Jeg er bare total uremelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2015

modesty

Hck skriver:

Jamen, jeg ved da ikke hvem ts er, jeg kan da kun svare ud fra det anonyme oplæg der er. Ved du mere end mig er det da bare fint, men jeg kan da kun svare ud fra hvad jeg læser i starten

Ja, og derfor giver jeg dig lidt ekstra info.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg synes også at du er urimelig. Jeg kan helt ærligt slet ikke se problemet. Lav lasange/gryderet/madtærte/koteletter i fad/farsbrød/frikadeller/indsæt-selv-en-af-de-mange-andre-muligheder den ene dag og lav nok til at der er mad til dagen efter som bare lige skal opvarmes. Det gør vi allerede herhjemme og det er endda INDEN vi har fået børn - simpelthen fordi vi ikke gider bruge lang tid hver dag på at lave mad. Det ville vel også give dig mere overskud i hverdagen hvis du kun skulle lave mad hveranden dag? 

Helt ærligt så tror jeg at problemet ligger et andet sted. Er du "misundelig" over at din mand kommer ud af huset mens du er for syg til at gøre det samme? Tænk på det på denne måde: Ved at "lade" (hader det udtryk ifht voksne mennesker) din mand træne nogle gange om ugen får du både en gladere og sundere kæreste som har mere overskud til at være sammen med jer. Hvis han skal træne sammen med nogle af sine venner får han også socialt input der som måske bevirker at han er mindre væk i weekenden? 

Har svaret på  alle længere oppe 

Og har osse snakket med ham og vi aftale at han træner 2 gange om ugen hvor han bare er hjemme til aftensmaden kl 18 

Og at de dage skulle vi bare sørger for det var noget enkelt mad 

Og så lavede vi en aftale om at han kunne tage ud til kammeraten hver anden søndag da der nogen gange kan gå mdr i mellem det er muligt og det kan ikke hjælpe noget at han ikke får plejet venskabet osse. 

Og er på ingen måde misundelig på ham jo på den måde at han kommer ud og kobler af med kammerater en hel dag uden barn da han altid tager som en selfølge at jeg tager vores datter med over alt og bliver ierteret vis jeg ikke lige Gør for så kan han ikke lige nå det han planlage i sit hovede. .

Men er ikke misundelig over han gerne vil ind og træne mit problem ligger nok mere i her i graviditeten at jeg ikke har så mange kræfter til at være på hele tiden sin min dejlige datter har brug for. Det skal nok blive beder igen når jeg har født. 

Og vil tro alle der lever med kronisk træthed og kræftige smerter alle har tænk hvorfor lige mig bare jeg kunne alt det andre kan tænk at være vågen hele dagen og stadig have energi til at kunne hygge sig med sit barn uden at falde sammen af udmattelse 

Anmeld Citér

29. juli 2015

MysteriousAngel

2 dage om ugen får vi dobbelt mad. Dvs vi får mad fra dagen før. Det kan man sagtens. Knap så spændende men ellers kan de 2 dage ikke hænge sammen  

Anmeld Citér

29. juli 2015

MysteriousAngel

2 dage om ugen får vi dobbelt mad. Dvs vi får mad fra dagen før. Det kan man sagtens. Knap så spændende men ellers kan de 2 dage ikke hænge sammen  

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Vi kan godt være enige om at det huslige og børn er noget man bør være fælles om.

Men når man har fibromyalgi, bør man ikke være sengeliggende eller al for siddestillende, man bør derimod holde sig så meget igang som det er muligt. Ja man har ondt 24/7 (det ved jeg fra mig selv), men musklerne og sindet får det ikke bedre ved ikke at lave noget, eller ved at have "ondt af sig selv". TS har som minimum 6 timer hver dag alene (indtil baby kommer), i de timer er der rum til at støvsuge, smide en vask over OG lave aftensmad (2 x ugentligt)? OG få hvilet.

Jeg ved fordi jeg selv lider af fibromyalgi, at jo mere "man slapper af", jo værre kan smerterne.

Ja TS har plukveer og skal aflastet, og det bør manden gøre. Men jeg kan ikke se hvorfor TS ikke har kræfter/overskud til at tulle rundt med deres barn efter 6 timer alene hver dag. 

Hold da op er du sikker på du har fibromyalgi? ?? 

For det lyder godt nok ikke sådan 

Nu mere jeg holder mig igang og laver nu flere smerter får jeg og til sidst Kan jeg ikke gå 

Min ryg er til tider så slem at jeg ikke føler jeg kan få vejret for de voldsomme smerter og det kan kun afhjælpes ved flere dage uden at lave noget 

Så vis du har fået den diagnose er det da i den Aller Aller mildeste grad da !!! 

Og så vil jeg ikke sige di kan sammenligne dig med andre der har den i den lidt svære grad 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck
modesty skriver:

Ja, og derfor giver jeg dig lidt ekstra info.

Du er nu lidt sød ��, men helt ærligt og det nok min fejl, så er jeg ikke inde og nærlæse folks profiler eller husker hvem der har skrevet hvad, så jeg svarer bare ud fra ts oplæg

Anmeld Citér

29. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Nu mere jeg holder mig igang og laver nu flere smerter får jeg og til sidst Kan jeg ikke gå 

Min ryg er til tider så slem at jeg ikke føler jeg kan få vejret for de voldsomme smerter og det kan kun afhjælpes ved flere dage uden at lave noget 

Så vis du har fået den diagnose er det da i den Aller Aller mildeste grad da !!! 

Og så vil jeg ikke sige di kan sammenligne dig med andre der har den i den lidt svære grad 

Oh yes jeg er sikker, neurolog og hele molevitten har lavet diagnosen.. Tænk at du stiller spørgsmålstegn ved det, sikke en frækhed!

Jeg har på intet tidspunkt sagt at vi har det i samme grad, jeg har sagt at jeg kender til at have smerter, og fra diverse læger inkl neurologer er den eneste vej frem, bevægelse.. Holde sine muskler igang, så centralnerve systemet lærer hvad der er godt og hvad der skidt! At lærer at leve med smerterne og lære at det ikke er smerterne der er dit liv, men kun en del af det.

Også kan jeg så returnere frækheden ved at spørge om hvorfor du har valgt at få ikke kun et men 2 børn hvis du er så hæmmet, at du intet kan?

Anmeld Citér

29. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Sådan kan man da ikke gøre smerter og sygdom op.

min datter på 15 har børnegigt, og nogle dage i hendes dårlige perioder kravler hun ud på toilettet om morgen, og andre dage HELDIGVIS går hun hun lige så fint uden problemer.

Anmeld Citér

29. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Mom skriver:

Oh yes jeg er sikker, neurolog og hele molevitten har lavet diagnosen.. Tænk at du stiller spørgsmålstegn ved det, sikke en frækhed!

Jeg har på intet tidspunkt sagt at vi har det i samme grad, jeg har sagt at jeg kender til at have smerter, og fra diverse læger inkl neurologer er den eneste vej frem, bevægelse.. Holde sine muskler igang, så centralnerve systemet lærer hvad der er godt og hvad der skidt! At lærer at leve med smerterne og lære at det ikke er smerterne der er dit liv, men kun en del af det.

Også kan jeg så returnere frækheden ved at spørge om hvorfor du har valgt at få ikke kun et men 2 børn hvis du er så hæmmet, at du intet kan?

Ja, som min datter hele tiden har fået af vide på Rigshospitalet, er bevægelse , altså at holde musklerne igang rigtig vigtigt

Anmeld Citér

29. juli 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvis det er så svært for dig, skal I måske overveje at søge noget aflastning - en plejefamilie eller lignende. 

Din sygdom lyder usædvanlig slem, og det er måske grænsende til uansvarligt overhovedet at få børn - men 2 meget små børn er i mine øjne udtryk for en total mangel på selvindsigt og realistisk sans. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.