Børn er forskellige, og jeg er derfor ikke tilhænger af at bruge diverse tommelfingerregler (godt nok opsat af diverse såkaldte eksperter), men mener i stedet, at man må se på det enkelte barn og den konkrete situation. "Reglen" med en overnatning pr. leveår kender jeg mange, der ikke overholder, og vi gør det heller ikke selv, og ingen af os har oplevet problemer efterfølgende.
Vi har gjort noget lignende det, I overvejer, men synes ikke, at I kan bruge vores erfaring eller tommelfingerregler til så meget. I stedet vil jeg se på, hvordan I med kendskab til jeres barn tror, at barnet vil kunne klare det. Er barnet vant til at blive passet? Hvordan er barnets forhold til dem, der skal passe? Hvor længe har barnet tidligere prøvet at blive passet? Det var de spørgsmål, vi stillede os selv og kom frem til, at vores datter på ca. samme tidspunkt ville have det fint med 5 dage hos hendes bedsteforældre. Det er et års tid siden, og hun nød forkælelsen hos hendes bedsteforældre, som hun har et meget tæt forhold til.
Anmeld
Citér