Hævne sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.202 visninger
64 svar
98 synes godt om
23. juni 2015

Anonym trådstarter

hej med jer derude

kender en person som her forleden dag brød helt sammen og nærmest skrig det ud til mig at personen vil hævne sig på en personen kender. Personen fortæller mig at personen vil hævne sig på den anden person fordi personen har forrådte osv 

så personen sagde til mig at vil prøve at svinde den anden person til og vise dem der kender den person hvor beskidt og bedrager den person er i gennem Facebook. 

Jeg tænkte så kan det da ikk være strafbart at gøre sådan noget? 

Hvad mener i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

Diosa85

Anonym skriver:

hej med jer derude

kender en person som her forleden dag brød helt sammen og nærmest skrig det ud til mig at personen vil hævne sig på en personen kender. Personen fortæller mig at personen vil hævne sig på den anden person fordi personen har forrådte osv 

så personen sagde til mig at vil prøve at svinde den anden person til og vise dem der kender den person hvor beskidt og bedrager den person er i gennem Facebook. 

Hvad mener i?

Hmm. Det giver ikke så meget mening. Forstår ikke rigtig hvad det er du spørger om. Tror det er nemmere hvis du skriver indlægget igen og i stedet for at skrive personen hele tiden så giv se forskellige bogstaver. Så det lidt nemmere tror jeg. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anonym trådstarter

Diosa85 skriver:

Hmm. Det giver ikke så meget mening. Forstår ikke rigtig hvad det er du spørger om. Tror det er nemmere hvis du skriver indlægget igen og i stedet for at skrive personen hele tiden så giv se forskellige bogstaver. Så det lidt nemmere tror jeg. 

Undskyld at det ikk er forståeligt 

jeg spørger om hvis man vil hævne sig og man så opretter en bruger på facebok for at svine et andet person til og man vil vise overfor de mennesker der kender den person at personen er ikk et godt menneske os. Vil den person der skriver sådan noget vil det være ulovligt og strafbart eller?

Anmeld Citér

23. juni 2015

Hectar

jeg spørger om hvis man vil hævne sig og man så opretter en bruger på facebok for at svine et andet person til og man vil vise overfor de mennesker der kender den person at personen er ikk et godt menneske os. Vil den person der skriver sådan noget vil det være ulovligt og strafbart eller?

Men hvorfor hævne sig på den måde? Hvad vil vedkommende have ud af det? Lider vedkommende i virkeligheden ikke selv et lidt forskruet menneskesyn og samme tilgang til livet som den person vedkommende forsøger at "hævne" sig over?

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

Men hvorfor hævne sig på den måde? Hvad vil vedkommende have ud af det? Lider vedkommende i virkeligheden ikke selv et lidt forskruet menneskesyn og samme tilgang til livet som den person vedkommende forsøger at "hævne" sig over?

Siger du at du har andre forslag til hævn?

Anmeld Citér

23. juni 2015

Hectar

Anonym skriver:

Siger du at du har andre forslag til hævn?

Ja, at vise sig som den voksne og lade være. Der findes så mange andre måder at komme videre på, end at synke ned på dette barnlige niveau og oprette smædekampagner. I mine øjne er man mindst lige så skyldig, som den man vil hævne sig over, hvis man begynder at oprette falske profiler for at få andre til at vende sig mod personen. Man opnår i hvert fald ikke heltestatus ved at opføre sig barnligt.

Men du svarer ikke, hvad er det lige præcist at I vil opnå?

Anmeld Citér

23. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Det er vel inderst inde dokumentfalsk så ja det er det ulovligt. Men hvorfor hævne sig? Det forstår jeg ikke

Anmeld Citér

23. juni 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Ej undskyld men det er da det underligste, jeg længe har læst. Taler vi om 10-12 årige børn eller hvad? Ja, jeg håber da egentligt, at selv 10-12 årige børn har mere forstand end at "hævne sig" ved at oprette en profil på fb 

Anmeld Citér

23. juni 2015

MomInTheMaking

hej med jer derude

Hvad mener i?

At svine andre til/hænge andre ud på facebook er ulovligt og kan i værste fald give fængselsstraf, men de fleste tilfælde "slipper" med en bøde.

Derudover kan man straffes for generelle injurier hvilket dette helt sikkert går ind under.

Har vedlagt en lille artikel ud af mange der fortæller en smule om straf osv.

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/26486615

Der er ikke noget ulovligt i at lave en falsk profil. men det er ulovligt at chikanere andre mennesker uanset medie.

Anmeld Citér

23. juni 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg mener at have hørt noget om at hadesider på facebook bliver fjernet, men at de(n) der har oprettet siden kan blive straffet...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.