Mor i Aarhus skriver:
Man kan jo godt hælde til et parti, men være uenig i visse dele.
Men fra, at nogle af dine venner bliver usikre, når du presser dem (?!?) og så til at påstå, at af alle dem der stemmer på Dansk Folkeparti og Enhedslisten, ofte er mennesker der ikke gider at sætte sig ind i stoffet eller ikke kan overskue det, der er måske alligevel et stykke.
Det er altså ret mange mennesker, du dømmer udfra ret få menneskers usikkerhed/uvidenhed/ubeslutsomhed
Ja, det kan man bestemt, men hvis man er uenig i de elementære dele af deres partiprogram, så vidner det lidt om, at man måske ikke hører hjemme der.
Jeg ved ikke, hvorfor du skriver alle. Jeg har sagt, at jeg tror (og håber), at det oftere er tilfældet for de mennesker, der stemmer på de mere ekstreme partier.
Hvorfor skriver du ?!? i parantes? Tror du, jeg fysisk presser dem, eller hvad er det, du gerne vil give udtryk for, at du forarget over?
Min tese er naturligvis ikke udelukkende baseret på "nogle af mine venner", og det ved du vist også godt. Det var et eksempel på de kvalitative erfaringer, jeg har gjort mig. Kvantitative er naturligvis nemmere at finde på nettet. Som fx statistik over DF-vælgeres uddannelsesniveau eller andelen af unge, der stemmer EL.
Slutteligt så dømmer jeg ikke nogen personligt. Jeg har naturligvis mine fordomme ligesom alle andre, når jeg møder et menneske, men jeg er bestemt (næsten) altid åben overfor at blive udfordret på disse fordomme.
Jeg tror ikke, at den gængse baby.dk-bruger er helt klar over, hvad det fx kunne komme til at betyde for det (økonomiske) europæiske samarbejde og hvilken minimal positiv effekt det reelt ville have at lukke grænser eller udtræde af europæiske konventioner. Men det lyder godt og nemt at sige "luk grænserne, for så kommer der ikke mere udefrakommende kriminalitet".