lineog4 skriver:
Tak for at skrive det jeg tænkte.... måske man skulle søge lidt mere bredt hvis man vil finde grunden til flere skilsmisser, kunne nævne i flæng: mere socialt accepteret at blive skilt, mere selvrealisering, flere der bruger enormt meget tid på sig selv, børnepenge, flere kvinder der er økonomisk i stand til at klare en husholdning selv....
Jeg har nu kendt min stakkels mand i 22 år, han havde børn fra mit mødte hinanden og vi har haft fælles børn i 12 år og vi har ikke en eneste gang været alene på forlænget weekend. Vi har en gang i de 22 år været på ferie alene sammen da bonus søn var hos hans mor ellers har vi kun været på ferie med børn eller hver for sig og vi er sørm3 stadig gift og vist endda lykkeligt.
Børnene er ikke grunden til forhold falder fra hinanden, vil håbe jeg næsten kunne tværtimod for man kæmper vel lidt hårdere hvis man har børn sammen.
At man har lyst til alene tid som par fair nok, men lad vær med at undskylde det med: for vi plejer nemlig vores forhold så vi ikke bliver skilt. Hvorfor ikke bare sige: det nyder vi og det prioriterer vi....
Jeg vil godt sige det, du skriver. Ja vi rejser til tider uden vores datter for at pleje vores egne interesser og vælger stadig at prioritere vores egne interesser, men dog i et væsentligt mindre omfang end før, vi fik vores datter. Vi gør det ikke for at redde vores forhold, da det formentlig alligevel ikke ville holde, hvis vi ikke huskede hinanden i hverdagen. Selv om vores datter tit spørger efter hendes bedsteforældre og vil besøge dem, bilder jeg heller ikke mig selv ind, at det er for hendes skyld og behov, at hun bliver passet hos dem i nogle dage, mens vi rejser væk.
Jeg er fuldt ud klar over, at det er vores egne behov og ønsker, der til tider bliver prioriteret, men det gør vi, fordi vi ikke har oplevet, at det på nogen måder skader vores datter. Hvis det gjorde, ville vi ændre vores prioriteringer, og det kommer vi måske til, når lillebror kommer, da det kan være, at han er anderledes end vores datter og ikke har det ok med det som hans søster.