Hvad stemmer du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2015

l.kjoeller

Jj1709 skriver:

Jeg stemmer Df.. Det er de eneste der går ind for at bevare Danmark som det bør være i mine øjne,  og som ønsker at bruge vores penge på danskere fremfor alle mulige andre...  

Dk kan også trænge til at få rusket i invandrepoltikken. Jeg vil dog personligt aldrig kunne stemme på dem da de oftest vælger at stå udenfor regering så de slipper for kompromisser og jeg kan simpelthen ikke sætte et kryds som er med til at stemme løkke som statsminister  men set med røde briller er det det eneste positive ved en blå regering hvis df får lidt indflydelse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2015

EAF

Rødt som mit hjerte 

Anmeld Citér

17. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

Ja, så blev jeg nødt til at lave en tråd! 

Hvad stemmer du - og ikke mindst: hvorfor!  

Jeg har altid stemt radikalt, og det gør jeg også denne gang. Har dog overvejet enhedslisten, da jeg mener at specielt vores udlændingepolitik er ved at tage en ekstremt ubehagelig højredrejning.

Har også overvejet alternativet, men har simpelthen ikke haft nok tid til at sætte mig ind i deres partiprogram. Er dog meget glad for deres miljøvinkel.

Anmeld Citér

17. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
lineog4 skriver:

Griner lidt for synes faktisk konservative er nogen af de der er kommet med de mest bombastiske og egentlige også lidt ekstreme holdninger i det her valg.

jeg plejer egentlig at have stor respekt for konservatisme, dvs. Deres tanke om at forstå samfundet som et legeme, hvor alle dele er en del af at hele, men ja så er der bare organer og andre dele (mennesker) som ikke kan undværes og derfor skal have mere i løn osv. Men selv de dele vi næsten kan undvære skal vi behandle ordentligt. Og der sjove vi bare ikke i et liberalistisk (og formodentlig også konservativ) ikke kan undvære de arbejdsløse, for de på en eller anden måde også er incitament til vi andre vil på arbejde.

Men må indrømme alt respekt røg da de smed en forfærdelig kampagne ud med smarte ord. Og Pape får sagt ufatteligt mange bombastiske udtalelser. Synes de er fint på linie med Liberal Allience som for mig står for den yderste højrefløj - DF er ikke yderlig, har været det på udlændinge politikken, men selv der er de jo næsten overhalet indenom af Venstre og A.

De konservative har desværre (ligesom andre partier) følt behov for at komme med bombastiske udmeldinger grundet den stigende fløjsøgning blandt folket. De prøver desperat at stjæle deres stemmer tilbage ved klar profilering, som efter min mening ikke er klædeligt. Det ændrer dog ikke ved, at jeg umiddelbart er mest enig i deres partiprogram. Jeg har dog også overvejet de radikale.

Dansk Folkeparti er da bestemt  yderlig - på hele det værdipolitiske  område. At Socialdemokratiet (især) og Venstre prøver at profilere sig på Dansk Folkepartis kerneområder, gør dem ikke mindre yderlige.

Anmeld Citér

17. juni 2015

lineog4

PUHK skriver:

De konservative har desværre (ligesom andre partier) følt behov for at komme med bombastiske udmeldinger grundet den stigende fløjsøgning blandt folket. De prøver desperat at stjæle deres stemmer tilbage ved klar profilering, som efter min mening ikke er klædeligt. Det ændrer dog ikke ved, at jeg umiddelbart er mest enig i deres partiprogram. Jeg har dog også overvejet de radikale.

Dansk Folkeparti er da bestemt  yderlig - på hele det værdipolitiske  område. At Socialdemokratiet (især) og Venstre prøver at profilere sig på Dansk Folkepartis kerneområder, gør dem ikke mindre yderlige.

Helt enig med dig i der er alt for meget: vi bliver kældre og bombastiske fordi det tror vi vælget vil have i en del af partierne, og ingen tvivl om de vinder stemmer på det, men de taber også nogen.

nu er jeg ikke konservativ, men som skrevet har jeg egentlig tidligere haft en respekt for dem fordi de netop ikke gik på kompromis og jeg kunne læse og høre den konservative ideologi også selvom tiderne skifter.

Jeg er så modsat dig ikke bange for fløjene (hører selv til på fløjen efter nogens mening), jeg tror på det brede perspektiv, at fløjene bidrager til at sætte nyt perspektiv.

og ja man skal vælge parti efter der hvor man er grundlæggende enig, jeg selv står i et dilemma hvor de jeg er grundlæggende enige med siger noget forbandet sludder om folkeskolen som jeg brænder for.

Anmeld Citér

17. juni 2015

hekran

Kristendemokraterne får min stemme!

Anmeld Citér

17. juni 2015

Mum33

Mettefpigen skriver:

Hvorfor er det et sørgeligt menneskesyn?

Fordi det grænser til racisme. Vi har SÅ priviligerede og så vil man ikke hjælpe andre. Danmark er kun for danskere, osv ... Så snæversynet et dk ønsker jeg ikke. 

Anmeld Citér

17. juni 2015

Mettefpigen

Abemor skriver:

Fordi det grænser til racisme. Vi har SÅ priviligerede og så vil man ikke hjælpe andre. Danmark er kun for danskere, osv ... Så snæversynet et dk ønsker jeg ikke. 

Okay, tak for svar ☺

Anmeld Citér

17. juni 2015

Giraffen

PUHK skriver:

Det er jeg jo så nok farvet af min uddannelse og vil lave risikoprofiler og økonomiske kalkuler ;-) For selvom man aldrig kan forudse konsekvenserne, så kan man kortlægge (mange af) dem og forsøge at mitigere dem, der er mulighed for, for herefter at vælge det mest oplagte og mindst risikofyldte valg... I en ideel situation. Og selvom jeg i det store hele mener, at der er en meget lille forskel på partierne i Danmark, så er der alligevel et par stykker, der springer mig i øjnene som absurde af forskellige årsager. Og disse har netop de mest karismatiske formænd, som trækker vælger som fluer ved at fylde dem med (efter min mening) idealistisk pladder langt hen ad vejen, der ikke er funderet i noget som helst økonomisk rationelt.

Jeg har overværet et foredrag med ham - han er meget inspirerende og en god taler.

nu bliver jeg nysgerrig om det er samuelsen, elbæk eller østergaard du snakker om ? eller måske thulesen dahl?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.