UHmmm... Mac & Cheese...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2009

LauraLW

Linda2009 skriver:

Kender det godt. Lysten kommer som regel, når man absolut ingen mulighed har for at få det

Præcis.

Mine madvaner er dog ved at normalisere sig, efter et par måneder fyldt med MÅ HA NU MAD. - har stadig det der MÅ HA, men kan bedre kontrollere det :-)

Virkelig vildt at der lige på dette punkt er så stor forskel på gravid/ikke-gravid! I hvert fald for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Pige2009

LauraLW skriver:

Præcis.

Mine madvaner er dog ved at normalisere sig, efter et par måneder fyldt med MÅ HA NU MAD. - har stadig det der MÅ HA, men kan bedre kontrollere det :-)

Virkelig vildt at der lige på dette punkt er så stor forskel på gravid/ikke-gravid! I hvert fald for mig.

Sådan har jeg det nu også af og til selvom jeg ikke er gravid. Synes ikke jeg kan mærke forskel Jeg spiser faktisk mindre nu, jeg er gravid, end da jeg ikke var.

Anmeld

16. september 2009

LauraLW

Linda2009 skriver:

Sådan har jeg det nu også af og til selvom jeg ikke er gravid. Synes ikke jeg kan mærke forskel Jeg spiser faktisk mindre nu, jeg er gravid, end da jeg ikke var.

Der kommer jo også et tidspunkt hvor man ikke kan rumme ligeså meget man plejer... Jeg kan også mærke at jeg hurtigere bliver mæt, men så går der ikke lang tid før jeg er sulten igen. Er meget mere afhængig af at få mad, og kan ikke være sulten i for lang tid før jeg bliver dårlig. - Før kunne jeg godt vente i lang tid, hvis det ikke lige passede, men ikke mere. Og så er det ikke alt jeg kan spise, hvis jeg først har fået en ide i hovedet, så er det lige meget hvad der ellers er, så SKAL jeg bare have det der.  - så her er der stor forskel.

Anmeld

16. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jamen så kommer der da lige en opskrift :

Herhjemme plejer vi at lave til 4 mennesker (enten kommer der tilfældigvis nogen forbi til mad, og ellers er der rester til Daniels frokost ) Der er RIGELIG til 4 mennesker!

300 g makaroni
300 g kogt skinke i strimler
50 g smør eller margarine
3 spsk mel
½ l mælk
1 lille løg el. tilsvarende forårsløg/porrer
2 tsk salt
½ tsk sort peber
200 g revet cheddarost

(frisk revet muskatnød efter smag)

Fremgangsmåde:
1. Forvarm ovnen til 200 grader (vi bruger 180 grader varmluft), og smør en ovnfast form.
2. Kog makaronien næsten mør i let saltet vand.
3. Hvis skinken ikke er skåret så skær den i strimler eller tern og hak løget.
4. Smelt fedtstoffet i en gryde, og svits løget, til det er gennemsigtigt, ikke brunt. Strø melet over.
5. Tilsæt mælken tilsættes lidt ad gangen mens der omrøres (pas på det ikke klumper). Tilsæt skinken og drys lidt peber på.
6. Hold knapt 1 dl af osten tilbage, og rør resten i skinkesovsen.
7. Rør den afdryppede makaroni i sovsen.
8. Hæld blandingen i den smurte form og drys resten af osten over. Riv muskatnød over osten (hvis du har lyst)

Bages midt i ovnen i ca. 15-20 minutter.

MUMS, siger jeg bare!
Vi laver nogle gange lidt variationer og tilsætter andre ting alt efter hvad vi nu har lyst til.. Jeg synes retten bliver mindre tung hvis man bruger forårsløg eller porrer i stedet for løg.

God fornøjelse og velbekomme

Anmeld

16. september 2009

Moderator

Caroline86 skriver:

altså jeg laver det selv, fra bunden tager ikke ret lang tid, og så bare en tur i ovnen bagefter, så det bliver lasagne agtigt.. nam nam, et sikkert hit herhjemme hver gang

HAHA Det er stadig ikke det samme.

Anmeld

16. september 2009

Moderator

Zafir skriver:

HAHA Det er stadig ikke det samme.

nej, slet ikke! men det kommer i nærheden (og så synes jeg alligevel det er bedre end ingenting!! tænk at undvære helt! )

Anmeld

16. september 2009

Henriette72

Zafir skriver:

Hehe...

For fans af mac&cheese, er der intet andet end kraft der dur

Heintz det er KETCHUP!!! HEHE

Lige præcis

Anmeld

16. september 2009

Klumpe-dumpe

Zafir skriver:

Jeg har bare SÅDAN lyst til mac & cheese... Men jeg kender bare så sjældent nogen der skal til usa... MEN - heldigvis skal Vivi snart derover og hun tager med hjem til mig

Men jeg så lige at man kunne få det i 2 danske netbutikker... Men 80 kr i forsendelse er nok lidt meget for en pakke macaroni og oste-sovs pulver hehe... - Den ene kunne dog afhentes, så hvis jeg var i slagelse, så ved jeg godt lige hvor jeg skulle stikke snuden ind forbi...

Er der noget der får jeres mundvand til at løbe, selvom frokostpausen er ved at være slut? 

åh NEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJ Zafir dont do that!!!!!!!

Nu vil jeg også ha´RIGITG mac and cheese.... Uuuuhhhhaaaa når jeg har været i Canada, er kufferten fyldt op med Mac and cheese.... Tænke tænke tænke, hmmm mon jeg kender nogen der skal derover

Anmeld

16. september 2009

Miamaja

Jeg skal nok tage noget med til dig naeste gang jeg rejser til danmark.

ps. kan stadig ikke forstaa I kan lide det stads- det er ikke andet end kemi og smagsforstaerkere i det der og der er meget lidt natur i det. Ja, vi faar det aldrig. AD

Men ja, kender det godt. jeg er vild med lakridser med masser af farvestoffer osv. men det skal vaere de saltede haarde danske slags lakridser. ikke er der bloede nogle. AD!
Efter et par aars sogen og masser af pakker der gik tabt med posten fra dk til usa, fandt jeg ud af at www.worldmarket.com har dem. de har mit elskede Haribo slik!!! Ja, saa kunne jeg slappe af og bedre bo her. Har lige aedt en hel haribo pose paa 2 dage, saa er behovet daekket lidt igen

Anmeld

16. september 2009

Moderator

malucca09 skriver:

åh NEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJ Zafir dont do that!!!!!!!

Nu vil jeg også ha´RIGITG mac and cheese.... Uuuuhhhhaaaa når jeg har været i Canada, er kufferten fyldt op med Mac and cheese.... Tænke tænke tænke, hmmm mon jeg kender nogen der skal derover

Uhmenummemumme...

Kender du folk der rejser oversøisk nogengange??? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.