Ville I gå fra et sovende barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
FrkGranger skriver:

Ville jeg aldrig gøre...Tænk hvis der sker dig noget på vejen, hvor lang tid skal hun så ligge før nogle kommer til hende?!

Lige præcis! Glad for at høre at det ikke er mig der er underlig. Synes godt nok det var lidt voldsomt at hun ville efterlade sin lille søn helt alene når han sov. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg tror lige, jeg vil forsøge at moderere debatten lidt.

Som udgangspunkt - nej, det ville jeg ikke! Men jeg har været gået ned i vaskekælderen, mens barnet sov. Og hvis jeg var nabo til kiosken ville jeg nok også godt kunne få mig selv til at gøre det med babyalarm. Det er jo som sådan ikke anderledes end, at jeg lader barnet sove i barnevognen i gården. I gården kan barnet stjæles/i lejligheden kan det brænde inde (Gud forbyde begge scenarier!).

Jeg havde dog ikke gjort det før barnet kunne vende sig om på maven/ryggen eller efter barnet kan kravle ud af sengen, så det er jo et ret smalt vindue aldersmæssigt.

Anmeld Citér

8. juni 2015

FruStolpe

MummiT skriver:

Ja efter en samtale med en veninde er jeg altså lige nødt til at høre om hvad der er normen, og om jeg bare er mærkelig.

Sagen er at vi snakkede sammen tidligere i dag og kom ind på at jeg den anden dag stod og manglede en ingrediens til madlavning (jeg laver ofte mad til den næste dag om aftenen efter min datter er puttet) og da min datter sov og jeg er alene med hende var jeg nødt til at sætte madlavningen på pause til den næste dag.

Hun synes så at det var mærkeligt at jeg ikke bare var gået over i kiwi (der ligger 2 minutters gang fra hvor jeg bor) og havde hentet den ingrediens. - Min datter sov jo. Hun fortalte at det havde hun selv gjort masser af gange, da hun også er alene med sin søn og ynder at bage om aftenen.

Er det normalt bare sådan at lade sit sovende barn være alene hjemme hvis man lige skal handle en enkelt ting?

Jeg ville personligt aldrig gøre det, for jeg ville være så bange for at min datter vågnede af en eller anden grund og græd helt indtil jeg kom hjem igen! - For det er jo ikke bare lige 5 minutter man er væk.

Aldrig!!!

Tænk hvis der skete mig noget undervejs, så ville ingen ane at jeg havde et sovende barn liggende derhjemme.  

Anmeld Citér

8. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det bliver lige et fælles svar

Jeg er så glad for at I er enige med mig!

Synes godt nok det lyder vildt at efterlade sit barn på den måde. Og ja, uansvarligt.

Hun brugte undskyldningen at vores børn er jo ikke så gamle endnu (begge to 11 mdr) så de ville ikke forstå at de var alene selv hvis de vågnede. Puh jeg fik ondt i maven, bare tanken om at et så lille barn kunne vågne og græde helt alene og forlad i hvem ved hvor lang tid? Og hvor mange grulige ting der ikke kunne ske et ældre barn der opdagede det var helt alene? Nej tak!

Anmeld Citér

8. juni 2015

PernilleogLouis

Ja det ville jeg - og går også ned med hunden når han sover. Han er 7 år og han ved godt at hvis han skulle vågne og jeg ikke er der så er jeg tilbage efter et øjeblik.. Så jeg er den uansvarlige men det overlever jeg  

Anmeld Citér

8. juni 2015

Troldemommi

Nej man forlader ikke sit hjem og sit sovende barn 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
MummiT skriver:

Det bliver lige et fælles svar

Jeg er så glad for at I er enige med mig!

Synes godt nok det lyder vildt at efterlade sit barn på den måde. Og ja, uansvarligt.

Hun brugte undskyldningen at vores børn er jo ikke så gamle endnu (begge to 11 mdr) så de ville ikke forstå at de var alene selv hvis de vågnede. Puh jeg fik ondt i maven, bare tanken om at et så lille barn kunne vågne og græde helt alene og forlad i hvem ved hvor lang tid? Og hvor mange grulige ting der ikke kunne ske et ældre barn der opdagede det var helt alene? Nej tak!

Altså, nu tager jeg udgangspunkt i dit barns alder og ikke et ældre barn.

Hvis babyalarmen kan række til Kiwi, så kan du jo være hjemme inden for to minutter. Det er nogenlunde samme tid, det tager mig at komme ned i gården. At du kan risikere at blive kørt ned - ja, det er selvfølgelig rigtigt, men den risiko kan du mitigere ved at skrive til en tætvedboende ven, at du går ned og henter noget, og at du skriver, når du kommer hjem, og at hvis du ikke skriver, så skal vennen være opmærksom.. Jeg ville nok som sagt ikke selv gøre det, men afhængig af de forholdsregler din veninde har taget, så ville jeg ikke dømme hende med det samme.

Anmeld Citér

8. juni 2015

(august)

Ville gå ind til naboen og låne hvad jeg manglede eller høre om en af dem ville lytte efter mens jeg lige løb ned og handlede hvis det var livs nødvendigt.

Skal lige siges at hun ser naboen næsten hverdag og også er blevet passet af dem og er helt trygge ved dem hvis hun nu skulle vågne mens jeg var væk.

Ville aldrig gå længere væk en de max 5m der er over til naboen og tilbage igen.

Anmeld Citér

8. juni 2015

Kay

Jeg kan gå ud til skraldespanden der er 6 meter fra hoveddøren men nok heller ikke meget længere end det 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Sprit25

PernilleogLouis skriver:

Ja det ville jeg - og går også ned med hunden når han sover. Han er 7 år og han ved godt at hvis han skulle vågne og jeg ikke er der så er jeg tilbage efter et øjeblik.. Så jeg er den uansvarlige men det overlever jeg  

Nu synes jeg der er forskel på 11 mdr og 7 år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.