Hvad stemmer du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2015

Anonym

Dansk folkeparti, tror og håber de får et kanon valg i år  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2015

Mullesmith

Blank!! En stor flok fjolser, og brug forhelvede pengene på noget fornuftigt frem for at lave en milliard valgplakater!!

Anmeld Citér

16. juni 2015

Sprit25

Jeg har endelig bestemt mig.

det bliver kalle fra de radikale. En ung somalier som jeg ved et tilfælde også bestemmer personligt. 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Blank!! En stor flok fjolser, og brug forhelvede pengene på noget fornuftigt frem for at lave en milliard valgplakater!!

Men.... Er du helt ligeglad med om det bliver rødt eller blåt? Du kan vel umuligt være totalt ligeglad med det hele? 

Anmeld Citér

16. juni 2015

MediaAnarchy

Enhedslisten eller socialdemokratiet. Jeg har ikke besluttet mig endnu.

plejer til folketingsvalg at stemme Enhedslisten og til kommunalvalg stemme socialdemokratiet.

jeg vil gerne have at Enhedslisten er repræsenteret, og jeg er enig med dem i en lang række punkter (uden dog at være enig i alt- det parti findes ikke for mig, desværre).

jeg overvejer dog at stemme socialdemokratisk, hvis rød blok i mod alle odds (jeg er klar over det ikke kommer til at ske) vinder, ønsker jeg at de skal stå så stærkt som muligt.

Anmeld Citér

16. juni 2015

Jj1709

Jeg stemmer Df.. Det er de eneste der går ind for at bevare Danmark som det bør være i mine øjne,  og som ønsker at bruge vores penge på danskere fremfor alle mulige andre...  

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Mor i Aarhus skriver:

Man kan jo godt hælde til et parti, men være uenig i visse dele. 

Men fra, at nogle af dine venner bliver usikre, når du presser dem (?!?) og så til at påstå, at af alle dem der stemmer på Dansk Folkeparti og Enhedslisten, ofte er mennesker der ikke gider at sætte sig ind i stoffet eller ikke kan overskue det, der er måske alligevel et stykke. 

Det er altså ret mange mennesker, du dømmer udfra ret få menneskers usikkerhed/uvidenhed/ubeslutsomhed 

Ja, det kan man bestemt, men hvis man er uenig i de elementære dele af deres partiprogram, så vidner det lidt om, at man måske ikke hører hjemme der.

Jeg ved ikke, hvorfor du skriver alle. Jeg har sagt, at jeg tror (og håber), at det oftere er tilfældet for de mennesker, der stemmer på de mere ekstreme partier.

Hvorfor skriver du ?!? i parantes? Tror du, jeg fysisk presser dem, eller hvad er det, du gerne vil give udtryk for, at du forarget over?

Min tese er naturligvis ikke udelukkende baseret på "nogle af mine venner", og det ved du vist også godt. Det var et eksempel på de kvalitative erfaringer, jeg har gjort mig. Kvantitative er naturligvis nemmere at finde på nettet. Som fx statistik over DF-vælgeres uddannelsesniveau eller andelen af unge, der stemmer EL.

Slutteligt så dømmer jeg ikke nogen personligt. Jeg har naturligvis mine fordomme ligesom alle andre, når jeg møder et menneske, men jeg er bestemt (næsten) altid åben overfor at blive udfordret på disse fordomme.

Jeg tror ikke, at den gængse baby.dk-bruger er helt klar over, hvad det fx kunne komme til at betyde for det (økonomiske) europæiske samarbejde og hvilken minimal positiv effekt det reelt ville have at lukke grænser eller udtræde af europæiske konventioner. Men det lyder godt og nemt at sige "luk grænserne, for så kommer der ikke mere udefrakommende kriminalitet".

Anmeld Citér

16. juni 2015

Pikku Myy

PUHK skriver:

Sikkert er sandsynligvis. Jeg ville ikke tro, at du sandsynligvis ikke kan eller vil sætte dig ind i det, fordi du stemmer på en af ekstremerne. Men det er min oplevelse, at det ofte er tilfældet i forhold til andre.

Fx oplever jeg mange af mine venner og bekendte, der stemmer enhedslisten, fordi de går ind for solidaritet. Når jeg presser dem på deres holdninger, går de derimod ikke ind for ingen privatejede virksomheder, intet politi/militær o.l. Men de ønsker at skabe en modpol til "alt det andet".

Enhedslisten går heller ikke ind for nedlæggelse af politi og militær, eller afskaffelse af den private ejendomsret, så måske passer dine venner og bekendte meget godt ind alligevel

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Enhedslisten går heller ikke ind for nedlæggelse af politi og militær, eller afskaffelse af den private ejendomsret, så måske passer dine venner og bekendte meget godt ind alligevel

Det er korrekt, at de sidste år ændrede i deres principprogram, så de blot vil begrænse politi og militær. Det er min fejl, at jeg i mit travle indlæg skrev nedlæggelse.

Den private ejendomsret har jeg ikke nævnt nogle steder - der tror jeg, du blander nogle ting sammen.

Anmeld Citér

16. juni 2015

Mullesmith

Anonym skriver:

Men.... Er du helt ligeglad med om det bliver rødt eller blåt? Du kan vel umuligt være totalt ligeglad med det hele? 

Jeg er slet ikke ligeglad, men synes ikke der er nogen det er bedre end andre, er enig med alle om et eller andet og uenig med alle om noget!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.