pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:
Jeg tænker to ting.
1. At han er fuldstændig ligeglad med om jeg finder de kondomer eller ej for han tror jeg ikke går fra ham...
2. At han ikke ved hvordan han skal blive skilt for han virker ikke til at trives og han ved at et sådan fund vil få mig til fuldstændig at trippe. Jeg har truet med skilsmisse hvis det skete igen...
Jeg ville i stedet for at starte med at konfrontere med dit fund, tage en snak om jeres samliv i det hele taget.
Jeg ville spørge ham om han er lykkelig, om han mangler noget i jeres parforhold, om hans ærlige tanker ift. at I skal starte forfra med baby - gråd, bleer osv. Siger han at han er glad og tilfreds, så ville jeg fortælle om mit fund i håb om en ærlig snak.
Jeg ville også spørge ham om kondomerne lå hvor de lå bevidst, fordi han i bund og grund vil ud af ægteskabet. Alt dette ville jeg prøve at tale om i en så vidt muligt god tone.
Jeg ville ikke bare sådan smide et ægteskab ud og slet ikke når der er et barn på vej. Elsker I stadig hinanden? Hvis ja, så er parterapi måske en god mulighed gor Jer. Så kan I også begge to sige at I har gjort hvad I kunne.
Jeg synes ikke at du er en dørmåtte hvis du vælger at kæmpe for familien. Og en gang mentalt utro (hvad betyder egentlig det?) i et 16 år langt forhold, synes jeg ikke tyder på at manden ikke har respekt for dig.
Anmeld
Citér