Rejse uden 1,8 mdr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Hvis de er vant til og trygge ved dine forældre, så afsted med jer.

jeg tror absolut ikke at de tager skade af i er afsted 5 dage, (det bliver nok værst for dig .).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg har vist skrevet det forkert ... Hun er 21 måneder  

Anmeld Citér

22. juli 2015

Carina:-)

Jeg synes hun er for lille. 

Max en weekend i den alder

Anmeld Citér

22. juli 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg har vist skrevet det forkert ... Hun er 21 måneder  

21 mdr, hvis de er meget vant til bedsteforældrene og I begge kan gøre det, afsted med jer, men jeg ville aldrig kunne

Anmeld Citér

22. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Børn er forskellige, og jeg er derfor ikke tilhænger af at bruge diverse tommelfingerregler (godt nok opsat af diverse såkaldte eksperter), men mener i stedet, at man må se på det enkelte barn og den konkrete situation. "Reglen" med en overnatning pr. leveår kender jeg mange, der ikke overholder, og vi gør det heller ikke selv, og ingen af os har oplevet problemer efterfølgende. 

Vi har gjort noget lignende det, I overvejer, men synes ikke, at I kan bruge vores erfaring eller tommelfingerregler til så meget. I stedet vil jeg se på, hvordan I med kendskab til jeres barn tror, at barnet vil kunne klare det. Er barnet vant til at blive passet? Hvordan er barnets forhold til dem, der skal passe? Hvor længe har barnet tidligere prøvet at blive passet? Det var de spørgsmål, vi stillede os selv og kom frem til, at vores datter på ca. samme tidspunkt ville have det fint med 5 dage hos hendes bedsteforældre. Det er et års tid siden, og hun nød forkælelsen hos hendes bedsteforældre, som hun har et meget tæt forhold til.

Anmeld Citér

22. juli 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg var på lejerskole 5 dage, da min den mindste var 18 mdr og det gik super fint. Jeg synes I sakkens kan tage af sted.

Anmeld Citér

22. juli 2015

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Børn er forskellige, og jeg er derfor ikke tilhænger af at bruge diverse tommelfingerregler (godt nok opsat af diverse såkaldte eksperter), men mener i stedet, at man må se på det enkelte barn og den konkrete situation. "Reglen" med en overnatning pr. leveår kender jeg mange, der ikke overholder, og vi gør det heller ikke selv, og ingen af os har oplevet problemer efterfølgende. 

Vi har gjort noget lignende det, I overvejer, men synes ikke, at I kan bruge vores erfaring eller tommelfingerregler til så meget. I stedet vil jeg se på, hvordan I med kendskab til jeres barn tror, at barnet vil kunne klare det. Er barnet vant til at blive passet? Hvordan er barnets forhold til dem, der skal passe? Hvor længe har barnet tidligere prøvet at blive passet? Det var de spørgsmål, vi stillede os selv og kom frem til, at vores datter på ca. samme tidspunkt ville have det fint med 5 dage hos hendes bedsteforældre. Det er et års tid siden, og hun nød forkælelsen hos hendes bedsteforældre, som hun har et meget tæt forhold til.

Okay tak for et ærligt svar .. Blev skræmt af de andres svar  

hun har også en del tryghed hos Storbror ... 

Men blev bar trist da jeg læste de andres kommentar ... 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Jeg var på lejerskole 5 dage, da min den mindste var 18 mdr og det gik super fint. Jeg synes I sakkens kan tage af sted.

Hvorfor er det så mange bruger tommelfinger reglen

Anmeld Citér

22. juli 2015

GUSO

Jeg syntes bestemt hun er for lille, jeg ville max være væk 2 overnatninger med den alder..

Anmeld Citér

22. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hvis jeres barn er trygge ved dem de skal passes hos, så hvorfor ikke? I kender jeres barn bedst, og så må I vurdere om det kan klare det... 

Jeg siger også, at man skal kigge på barnet, i stedet for tommelfingerregler. Man kan sagtens have dem i baghovedet uden at følge dem. 

Jeg kender mange som heller ikke har fulgt den tommelfingerregel, og de hyggede sig! 

Det handler vel om børnene er tryg ved dem, de skal passes hos? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.