Hvad stemmer du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2015

moaren

Ifølge kandidat-testen skal jeg stemme Radikal, men det var ikke lige det jeg havde regnet med. Stemmer uden tvivl RØDT, så nu må vi se og det bliver Radikal, SF eller Socialdemokratiet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2015

Tystys14

DF uden tvivl. 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Konservativt umiddelbart.

Jeg har lidt svært ved den høje tilslutning til ekstremisme i begge ender af spektret i dansk politik, men man må vel bare tage det som et udtryk for folks afmagt og ofte også, at de ikke gider at sætte sig ind i eller kan overskue partiernes egentlige politik og de økonomiske fundamenter herfor.

Anmeld Citér

16. juni 2015

Studerendemor

PUHK skriver:

Konservativt umiddelbart.

Jeg har lidt svært ved den høje tilslutning til ekstremisme i begge ender af spektret i dansk politik, men man må vel bare tage det som et udtryk for folks afmagt og ofte også, at de ikke gider at sætte sig ind i eller kan overskue partiernes egentlige politik og de økonomiske fundamenter herfor.

Påstår du virkelig, at hvis man enten stemmer Dansk Folkeparti eller Enhedslisten, så er det sikkert fordi at man ikke gider at sætte sig ind i eller kan overskue partiernes politik? 

Hvad med, at man har sat sig rigtig godt ind i og sagtens kan overskue partiernes politik, og er enig? 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Mor i Aarhus skriver:

Påstår du virkelig, at hvis man enten stemmer Dansk Folkeparti eller Enhedslisten, så er det sikkert fordi at man ikke gider at sætte sig ind i eller kan overskue partiernes politik? 

Hvad med, at man har sat sig rigtig godt ind i og sagtens kan overskue partiernes politik, og er enig? 

Jeg skrev "ofte". Hvorfor - følte du dig ramt? 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Studerendemor

Jeg skrev "ofte". Hvorfor - følte du dig ramt? 

Og jeg skrev "sikkert", som er et ord, der, i denne sammenhæng, kan bruges i stedet for "ofte".

Om jeg føler mig ramt, er vel ikke afgørende for at du kan svare på mit spørgsmål..?!

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Mor i Aarhus skriver:

Og jeg skrev "sikkert", som er et ord, der, i denne sammenhæng, kan bruges i stedet for "ofte".

Om jeg føler mig ramt, er vel ikke afgørende for at du kan svare på mit spørgsmål..?!

Sikkert er sandsynligvis. Jeg ville ikke tro, at du sandsynligvis ikke kan eller vil sætte dig ind i det, fordi du stemmer på en af ekstremerne. Men det er min oplevelse, at det ofte er tilfældet i forhold til andre.

Fx oplever jeg mange af mine venner og bekendte, der stemmer enhedslisten, fordi de går ind for solidaritet. Når jeg presser dem på deres holdninger, går de derimod ikke ind for ingen privatejede virksomheder, intet politi/militær o.l. Men de ønsker at skabe en modpol til "alt det andet".

Anmeld Citér

16. juni 2015

Anonym

Dansk Folkeparti, selvfølgelig  

Anmeld Citér

16. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Ja, så blev jeg nødt til at lave en tråd! 

Hvad stemmer du - og ikke mindst: hvorfor!  

Jeg stemmer Enhedslisten. 

Fordi jeg går ind for fælleskab, lighed og et godt miljø. 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Studerendemor

Sikkert er sandsynligvis. Jeg ville ikke tro, at du sandsynligvis ikke kan eller vil sætte dig ind i det, fordi du stemmer på en af ekstremerne. Men det er min oplevelse, at det ofte er tilfældet i forhold til andre.

Fx oplever jeg mange af mine venner og bekendte, der stemmer enhedslisten, fordi de går ind for solidaritet. Når jeg presser dem på deres holdninger, går de derimod ikke ind for ingen privatejede virksomheder, intet politi/militær o.l. Men de ønsker at skabe en modpol til "alt det andet".

Man kan jo godt hælde til et parti, men være uenig i visse dele. 

Men fra, at nogle af dine venner bliver usikre, når du presser dem (?!?) og så til at påstå, at af alle dem der stemmer på Dansk Folkeparti og Enhedslisten, ofte er mennesker der ikke gider at sætte sig ind i stoffet eller ikke kan overskue det, der er måske alligevel et stykke. 

Det er altså ret mange mennesker, du dømmer udfra ret få menneskers usikkerhed/uvidenhed/ubeslutsomhed 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.