender det godt. jeg er vild med lakridser med masser af farvestoffer osv. men det skal vaere de saltede haarde danske slags lakridser. ikke er der bloede nogle. AD! Efter et par aars sogen og masser af pakker der gik tabt med posten fra dk til usa, fandt jeg ud af at www.worldmarket.com har dem. de har mit elskede Haribo slik!!! Ja, saa kunne jeg slappe af og bedre bo her. Har lige aedt en hel haribo pose paa 2 dage, saa er behovet daekket lidt igen
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Caroline86 skriver:Jamen så kommer der da lige en opskrift :Herhjemme plejer vi at lave til 4 mennesker (enten kommer der tilfældigvis nogen forbi til mad, og ellers er der rester til Daniels frokost ) Der er RIGELIG til 4 mennesker! 300 g makaroni300 g kogt skinke i strimler50 g smør eller margarine3 spsk mel½ l mælk1 lille løg el. tilsvarende forårsløg/porrer2 tsk salt½ tsk sort peber200 g revet cheddarost(frisk revet muskatnød efter smag) Fremgangsmåde: 1. Forvarm ovnen til 200 grader (vi bruger 180 grader varmluft), og smør en ovnfast form.2. Kog makaronien næsten mør i let saltet vand. 3. Hvis skinken ikke er skåret så skær den i strimler eller tern og hak løget. 4. Smelt fedtstoffet i en gryde, og svits løget, til det er gennemsigtigt, ikke brunt. Strø melet over.5. Tilsæt mælken tilsættes lidt ad gangen mens der omrøres (pas på det ikke klumper). Tilsæt skinken og drys lidt peber på. 6. Hold knapt 1 dl af osten tilbage, og rør resten i skinkesovsen. 7. Rør den afdryppede makaroni i sovsen.8. Hæld blandingen i den smurte form og drys resten af osten over. Riv muskatnød over osten (hvis du har lyst)Bages midt i ovnen i ca. 15-20 minutter.MUMS, siger jeg bare!Vi laver nogle gange lidt variationer og tilsætter andre ting alt efter hvad vi nu har lyst til.. Jeg synes retten bliver mindre tung hvis man bruger forårsløg eller porrer i stedet for løg.God fornøjelse og velbekomme
Fremgangsmåde: 1. Forvarm ovnen til 200 grader (vi bruger 180 grader varmluft), og smør en ovnfast form.2. Kog makaronien næsten mør i let saltet vand. 3. Hvis skinken ikke er skåret så skær den i strimler eller tern og hak løget. 4. Smelt fedtstoffet i en gryde, og svits løget, til det er gennemsigtigt, ikke brunt. Strø melet over.5. Tilsæt mælken tilsættes lidt ad gangen mens der omrøres (pas på det ikke klumper). Tilsæt skinken og drys lidt peber på. 6. Hold knapt 1 dl af osten tilbage, og rør resten i skinkesovsen. 7. Rør den afdryppede makaroni i sovsen.8. Hæld blandingen i den smurte form og drys resten af osten over. Riv muskatnød over osten (hvis du har lyst)Bages midt i ovnen i ca. 15-20 minutter.
Zafir skriver:Altså det lyder lækkert - MEN det er IKKE det samme. Så er det jo 'bare' en ret... Det kan da nok være det skal prøves, men det er ikke det samme Har fået homecocked mac&cheese, men ikke lige med skinke i... Hmmm...
Caroline86 skriver:du kan også lade være med at putte det i ovnen...så har du den lækre tykke ostesauce... mmmhm! og skinken og løg kan undlades hvis ikke man er til det
Zafir skriver:Jeg æææælsger snaske-sovs hehe... men det er jo en hel ret, når der er løg og det der i. Man kan jo bare rive løgen, hvis man ikke gider at have stykker af løg i munden til sin mac & cheese...
Caroline86 skriver:nemmerlig... også derfor jeg synes man skal variere det som man har lyst! også mht. at putte andre eller ekstra ting i... så kan man prøve sig lidt frem! elsker at eksperimentere med mad...bliver ikke altid godt, men for det meste
Zafir skriver:Ja så absolut. Det vigtigste er at kunne alle grund-ting. (luuuuuuve tørlefs husmodersæt, min mors lærdom fra tiden som ungpige i huset og min farmors cooking) Det har været mine grundsten - alt kan bygges ud fra det Det er sådan med alting. Kan du smide en mursten oven på en anden med en anden mursten, kan du grundtingene og du kan bygge slotte, hvis du tør
Zafir skriver:Uhmenummemumme... Kender du folk der rejser oversøisk nogengange???
malucca09 skriver:Jeps jeg gør så. Kan vi ikke få sendt noget derover fra? (Må man det?)
Zafir skriver:Jeg har bare SÅDAN lyst til mac & cheese... Men jeg kender bare så sjældent nogen der skal til usa... MEN - heldigvis skal Vivi snart derover og hun tager med hjem til mig Men jeg så lige at man kunne få det i 2 danske netbutikker... Men 80 kr i forsendelse er nok lidt meget for en pakke macaroni og oste-sovs pulver hehe... - Den ene kunne dog afhentes, så hvis jeg var i slagelse, så ved jeg godt lige hvor jeg skulle stikke snuden ind forbi...Er der noget der får jeres mundvand til at løbe, selvom frokostpausen er ved at være slut?
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128