MummiT skriver:
Det bliver lige et fælles svar
Jeg er så glad for at I er enige med mig!
Synes godt nok det lyder vildt at efterlade sit barn på den måde. Og ja, uansvarligt.
Hun brugte undskyldningen at vores børn er jo ikke så gamle endnu (begge to 11 mdr) så de ville ikke forstå at de var alene selv hvis de vågnede. Puh jeg fik ondt i maven, bare tanken om at et så lille barn kunne vågne og græde helt alene og forlad i hvem ved hvor lang tid? Og hvor mange grulige ting der ikke kunne ske et ældre barn der opdagede det var helt alene? Nej tak!
Altså, nu tager jeg udgangspunkt i dit barns alder og ikke et ældre barn.
Hvis babyalarmen kan række til Kiwi, så kan du jo være hjemme inden for to minutter. Det er nogenlunde samme tid, det tager mig at komme ned i gården. At du kan risikere at blive kørt ned - ja, det er selvfølgelig rigtigt, men den risiko kan du mitigere ved at skrive til en tætvedboende ven, at du går ned og henter noget, og at du skriver, når du kommer hjem, og at hvis du ikke skriver, så skal vennen være opmærksom.. Jeg ville nok som sagt ikke selv gøre det, men afhængig af de forholdsregler din veninde har taget, så ville jeg ikke dømme hende med det samme.
Anmeld
Citér