Hævne sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

ULOVLIGHEDER!!!!!!!... .. Og direkte barnligt/latterligt af personen at ville hævne sig på den måde. 

Ja det er ikke lovligt at oprette falske profiler på Facebook.

Hvis jeg sad i dette tilfælde og viste at en person ville gøre noget så barnligt som dette, så ville jeg ikke være rad for at anmelde personen/falske profil.. 

Ven eller ej... Det er ikke i orden! 

Er det nu offert der bliv skurken når man kender historien hvad den anden person har gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

Anpau

Anonym skriver:

Til jer alle 

vil jeg sige 

1. Nej vi er ikk teenager

2. Jeg er bare en der stillet et spørgsmål

3. Jeg kan se på jeres svar at jeg har formuleret mig rigtig dårlig. Det beklager jeg så vil prøve forfra. 

Lad os kalde den person der vil hævne sig for A og den person A vil hævne sig på er B. Godt så 

A vil hævne sig på B på facebok men grund til A vil lave en falsk bruger er SEMPELTHEN fordi så B ikk genkender A for ellers vil B måske gør noget så A kan komme i livsfare. ( og der mener jeg ikk melde til politi. Det ikk sådan nogle ting) 

grundet A vil hævne sig er pga 2 ting.                                                 1. Fordi B skylder A nogle penge.                                                       2. For at mindske  risiko for at B bedrager flere mennesker ud over A. 

Håber det bliv lidt mere forståeligt

Altså jeg må indrømme, at jeg stadig synes det er langt ude, latterligt og barnligt at lave en falsk profil på nettet for at hævne sig. Hvorfor dog ikke gå til vedkomne sige at man skal have sine penge. 

Jeg ved godt det ikke er dig der vil lave den falske profil, men jeg synes du skal sige til din ven, at det er for dumt. I øvrigt tror jeg heller ikke det nytter noget. Hvor mange får noget (godt) ud af at lave falske profiler? Og hvem vil i øvrigt stole på en profil, som er helt nyoprettet og ingen venner har endnu? Her tænker jeg på dem der "skal advares".

I bedste fald fjernes den fra FB i værste fald bliver din ven politianmeldt. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Sprit25

Hvorfor ikke melde B til politiet? 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Pikku Myy

Anonym skriver:

Ok er det nu den person der i virkeligheden offet ligepludselig blivet skurken?

Det er det der sker når man hævner - man mister sin ret som offer.

Anmeld Citér

24. juni 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Det er ikke ulovligt at fortælle andre, at B skylder A penge og ikke vil betale dem, hvis dette er sandheden, så længe det ikke udvikler sig til, at A chikanerer B. Fortæller man sandheden er der ikke tale om hverken injurier eller bagvaskelse, men forfølger man B og dennes venner med tilsvininger af B, kan det udvilke sig til chikane, som er ulovlig.

Skal jeg se praktisk på det, kan jeg så slet ikke forestille mig, hvordan A kunne få noget ud af at oprette en falsk profil for ikke at blive genkendt og svine B til gennem denne. For det første vil den nye profil ikke have nogle venner, der kan se tilsviningen. Hvis man vil advare andre i B's netværk, skal man jo være venner med B eller andre af B's venner, og det er vel de færreste, der vil acceptere en venneanmodning fra en ny profil på en person, man ikke kender. For det andet vil A jo blive genkendt af B på trods af den falske profil, hvis A er den eneste, B skylder penge til.

Anmeld Citér

24. juni 2015

2721

Anonym skriver:

Er det nu offert der bliv skurken når man kender historien hvad den anden person har gjort?

Fordi man er et offer for svindel, har man jo ikke ret til at bryde loven, så er din veninde jo ikke et hak bedre. Så ja, hvis din ven opretter en falsk profil får at hævne sig, så er han/hun lige så skyldig. Selvtægt er aldrig vejen frem. Hjælp du heller din ven til at holde sin sti ren og hovedet højt.

Kan godt forstå man kan blive vred og frustreret over at blive snydt og bedraget.

knus

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anonym trådstarter

Anpau skriver:

Altså jeg må indrømme, at jeg stadig synes det er langt ude, latterligt og barnligt at lave en falsk profil på nettet for at hævne sig. Hvorfor dog ikke gå til vedkomne sige at man skal have sine penge. 

Jeg ved godt det ikke er dig der vil lave den falske profil, men jeg synes du skal sige til din ven, at det er for dumt. I øvrigt tror jeg heller ikke det nytter noget. Hvor mange får noget (godt) ud af at lave falske profiler? Og hvem vil i øvrigt stole på en profil, som er helt nyoprettet og ingen venner har endnu? Her tænker jeg på dem der "skal advares".

I bedste fald fjernes den fra FB i værste fald bliver din ven politianmeldt. 

A har ikk bare tænk at nu vil jeg hævne mig. A har prøvet i flere måneder med ren fornuft snak og tålmodighed og B har ellers lovet A at aflevere de penge men som B ikk holdt hvad B havde lovet til A . 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Hvorfor ikke melde B til politiet? 

A har prøvet at både tag til advokat og politiet men ingen kunne hjælpe da det ikk er rigtig kan bevises 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Det synes jeg så til gengæld er vildt forkert. Skal man så lade svindlere går og hygger sig med at svindle mens offert skal ikk gøre noget? Hvor er retfærdigheden henne?

Anmeld Citér

24. juni 2015

2721

Pikku Myy skriver:

Enig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.