Rejse uden 1,8 mdr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.789 visninger
62 svar
135 synes godt om
21. juli 2015

Anonym trådstarter

Hej  

manden og jeg vil rejse for første gang uden børnene... 

Vores søn på 4,5 år og datter på 1,8 mdr .. Vi skal være væk i 5 dage ... Mine forældre vil passe dem ... Jeg er bar så bekymret og kommer jeg overhovedet til at nyde det uden dem ... Vi er normalt aldrig typen der rejser uden ungerne .. Tager dem altid med men denne gang ville vi være kæreste og ikke ha så meget ansvar .. 

Er bekymret for vores datter om hun er for lille og vil savne mig ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, din datter er alt for lille. Jeg ville allerhøjst være væk fra sådan en lille størrelse på en weekendtur og ikke for langt væk - hvis barnet var bundulykkeligt eller blev syg, ville jeg vide, jeg kunne storme hjem og tage over. 

Tommelfingerreglen om ét døgns adskillelse pr. barnets leveår er ikke helt dum. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Vivienne

Jeg ville heller ikke rejse fra mit barn i den alder. Jeg ville ikke kunne nyde rejsen, men hele tiden tænke på om barnet har det godt og om det har behov for mig. 

Anmeld Citér

21. juli 2015

Nea85

Hej  

Vores søn på 4,5 år og datter på 1,8 mdr .. Vi skal være væk i 5 dage ... Mine forældre vil passe dem ... Jeg er bar så bekymret og kommer jeg overhovedet til at nyde det uden dem ... Vi er normalt aldrig typen der rejser uden ungerne .. Tager dem altid med men denne gang ville vi være kæreste og ikke ha så meget ansvar .. 

Jeg er sådan lidt både og.. Jeg synes, at 5 dage er rigtig lang tid at være væk fra sine børn, men jeg kan også sagtens forstå at I gerne vil af sted alene..

Jeg skal selv være væk 5 dage fra mine to piger (på det tidspunkt 4,3 år og 17 måneder) i slutningen af august pga. lejrskole, og jeg må indrømme at jeg allerede da jeg fik det at vide var lidt luren omkring det..

Men så længe de er et sted hvor de føler sig trygge, sker der nok ikke så meget ved det

Anmeld Citér

21. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej  

Det kommer an på barnet og når det ikke er ofte, kan I godt, hvis hun er tryg ved dine forældre. Ja, det kan være hårdt, nok mest for jer, jeg er sikker på at begge jeres børn vil have det skønt hos dine forældre.

Og hvor langt væk vil i være?

Jeg kender en der har sine børnebørn en uge hver eneste sommer, og yngste var lige godt et år første gang. Hun elskede det.. Hun var vant til at være hos sin farmor, og var tryg, og hendes bror og kusiner var der også.. Jeg har også passet min nevø fra tirsdag til søndag, da han var lidt over 2år, og han klarede det super, for han var tryg ved mig og min søster.

Så som sagt, det kommer an på barnet, på jer..

Ja, jeg ved godt at der er nogen der siger, en overnatning pr.år, men jeg er mere tilhænger af at se på barnet.

Har dine forældre passet hende med overnatning?

Anmeld Citér

22. juli 2015

ErDetSnartNU

1,8 måneder? Er det 18 måneder eller hvordan? Jeg synes det afhænger af mange ting - fx forholdet til dem der skal passe, hvor selvstændigt barnet er, om det et blevet passet før osv. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Mama85

Efter min mening, er det for lang tid for baby på halvandet år, at undvære sine primære omsorgspersone i så lang tid. Man siger jo ét døgn af barnets alder i år.

Anmeld Citér

22. juli 2015

Sprit25

Er barnet 18 mdr. 1 år og 8 mdr eller knap 2 mdr? 

Med de to første aldre synes jeg godt I kan tillade jer det. Jeg ville ikke selv kunne men det er jo en smagssag. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes din datter er alt alt for lille.

Anmeld Citér

22. juli 2015

Sandratoft

Hej  

Når det var begge primære forældre der er væk, så ville jeg ikke gøre det, synes hun er alt for lille

Forstår sagtens behovet for en kærestetur, men en lille tur, med 2 overnatninger til Prag, Wien eller andet, kan jo også lade op i forholdet  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.