Hævne sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2015

Diosa85

LonglivetheQueen skriver:

Ja, det er imod facebooks regler, men ikke ulovligt.

det vil sige, du kan ikke straffes for at lave en falsk profil. men det kan du selvfølgelig for injurier.

Det er en debat side, her er der da alt mulig grund til at diskutere/debattere.

Præcis. Og ved at A vil gå ind og oplyse fulde navn på B og kalde personen svindler osv. Så er det jo netop ulovligt. 

Tror måske vi snakker forbi hinanden. Men det jeg mente var nu også mere at du og jeg ikke havde grund til at diskuterer. Det er ts vurdering hvad han/hun vil sige til A. Og det tyder det på at der er kommet løsning på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Elgaard73 skriver:

Men registrere hun ikke netop det hele, ved at ligge det ud på et offentligt medie?

Eller er Facebook, som virksomhed; ikke underlagt persondataloven?

Der findes adskillige sider på Facebook, hvor man netop kan oplyse om at man er blevet snydt og af hvem, men man kan ikke bare uden videre gøre det. Dem der administrere siderne henviser altid til persondataloven. F.eks skal man altid oplyse vedkomne om det, inden at man gør det og skal også kunne fremlægge beviser, og så er der et par ting mere, som jeg ikke kan huske.

Jo facebook er underlagt persondataloven, men det er privatpersoner ikke, så facebook kan komme i problemer, men ikke A som privatperson, og det var det, der blev spurgt til.

Anmeld Citér

26. juni 2015

Janey

Profilbillede for Janey
Diosa85 skriver:

Det er ulovligt at låne penge i en bank hvis man ikk betaler dem tilbage. Det er korrekt. Men hvis jeg låner penge af en privat. Så der ingen lovgivning der dækker ind under det. 

Det er stadig mod Facebook reglerne at oprette falske profiler og hænge folk ud derinde. Og nu har ts sagt at der vil blive opgivet fulde navn på person b og udstille som dårligt menneske og svindler. Og deri ligger det ulovlige som du selv siger. At kalde en svindler uden dom er ikke lovligt men injurier. 

Men ingen grund til at vi skal diskuterer sådan noget. Tråden her burde faktisk bare slutte nu. 

TS har fået sit svar og forsvare det 100% at ville hævne sig. For mig lyder der stadig som om at han/hun faktisk er person A. Siden hele debatten her også er startet anonymt. 

Der står intet i straffelovens bestemmelser om bedrageri, at det kun gælder banklån. Bedrageri mod private er lige så ulovligt som mod virksomheder. Der findes dog ikke så mange domme, da de er sværere at bevise, da långiver ofte ikke har noget bevis for lånet. Godt nok er det 4 år siden, at jeg læste strafferet, men jeg er ret sikker på, at loven ikke er lavet om på dette omåde.

Anmeld Citér

27. juni 2015

MomInTheMaking

Diosa85 skriver:

Præcis. Og ved at A vil gå ind og oplyse fulde navn på B og kalde personen svindler osv. Så er det jo netop ulovligt. 

Tror måske vi snakker forbi hinanden. Men det jeg mente var nu også mere at du og jeg ikke havde grund til at diskuterer. Det er ts vurdering hvad han/hun vil sige til A. Og det tyder det på at der er kommet løsning på. 

Enig i at det er ulovligt at "svine" andre til.

Ved ikke om vi taler forbi hinanden, måske.. men jeg holder stadig på at der er alt mulig grund til også for dig og mig at debattere emnet. Det er i hvert fald det jeg er herinde for. Altså at debattere/diskutere og måske lære nogen nye ting.

Anmeld Citér

27. juni 2015

Diosa85

LonglivetheQueen skriver:

Enig i at det er ulovligt at "svine" andre til.

Ved ikke om vi taler forbi hinanden, måske.. men jeg holder stadig på at der er alt mulig grund til også for dig og mig at debattere emnet. Det er i hvert fald det jeg er herinde for. Altså at debattere/diskutere og måske lære nogen nye ting.

Jamen du debatter du bare. Men det bliver uden mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.