Jeg har desværre ikke så meget familie og mit netværk bor langt væk fra mig MEN jeg har valgt at fortælle det til hans søster for jeg vil gerne ha de får min vinkel før det eskalerer for jeg ved at han vil vende den. Og hans mor holder altid hånden over ham og får at jeg bedre kan stå med ret ryg og oprejst pande er det vigtigt for mig at de hører min side.
Jeg er sikker på han ikke vil fortælle noget men prøve at manipulere sig tilbage og jeg blir nødt til at lukke helt og fuldstændigt af og det vil påvirke dem... Så de fortjener sandheden uden omsvøb og jeg ved at hans mor vil være modstander af skilsmisse men jeg er træt af at være hans måtte...
Jeg kan mærke der er noget der går ham på og det har jeg også på en pæn måde spurgt ind til men som tidligere skrevet så er der ingen kommunikation.
Jeg er bare så skuffet og ødelagt.
Jeg har ikke råd til at være enlig og det ved han men den magt må han ikke få! Jeg må ærligt indrømme at det må briste eller bære. Jeg tar det som det kommer. Han kan fortsætte som den skid han er og ikke hjælpe på nogen måde eller han kan hjælpe igennem barsel og ta bare en lille smule ansvar.
Børnene blir hos mig for med hans arbejdstider vil han ikke kunne passe dem og de skal ikke passe sig selv. Tror jeg også han vil være enig i.
Hold da op. For under 2 mdr siden fik han alternativet og allerede nu ødelægger han det. Hvorfor lod han mig ikke få min skilsmisse dengang?
Fordi han vidste du ikke ville gå OG fordi du er hans sikkerhedsnet. Du er den der sørger for hans børn. Du er den han ved altid er der og det har han brug for. Det er desværre en meget kendt ting især blandt folk der er utro. De holder fast med næb og klør på deres forhold mens de egentlig ikke gider det fordi de er bange hvis de ikke har noget at "falde tilbage på" MEN det kan bare ikke være dit problem længere.
Du har allerde fortalt hans søster det. Syntes du skal ( hvis svigermor er sådan som du skriver) stoppe med at tage dig af hvad hun mener.
Hvorfor er det vigtigt hvad de tænker? Du skal jo netop ud af familien... Det virker som om du har et enormt stort behov for at alle kan li dig og at tingene skal ske så glat som muligt.. de er HANS familie så selv hvis de godt kan se at han er gal på den, vil de altid være der for ham og de vil nok altid støtte ham og ikke dig. Og sådan skal det nok også være..'
tror virkelig du skal kigge indad og se på hvorfor det er så vigtigt for dig. Hvorfor du lige nu finder på undskyldninger for at udskyde bruddet istedet for at få det overstået... For gør du det- ja så viser du ham jo netop hvor svag du er. Værd stærk og giv slip lige nu. Godt være din familie bor langt væk men så tag derhen alligevel. Hvis dine børn går i skole så giv dem en fridag eller 2 så de også kan få til tid at bearbejde det faktum at mor og far skal skilles.
STOP for guds skyld med at finde på undskyldninger for at udskyde det for det ender bare med at det ikke sker. STOP for guds skyld med at skulle være den alle kan li og alle skal vide at det er ham der er skurken. Svigermor er efter det her ikke din svigermor mere og du kan derfor være 100% ligeglad med om hun syntes I skal skilles eller ej. Det bestemmer hun ikke og NU har du fået nok og så kan hendes søn da bilde hende ind hvad han vil. DU ved hvad sandheden er og det gør de mennesker DU skal have i dit liv fremover også- hvis du fortæller dem det. Men alt andet er ligegyldigt også hvad svigermor ved eller ikke ved.
Du bliver nød til at være stærkt og vise dine børn at uanset hvad andre siger og tænker om én så er det vigtigt at man står fast på sin værdighed og at man skal behandle hinanden ordenligt ellers har det sgu konsekvenser. ( dette skal du ikke sige til dem, men en dag vil de se det selv, for uanset hvad og næsten uanset alder så har de godt set den kulde han har vist det sidste stykke tid)
Så stop undskyldningerne og få pakket jeres vigtigste ting og KOM VÆK NU
Undskyld de hårde ord. De er absolute ment som et kærligt spark.
PS: husk at som enlig er der tilskud mm. så det kan jo være tingene ikke bliver helt så dårlige alligevel.. Og selv med dårlig økonomi vil det være bedre for dig og dine børn. Husk man kan godt bo småt og ikke have 3 tv og PS4 eller mærketøj.. Og stadig være lykkelig og en kærlig familie.