Hævne sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2015

Diosa85

Må tilslutte mig de andre. 

Ja det er i teorien strafbart. Lige i det her tilfælde tror jeg så næppe at politi eller nogen ville gøre noget ved det da det bare lyder som en ekstrem barnlig og umoden situation. 

Uanset hvad denne person måtte have gjort mod en anden. Så lad da andre mennesker selv se hvilket person han/hun er. Det er jo nok ikke alle der har samme syn på vedkommende og så det da latterligt at hænge folk ud på den måde. 

Endnu mere latterligt er det at ville oprette en falsk profil for at gøre det. Det viser jo bare man er en kujon og derned ikke et hak bedre selv. 

Bare min mening. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2015

Mamman

Profilbillede for Mamman

Hmmmm hvor gamle er i???

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

Men hvorfor hævne sig på den måde? Hvad vil vedkommende have ud af det? Lider vedkommende i virkeligheden ikke selv et lidt forskruet menneskesyn og samme tilgang til livet som den person vedkommende forsøger at "hævne" sig over?

Ok er det nu den person der i virkeligheden offet ligepludselig blivet skurken?

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anonym trådstarter

Katafalk skriver:

Ja, at vise sig som den voksne og lade være. Der findes så mange andre måder at komme videre på, end at synke ned på dette barnlige niveau og oprette smædekampagner. I mine øjne er man mindst lige så skyldig, som den man vil hævne sig over, hvis man begynder at oprette falske profiler for at få andre til at vende sig mod personen. Man opnår i hvert fald ikke heltestatus ved at opføre sig barnligt.

Men du svarer ikke, hvad er det lige præcist at I vil opnå?

Personen vil ikk ha heltestatus. Personen vil opnår at den person der har været sådan overfor den person der vil hævne sig ikk bare slipper godt fra det og at andre ikk kommer i samme fælde

Anmeld Citér

23. juni 2015

Anonym trådstarter

PT skriver:

Ej undskyld men det er da det underligste, jeg længe har læst. Taler vi om 10-12 årige børn eller hvad? Ja, jeg håber da egentligt, at selv 10-12 årige børn har mere forstand end at "hævne sig" ved at oprette en profil på fb 

Undskyld mig prøv lige at tale ordentlig 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Undskyld mig prøv lige at tale ordentlig 

Amen herre gud altså! Prøv da lige at opføre dig som et voksent menneske, søge hævn, hvor nederdrægtigt kan det blive!

Kom videre..

Og ja hvis man spreder rygter om en anden person kan man yderste tilfælde blive dømt for injurier.

Anmeld Citér

23. juni 2015

MomInTheMaking

Mom skriver:

Amen herre gud altså! Prøv da lige at opføre dig som et voksent menneske, søge hævn, hvor nederdrægtigt kan det blive!

Kom videre..

Og ja hvis man spreder rygter om en anden person kan man yderste tilfælde blive dømt for injurier.

Det jo ikke TS der søger hævn. hun spørger jo netop herinde for at høre om det ikke er ulovligt at gøre det som hendes bekendte har tænkt sig at gøre.

Synes fandme godt nok folk taler grimt til TS, taget i betragtning at hun bare søger information og råd om emnet.

Anmeld Citér

23. juni 2015

fo82

Anonym skriver:

Ok er det nu den person der i virkeligheden offet ligepludselig blivet skurken?

Ja - offeret bliver skurken i det øjeblik man dumper ned på så lavt et niveau at man "vil vise andre hvor slem personen er for at advare" det er hævn - det er dumt, barnligt og hamrende ulovligt at sprede skadelige rygter om andre. Det kaldes injurier og det kan man blive sagsøgt for..

jeg tænker også om vi har med teenagere at gøre her? For jeg forventer ikke at voksne, fornuftige og nøgtern mennesker opfører sig på den måde..

Anmeld Citér

23. juni 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Personen vil ikk ha heltestatus. Personen vil opnår at den person der har været sådan overfor den person der vil hævne sig ikk bare slipper godt fra det og at andre ikk kommer i samme fælde

Tænker lidt. Nu skriver du som anonym hvilket er helt ok. Der er ingen af os herinde der kender til personerne der er tale om. Kald dem a og b eventuelt. Hvad med at fortælle hvad situationen egentlig drejer sig om? 

For som det lyder så virker der ufattelig barnligt at hævne sig på en kujon agtig måde ved at oprette falske profiler. 

Er det en personlig måde som personen har gjort noget. Lad os sige det er utroskab, hvorfor så hænge personen ud. Betyder jo ikke han/hun så er sådan mod alle. Hvis det er noget kriminelt. Jamen så lad politiet tage sig af set. 

Anmeld Citér

23. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
LonglivetheQueen skriver:

Det jo ikke TS der søger hævn. hun spørger jo netop herinde for at høre om det ikke er ulovligt at gøre det som hendes bekendte har tænkt sig at gøre.

Synes fandme godt nok folk taler grimt til TS, taget i betragtning at hun bare søger information og råd om emnet.

Arghh, hun spørger direkte en anden i tråden om denne måske har en anden ide til hævn, så om ik andet, så er hun vist med på hævnbølgen så at sige.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.