Hck skriver:
Jeg skriver ikke om generalt, men netop om mor og far kan ta på en kæreste/ bevar ægteskabets tur og ja, det mener jeg sagtens at man kan.
du for det lidt til at lyde at fordi at jeg skriver sådan, så er jeg en skidt mor med en masse dårlige undskyldninger for at få mine børn passet.
og, ja, jeg ser ikke noget problem i at barnet savner sin mor et par dage, hvis mor og far trænger til at koble af og få ny energi ( det kunne faktisk være at skillesmisse procenten ikke var så høj hvis flere gjorde det.)
til sidst kan jeg fortælle dig at jeg altid kun har arbejdet deltid, så jeg havde mere tid sammen med ungerne da de var små, så det er ikke fordi at jeg har dårlig samvitighed over noget
Nu får JEG nok på puklen, men nu har jeg hørt på den der "bevar forholdet" kommentar så mange gange, og nu skriver du ordret, at mange nok ikke ville blive skilt hvis blot de tillod sig at tage på flere alene-ture.
For en 20-30 år siden, kunne ingen forældre drømme om at tage på sådanne turer. Hvis man tog nogle steder, var børnene som regel altid med. Og dengang var skilsmisse procenten en hel del lavere end at den er i dag, hvor det nærmest er IN at forældre tager på disse "bevar ægteskabet" turer. Folk bliver skilt på kryds og tværs, på trods af alle disse alene turer/egotid.
Så din påstand holder jo ikke vand.
Og så syntes jeg, at det nærmest er at (indirekte) give børnene skylden for at et ægteskab/forhold forliser.
Min ærlige mening er, at hvis ens forhold ikke kan overleve uden disse turer, så er der et eller andet fundementalt galt med det. Hvis ikke ens forhold kan overleve at få børn, med alt hvad det nu engang indbærer (også manglen på egotid), så kan det altså ikke være særligt stærkt.