Rejse uden 1,8 mdr ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Hvorfor er det så mange bruger tommelfinger reglen

Jeg tror, der er flere herinde, der bruger den end ude i "virkeligheden". Blandt mine veninder og andre bekendte med børn tager de en vurdering af deres barn i stedet for at bruge en generel "regel", og jeg tror faktisk, at spørger jeg dem, vil der være flere, der aldrig har hørt om "reglen".

Jeg tror mange bruger diverse "regler", fordi de er lavet af folk, der har studeret børn og, det kan være rart at have noget at læne sig op ad, når man træffer beslutninger på sit barns vegne. Jeg er så "opdraget" af en sundhedsplejerske, der mener, at ekspertudsagn kan være meget godt, men at man skal huske på, at det er generelle "regler", der ikke tager hensyn til det indivíduelle barn og, at børn kan være meget forskellige. Jeg mener ikke, at der er noget forkert i at følge disse "regler" og er sikker på, at alle gør det, de føler er bedst for deres børn.

Omkring pasning og længden så er det heller ikke kun barnets tarv, der spiller ind for mange. Som du kan se i flere svar, er der mange, der synes det er ok, at I rejser væk, men som ikke selv vil gøre det, så det handler jo også om, om mor/far er klar til at give slip i så mange dage og har det godt med det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2015

De3Guldklumper

Jeg synes de er for små begge to. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Troldemommi

5 dage er lang tid for sådan en lille en på 21 måneder, syntes det er lidt vildt i overhovedet overvejer det, det ville jeg godt nok aldrig kunne.

Anmeld Citér

22. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Mine børn har et meget tæt forhold til sine bedsteforældre. Min dreng på knap fire år har for første gang været hos dem i 3 døgn og det gik fint, han var glad og tryg men det er ikke ensbetydende med at hab ikke har manglet sine forældre. Han er så stor at han kan udtrykke sine følelser og sige at han savner os. 

En på under to år er jeg overbevist om vil føle at det mangler noget ved 5 dages fravær fra sine forældre - jeg synes det er enormt lang tid. Og det har intet med statsforvaltningens tommrlfingerregel at gøre. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Tiggi

Nu har jeg endnu ikke været væk fra min datter mere end nogle timer, men hun er også kun 5 måneder. Lige nu er hun i en periode hvor det kun er mor og far som duer, andre er gode på afstand men ikke helt så meget når de tager hende op .

Jeg ved ikke om jeg syntes at 5 dage er lang tid, altså jo det er det men om det er for længe har jeg svært ved at svare på altså hvis de har overnattet hos dine forældre før og haft det godt med det .

Personligt tror jeg at jeres børn bare vil hygge sig og så mere jer som vil savne dem .  

Uden at vide det, da min datter jo stadig er så lille, tror jeg at første gang hvor vi skal være længere tid væk fra Lea vil vi nok starte med et par dage, men hvis det går fint ser jeg ingen grund til at børnene ikke kan passes hvor de er trygge

Anmeld Citér

22. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Nu for jeg nok på puklen, men jeg tror lige så tit at det drejer sig om at mor ikke kan li det ( mors savn). Helt ærligt, så efter min mening, kan et 21 måneders barn, der ellers er glad og tryg og har det godt, sagtens blive passet i 5 dage hos nogle det er tryg ved. Som andre skriver tror jeg det er vigtigt at kigge på barnet og familie forhold, frem for tommelfinger regler

Anmeld Citér

22. juli 2015

Hck skriver:

Nu for jeg nok på puklen, men jeg tror lige så tit at det drejer sig om at mor ikke kan li det ( mors savn). Helt ærligt, så efter min mening, kan et 21 måneders barn, der ellers er glad og tryg og har det godt, sagtens blive passet i 5 dage hos nogle det er tryg ved. Som andre skriver tror jeg det er vigtigt at kigge på barnet og familie forhold, frem for tommelfinger regler

Der er sørme mange fine undskyldninger for at parkere sine børn et sted - "vi savner dem nok mere end de savner os" "vi kan ikke aktivere dem som institutionen kan" "de har godt af at være sociale" "de er trygge hvor de er" osv. 

Men i bund og grund handler det vel om at så små børn savner deres forældre hvis de skal være adskilt i så lang tid? Når de er så små har de ingen tidsfornemmelse og det kan føles som en evighed. 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck
mor:) skriver:

Der er sørme mange fine undskyldninger for at parkere sine børn et sted - "vi savner dem nok mere end de savner os" "vi kan ikke aktivere dem som institutionen kan" "de har godt af at være sociale" "de er trygge hvor de er" osv. 

Men i bund og grund handler det vel om at så små børn savner deres forældre hvis de skal være adskilt i så lang tid? Når de er så små har de ingen tidsfornemmelse og det kan føles som en evighed. 

Hvor søren skriver jeg henne at det drejer sig om at parkere sine børn et sted ? Og du nævner flere forskellige steder jeg slet ikke har udtalt mig om.

jeg snakker om at jeg sagtens synes at mor og far, kan ta på en 5 dages ferie fra et glad og trygt barn, der er tryg ved dem det skal være hos. 

Og, hvis det barn, skulle savne sin mor på et tidspunkt er jeg ganske sikker på at et normalt velfungerende barn nok skal komme sig over det.

Anmeld Citér

22. juli 2015

Hck skriver:

Hvor søren skriver jeg henne at det drejer sig om at parkere sine børn et sted ? Og du nævner flere forskellige steder jeg slet ikke har udtalt mig om.

jeg snakker om at jeg sagtens synes at mor og far, kan ta på en 5 dages ferie fra et glad og trygt barn, der er tryg ved dem det skal være hos. 

Og, hvis det barn, skulle savne sin mor på et tidspunkt er jeg ganske sikker på at et normalt velfungerende barn nok skal komme sig over det.

Du skriver at det handler mere om at det er forældrene der savner barnet end omvendt - og så tog jeg den mere på et generel plan for jeg er træt af at læse alle de undskyldninger der er idag for at få passet sine børn i hvad jeg mener er for lang tid. Og jeg synes lidt det er samme holdning der gør sig gældende ift. institution og børn. 

Så jeg ser din kommentar som endnu en af undskyldningerne. 

Og jo børn skal der nok klare at savne ders forældre - men er det rimeligt at børn skal savne deres forældre i måske flere dage fordi forældrene synes de skal have kærestetid? 

Anmeld Citér

22. juli 2015

Hck

Profilbillede for Hck
mor:) skriver:

Du skriver at det handler mere om at det er forældrene der savner barnet end omvendt - og så tog jeg den mere på et generel plan for jeg er træt af at læse alle de undskyldninger der er idag for at få passet sine børn i hvad jeg mener er for lang tid. Og jeg synes lidt det er samme holdning der gør sig gældende ift. institution og børn. 

Så jeg ser din kommentar som endnu en af undskyldningerne. 

Og jo børn skal der nok klare at savne ders forældre - men er det rimeligt at børn skal savne deres forældre i måske flere dage fordi forældrene synes de skal have kærestetid? 

Jeg skriver ikke om generalt, men netop om mor og far kan ta på en kæreste/ bevar ægteskabets tur og ja, det mener jeg sagtens at man kan. 

du for det lidt til at lyde at fordi at jeg skriver sådan, så er jeg en skidt mor med en masse dårlige undskyldninger for at få mine børn passet.

og, ja, jeg ser ikke noget problem i at barnet savner sin mor et par dage, hvis mor og far trænger til at koble af og få ny energi ( det kunne faktisk være at skillesmisse procenten ikke var så høj hvis flere gjorde det.)

til sidst kan jeg fortælle dig at jeg altid kun har arbejdet deltid, så jeg havde mere tid sammen med ungerne da de var små, så det er ikke fordi at jeg har dårlig samvitighed over noget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.