Jeg er bare total uremelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.522 visninger
70 svar
200 synes godt om
29. juli 2015

Anonym trådstarter

Det er hvad min kæreste siger og han har sikkert osse helt ret 

Vil bare gerne lige høre andres meninger på det osse om det bare er mig der skal tage mug sammen. 

Min kæreste er 23år gammel arbejder som smed ca 35 minutters kørsel hjemmefra 

Jeg selv er 22 år gammel jeg har en kronisk sygdom som hedder fibromyalgi som giver daglige smerter oven i det er jeg gravid i uge 27+1 jeg går sygemeldt og har ellers Været igennem kommunen for at finde ud af hvad jeg kan og det er ikke meget desværre. 

Og vi har en fælles datter på 13 mdr 

Vi bor i et hus på landet og har begge bil 

Vores hverdag hænger sådan sammen at kæresten står op om morgnen og går på arbejde og jeg står op med vores datter giver hende tøj på og morgenmad og så Køre jeg hende i dagpleje hun er der typisk fra kl 8-9 stykker og så henter jeg hende kl 15 da det passer bedst med med mad og lur i dagplejen

Min kæreste får fri kl 15 så han er ofte hjemme kl 15.30-45 stykker og så hygger vi jo så lidt med vores datter som ofte er så træt hun må ud at sove kl 16 allerede.

Nu til vores dilemma min kæreste er kommet i tanke om han gerne vil træne 2 gange om ugen (han ville 3 gange men der har jeg sagt nej)

Han vil så træne efter arbejde så han er ved fitness centret ca kl 15.30 og så træner han 2 timer og er så først hjemme kl 18.15 ca

Mit dilemma ligger så i at jeg står alene med vores ofte trætte datter og aftensmaden oven i han mener det samme bare er at finde noget nemt mad at lave men lige meget hvordan jeg vender og drejer det er det altså ikke nemt at stå med et barn på armen samtidig med man står med varm mad og en højstol i køkkenet dur ikke da hun bare sidder og skriger til jeg tager hende op. .

Så jeg forslog at vis han kommer hjem efter arbejde hjælper med vores datter og mad kan han Køre op og træne efter aftensmaden kl 18.30 og så skulle jeg nok sørger for at ligge vores datter i seng kl 20 som osse tit er med skrig.

Men nej det duer åbenbart ikke da der er mange mennesker om aften og så skal man jo stå og vente på en maskine nogen gange.

Han siger jo at jeg jo går hjemme hele dagen så er det da kun remelig han får noget fritid osse.  

Hvor jeg prøvede at forklare at han skulle forstille sig en rigtig hård dag på jobbet hvor han kommer hjem og bare er træt og øm i hele kroppen

Det er sådan jeg har det 24/7 og graviditeten har gjort mig dobbelt så træt oven i så min dag fungere ikke med mindre jeg min sover 2 timer og selv der føler jeg mig ikke udhvilet men jeg Køre på og er der 100% for min datter tros smerter og jeg får stadig ordnet ting i huset i løbet af dagen.

Han siger han ikke kender nogen af hans kolleger der er lige så meget hjemme med kæreste og barn som han er og jeg over hovedet ikke er fleksibel og vil give mig med tiderne bla at vores datters aftenmad tid kl 18 men der er hun altså meget sulten. !  

Og syntes ikke jeg skal udsætte min datters behov for han kan få det som han vil.

Havde oven i købet givet mig og sagt fint træn 1 gang om ugen efter arbejde og så en gang efter aftensmaden men han får den alligevel rygget til efter arbejde hver gang.

Og jeg syntes virkelig jeg Gør hvad jeg kan men har altså bare brug for den ekstra hjælp med vores datter når jeg står og skal lave mad osse

Er jeg bare totalt uremelig og skal lade ham træne de 2 gange om ugen efter arbejde.

Og så lade ham være sammen med kammerater i weekenden osse som ofte er fra formiddag til aften da han ikke ligger mærke til tiden og så bare klare mig selv.

Det skal lige med ind over at jeg var på sygehuset den ene aften på grund af pluk veer som gjorder sindssyg ondt og blev bedt om det var vigtigt jeg fik hvilet og ikke bar for meget på vores datter og da jeg så kom hjem og fortale min kæreste det kom han ned han havde taget nem mad op så han kunne tage ind og træne efter arbejde og det blev self til en stor diskussion da jeg jo lige havde fået af vide af en læge og en jordemoder plus min egen læge at jeg jo ligesom skulle tage den meget med ro de næste dage.  

Så er det bare mig der bare er helt gal på den ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2015

Studerendemor

Anonym skriver:

Vil bare gerne lige høre andres meninger på det osse om det bare er mig der skal tage mug sammen. 

Jeg selv er 22 år gammel jeg har en kronisk sygdom som hedder fibromyalgi som giver daglige smerter oven i det er jeg gravid i uge 27+1 jeg går sygemeldt og har ellers Været igennem kommunen for at finde ud af hvad jeg kan og det er ikke meget desværre. 

Vores hverdag hænger sådan sammen at kæresten står op om morgnen og går på arbejde og jeg står op med vores datter giver hende tøj på og morgenmad og så Køre jeg hende i dagpleje hun er der typisk fra kl 8-9 stykker og så henter jeg hende kl 15 da det passer bedst med med mad og lur i dagplejen

Min kæreste får fri kl 15 så han er ofte hjemme kl 15.30-45 stykker og så hygger vi jo så lidt med vores datter som ofte er så træt hun må ud at sove kl 16 allerede.

Nu til vores dilemma min kæreste er kommet i tanke om han gerne vil træne 2 gange om ugen (han ville 3 gange men der har jeg sagt nej)

Han vil så træne efter arbejde så han er ved fitness centret ca kl 15.30 og så træner han 2 timer og er så først hjemme kl 18.15 ca

Mit dilemma ligger så i at jeg står alene med vores ofte trætte datter og aftensmaden oven i han mener det samme bare er at finde noget nemt mad at lave men lige meget hvordan jeg vender og drejer det er det altså ikke nemt at stå med et barn på armen samtidig med man står med varm mad og en højstol i køkkenet dur ikke da hun bare sidder og skriger til jeg tager hende op. .

Så jeg forslog at vis han kommer hjem efter arbejde hjælper med vores datter og mad kan han Køre op og træne efter aftensmaden kl 18.30 og så skulle jeg nok sørger for at ligge vores datter i seng kl 20 som osse tit er med skrig.

Men nej det duer åbenbart ikke da der er mange mennesker om aften og så skal man jo stå og vente på en maskine nogen gange.

Han siger jo at jeg jo går hjemme hele dagen så er det da kun remelig han får noget fritid osse.  

Hvor jeg prøvede at forklare at han skulle forstille sig en rigtig hård dag på jobbet hvor han kommer hjem og bare er træt og øm i hele kroppen

Det er sådan jeg har det 24/7 og graviditeten har gjort mig dobbelt så træt oven i så min dag fungere ikke med mindre jeg min sover 2 timer og selv der føler jeg mig ikke udhvilet men jeg Køre på og er der 100% for min datter tros smerter og jeg får stadig ordnet ting i huset i løbet af dagen.

Han siger han ikke kender nogen af hans kolleger der er lige så meget hjemme med kæreste og barn som han er og jeg over hovedet ikke er fleksibel og vil give mig med tiderne bla at vores datters aftenmad tid kl 18 men der er hun altså meget sulten. !  

Og syntes ikke jeg skal udsætte min datters behov for han kan få det som han vil.

Havde oven i købet givet mig og sagt fint træn 1 gang om ugen efter arbejde og så en gang efter aftensmaden men han får den alligevel rygget til efter arbejde hver gang.

Og jeg syntes virkelig jeg Gør hvad jeg kan men har altså bare brug for den ekstra hjælp med vores datter når jeg står og skal lave mad osse

Er jeg bare totalt uremelig og skal lade ham træne de 2 gange om ugen efter arbejde.

Og så lade ham være sammen med kammerater i weekenden osse som ofte er fra formiddag til aften da han ikke ligger mærke til tiden og så bare klare mig selv.

Det skal lige med ind over at jeg var på sygehuset den ene aften på grund af pluk veer som gjorder sindssyg ondt og blev bedt om det var vigtigt jeg fik hvilet og ikke bar for meget på vores datter og da jeg så kom hjem og fortale min kæreste det kom han ned han havde taget nem mad op så han kunne tage ind og træne efter arbejde og det blev self til en stor diskussion da jeg jo lige havde fået af vide af en læge og en jordemoder plus min egen læge at jeg jo ligesom skulle tage den meget med ro de næste dage.  

Hvad med et kompromis, der hedder en gang træning efter arbejde og en gang efter aftensmad om ugen? Og måske behøver han ikke at træne to timer. Hvis man træner med høj intensivitet, er en time nok. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Chellie

Hvorfor ikke forberede maden stille og roligt, med indlagte pauser, i løbet af dagen mens hun er i dagpleje? Så skal den bare varmes op om aftenen.. Jeg synes, han har en pointe i, at han arbejder fuld tid med et fysisk hårdt arbejde, og gerne vil give sig selv en lille "treat". Det er ikke sent, han ville komme hjem efter træning, så måske hvis du brugte nogle af dine timer om dagen på, i ro og mag, og uden forstyrrelser, at forberede aftensmaden, kunne han overtales til lige at tænde komfuret når han kom hjem, for at varme xdet op igen? Tilsvarende kan borddækning og den slags også laves mange timer i forvejen, så du kan gøre det i din egen tid, inden din datter skal hentes..

Jeg tror ikke, det handler om, at du "bare skal tage sig sammen". Det er altid nemt for andre at sige sådan. Men derimod tror jeg, at du sagtens ville kunne klare det, hvis du ændrede lidt på rutinerne, og forberedte mere i god tid, inden ulvetimen hvor du føler, du mangler din kæreste. På den måde vinder I begge 

Anmeld Citér

29. juli 2015

TNBC

Nej jeg synes ikke du er urimelig, men han heller ikke.

Men måske ikke at han træne efter arbejde begge dage.

Hvad med efter hun er lagt?

I weekenden engang i mellem?

I må sætte jer ned og have en virkelig god snak, for at vide hvordan tingene bliver når den lille kommer. Så at I ikke står det her igen..

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

Mor i Aarhus skriver:

Hvad med et kompromis, der hedder en gang træning efter arbejde og en gang efter aftensmad om ugen? Og måske behøver han ikke at træne to timer. Hvis man træner med høj intensivitet, er en time nok. 

Han vil træne 2 timer 

Og har netop forslået 1 gang efter arbejde og en gang efter maden men det er stadig ikke godt nok da der jo er mange mennesker om aften og 

Det lykkes ham altid alligevel at sige om aften at han vil træne efter arbejde i morgen og det er begge gange og vis jeg siger noget bliver vi uvenner og så er det mig der er uremelig 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

I skal selvfølgelig hjælpes ad med tingene derhjemme og din kærste skal hjælpe ekstra til når du bliver bedt om at slappe lidt af et par dage af hensyn til dig og JERES barn. Men jeg synes også din kæreste skal have lov at træne og ud fra det du skriver tænker jeg at der må være plads til et kompromis i stil med: Hvis han skal træne 2 gange ugentlig kunne de måske være (max) 1½ time -  så kan han stadig nå hjem og spise med jer. Til gengæld kunne du så sige at de 2 dage hvor der er træning må i sørge for at have rester eller nøjes med en skive rugbrød til aften. Proiter hyggetid med din datter og så lev med at maden ikke er lige spændende hver dag - sådan bliver det også når i står med 2 børn! I er nødt til at finde en løsning som i begge kan leve med og som tager hensyn til jer begge.

Din mand forstår ikke din sygdom, det er tydeligt. Han forstår ikke at kroppen er på overarbejde når den er gravid - du "kæmper" med 2 ting lige nu så tager rigtig meget energi, måske du skulle tage ham med til din læge som kan forklare det. Ud over at du har smerter så mangler du det sociale som din kæreste får på arbejde - så når han kommer hjem trænger du sikkert til at snakke og få lidt "input" til din hverdag, din kæreste trænger til "ego-tid". Jeres behov er meget forskellige når i er sammen. Så snak sammen og vær konkrete med jeres ønsker og behov og så ud fra det finde fælles fodslag for det bliver ikke nemmere når der er 2 trætte børn.

Jeg har selv 2 børn oog min mand ønskede selv at fortsætte med at aflevere den store selvom jeg gik hjemme på barsel - så jeg havde det dejlig roligt om morgenen. Jeg hentede så om eftermiddagen. Men jeg skulle også lave aftensmaden og min mand er ikke så god til at gå tideligt (før 17) fra arbejde så den bliver nemt 17.30 før han er hjemme hver dag. Så vi får tit rugbrød, eller rester hvis børnene er trætte og ikke kan vente. Ellers kan jeg anbefale dig at forberede maden løbende over dagen, så det er klar til "bare" at sætte i ovnen. Lav rigeligt så der er til 2 dage (eller mere).Lav nem mad - noget der passer sig selv.

Beklager den lange smøre...håber du kan bruge den til noget.

Anmeld Citér

29. juli 2015

SofiaMik

Kunne i evt tilberede maden aftenen før?  Evt lave store portioner som kan fryses ned til de dage, hvor du er alene. 

Synes ikke, du er urimelig, men det med at barnet skriger, mens du laver mad,  bliver kun værre, når du får nr. 2. I har jo kun 4 hænder og kan ikke holde begge børn og lave mad osv. Så måske skulle du vænne nr 1 til at kunne sidde for sig selv? Børnetime, ramasjang eller lignende?  

Anmeld Citér

29. juli 2015

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Hvorfor ikke forberede maden stille og roligt, med indlagte pauser, i løbet af dagen mens hun er i dagpleje? Så skal den bare varmes op om aftenen.. Jeg synes, han har en pointe i, at han arbejder fuld tid med et fysisk hårdt arbejde, og gerne vil give sig selv en lille "treat". Det er ikke sent, han ville komme hjem efter træning, så måske hvis du brugte nogle af dine timer om dagen på, i ro og mag, og uden forstyrrelser, at forberede aftensmaden, kunne han overtales til lige at tænde komfuret når han kom hjem, for at varme xdet op igen? Tilsvarende kan borddækning og den slags også laves mange timer i forvejen, så du kan gøre det i din egen tid, inden din datter skal hentes..

Jeg tror ikke, det handler om, at du "bare skal tage sig sammen". Det er altid nemt for andre at sige sådan. Men derimod tror jeg, at du sagtens ville kunne klare det, hvis du ændrede lidt på rutinerne, og forberedte mere i god tid, inden ulvetimen hvor du føler, du mangler din kæreste. På den måde vinder I begge 

Mange tak for råd kunne da godt være jeg bare skulle Gøre det sådan i stedet har self osse gjort det nogen af dagene men det Gør mig bare ekstra træt og Gør jeg ikke lige har overskud til at få ordnet ekstra ting i huset for ellers kan jeg ikke nå at hvile lidt 

Og så kommer jeg bare til at høre for det 

Men så må det jo bare være sådan for kan da osse godt forstå at man har brug for lidt tid til sig selv ud over arbejde 

Men vis han nu bare gad hjælpe uden brok hver gang tror jeg osse jeg ville være mere villig til at give mig noget mere 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Marts<3

Ja, du er urimelig. 

Du kunne jo lave maden mens du er hjemme og Jeres datter er i dagpleje.

med alt respekt. Hvorfor får i så flere børn hvis du fysisk dårligt kan håndtere 1? At i skal være der begge hele tiden er uholdbart. 

Jeg ville personligt ikke kunne leve i et så begrænset forhold og familie liv. 

Anmeld Citér

29. juli 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Ja jeg syntes du er urimelig. Ja du har fibromyalgi - det har jeg selv - og ærligt talt så har du HELE dagen til at forberede aftensmaden 2 x ugentligt, det er altså ikke for meget forlangt!

Din mand har brug for pauser, til sig selv, en pause som du har hver dag i mange timer. Så lad ham da træne 2 x ugenligt efter job, og få en glad og tilfreds mand hjem..

Hvordan vil du klare 2 børn, hvor du skal på i 24 timer i 1 år imens du er på barsel med den mindste, hvis du ik kan klare at lave aftensmad og være alene med 1 barn 2 gange om ugen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.