Hvorfor er det så mange bruger tommelfinger reglen 
Jeg tror, der er flere herinde, der bruger den end ude i "virkeligheden". Blandt mine veninder og andre bekendte med børn tager de en vurdering af deres barn i stedet for at bruge en generel "regel", og jeg tror faktisk, at spørger jeg dem, vil der være flere, der aldrig har hørt om "reglen".
Jeg tror mange bruger diverse "regler", fordi de er lavet af folk, der har studeret børn og, det kan være rart at have noget at læne sig op ad, når man træffer beslutninger på sit barns vegne. Jeg er så "opdraget" af en sundhedsplejerske, der mener, at ekspertudsagn kan være meget godt, men at man skal huske på, at det er generelle "regler", der ikke tager hensyn til det indivíduelle barn og, at børn kan være meget forskellige. Jeg mener ikke, at der er noget forkert i at følge disse "regler" og er sikker på, at alle gør det, de føler er bedst for deres børn.
Omkring pasning og længden så er det heller ikke kun barnets tarv, der spiller ind for mange. Som du kan se i flere svar, er der mange, der synes det er ok, at I rejser væk, men som ikke selv vil gøre det, så det handler jo også om, om mor/far er klar til at give slip i så mange dage og har det godt med det.
Anmeld
Citér