Rejse uden 1,8 mdr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2015

lineog4

betski skriver:

Jeg synes man skal mærke efter, om det er noget man selv føler er okay. Der er ingen andre der kan vurdere om, det er ok. 

Jeg synes der bliver kastet "beskyldninger" i denne tråd og det får mig til at ryste lidt på hovedet. 

Selvfølgelig kan trådstarter være uenig med dem der mener 5 dage er for lang tid. Det står da hende helt frit for. Hun oprettede vel næppe tråden, for at andre skulle tage beslutningen for hende, men for at høre om andres mening.

Min mening er at det for os aldrig har været et problem med at få passet min datter. Hun har aldrig reageret på det. Jeg mener, at det kan være med til at styrke et barn at lære at være hos andre. Jeg mener, der er mange der pakker deres børn ind i vat og er ekstrem pylret om sine børn. Men det er blot min mening. 

Ej må lige i min overspringshandling  (burde læse matematik) smile lidt. For du starter egentlig hvor jeg er helt enig: det bør man selv vurdere, vi og vores børn er alle forskellige og derfor er det forkert at smide beskyldninger efter andre der gør det anderledes end os selv. Og vupti så fik du lige serveret en beskyldning om at alle de som ikke er enige med dig pakker deres børn ind i vat og er ekstrem pylrede - de læaer altså ikke deres børn og vurderer, for deres vurdering er forkert 

Ihh havde så mange af de beskyldninger serveret med min første datter (ingen har turde beskylde mig for noget med de næste, men er sikker på de har tæbkt det, men man beskylder ikkr en mor til et dødt barn for at være pulret ). Jeg skulle høre på hun aldrig lærte at sove i egen seng, hun aldrig ville kunne blive passet ude, hun ville se fjernsyn altid fordi hun ikke måtte som lille og og og og. Alle dommedagsprofetierne må jeg desværre melde ikke var rigtige, hun sover i sin egen seng, selvom hun sov første gang ude da hun var over 2 og så førat igen da hun var over 3 så er hun den eneste uden hjemve på en hyttetur og hun kaster sig ud i alle ture fz vil hun gerne til næste år 3 uger til Grønland som elev, hun ser heller ikke fjernsyn døgnet rundt osv....

Så kan vi ikke bare slå fast familier og ikke mindst børn er forskellige og det vigtigste er vi som forældre giver børnene plads til at være dem de er og fover dem den tryghed de har behov for... og så lade være at sætte mærkater på hinanden. Og forresten forstå hvis jeg tager på forlænget weekend med min mand gør jeg det for min akyld og ikke i selvopofrelse for at lære mine børn noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2015

betski

lineog4 skriver:

Ej må lige i min overspringshandling  (burde læse matematik) smile lidt. For du starter egentlig hvor jeg er helt enig: det bør man selv vurdere, vi og vores børn er alle forskellige og derfor er det forkert at smide beskyldninger efter andre der gør det anderledes end os selv. Og vupti så fik du lige serveret en beskyldning om at alle de som ikke er enige med dig pakker deres børn ind i vat og er ekstrem pylrede - de læaer altså ikke deres børn og vurderer, for deres vurdering er forkert 

Ihh havde så mange af de beskyldninger serveret med min første datter (ingen har turde beskylde mig for noget med de næste, men er sikker på de har tæbkt det, men man beskylder ikkr en mor til et dødt barn for at være pulret ). Jeg skulle høre på hun aldrig lærte at sove i egen seng, hun aldrig ville kunne blive passet ude, hun ville se fjernsyn altid fordi hun ikke måtte som lille og og og og. Alle dommedagsprofetierne må jeg desværre melde ikke var rigtige, hun sover i sin egen seng, selvom hun sov første gang ude da hun var over 2 og så førat igen da hun var over 3 så er hun den eneste uden hjemve på en hyttetur og hun kaster sig ud i alle ture fz vil hun gerne til næste år 3 uger til Grønland som elev, hun ser heller ikke fjernsyn døgnet rundt osv....

Så kan vi ikke bare slå fast familier og ikke mindst børn er forskellige og det vigtigste er vi som forældre giver børnene plads til at være dem de er og fover dem den tryghed de har behov for... og så lade være at sætte mærkater på hinanden. Og forresten forstå hvis jeg tager på forlænget weekend med min mand gør jeg det for min akyld og ikke i selvopofrelse for at lære mine børn noget.

Jeg tænker det, men kunne aldrig finde på at sige det. Kun hvis jeg bliver spurgt direkte ville jeg sige min ærlig mening om at de er overbeskyttende. Men min grundlæggende holdning er at flok må og bør gør som de selv synes der bedst for dem.

Anmeld Citér

24. juli 2015

lineog4

betski skriver:

Jeg tænker det, men kunne aldrig finde på at sige det. Kun hvis jeg bliver spurgt direkte ville jeg sige min ærlig mening om at de er overbeskyttende. Men min grundlæggende holdning er at flok må og bør gør som de selv synes der bedst for dem.

Men ikke desto mindre skrev du det her  sjovt nok er jeg nok i dine øjne en af de overbeskyttende i hvert fald i forhold til at få mine børn passet, men mine bevæggrunde handler sjovt nok ikke om at beskytte dem, men om jeg ikke har behovet og egentlig heller ikke muligheden. 

Og selvom jeg er en af dem, de der ikke tager afsted på forlænget weekend med manden osv. Så tænker jeg slet ikke noget om de der gør andet end skønt de vælger det de vil og de har med sikkerhed vurderet i forhold til deres barn/børn.

Men jeps jeg gør en del for at give tryghed så mine unger selv tør udforske livet. Jeg forsøger så vodt muligt at læse dem og i perioder hvor de har meget brug for den trygge base hjemme der forsøger jeg at give den, så de i de andre perioder kan rive sig løs og blot vide basen er der. Overbeskyttende måske men så er jeg stolt af at være det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.