Diosa85 skriver:
Det er ulovligt at låne penge i en bank hvis man ikk betaler dem tilbage. Det er korrekt. Men hvis jeg låner penge af en privat. Så der ingen lovgivning der dækker ind under det.
Det er stadig mod Facebook reglerne at oprette falske profiler og hænge folk ud derinde. Og nu har ts sagt at der vil blive opgivet fulde navn på person b og udstille som dårligt menneske og svindler. Og deri ligger det ulovlige som du selv siger. At kalde en svindler uden dom er ikke lovligt men injurier.
Men ingen grund til at vi skal diskuterer sådan noget. Tråden her burde faktisk bare slutte nu.
TS har fået sit svar og forsvare det 100% at ville hævne sig. For mig lyder der stadig som om at han/hun faktisk er person A. Siden hele debatten her også er startet anonymt.
Der står intet i straffelovens bestemmelser om bedrageri, at det kun gælder banklån. Bedrageri mod private er lige så ulovligt som mod virksomheder. Der findes dog ikke så mange domme, da de er sværere at bevise, da långiver ofte ikke har noget bevis for lånet. Godt nok er det 4 år siden, at jeg læste strafferet, men jeg er ret sikker på, at loven ikke er lavet om på dette omåde.
Anmeld
Citér