Gravide illegale må ikke komme til lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rockertand skriver:

Men det ændrer stadig ikke på, at der er praktiske forhold, der skal løses (læs tidligere indlæg) - man kan ikke bare sætte sådan et initiativ i søen og så tro, at det bare kører for et par millioner, det KAN ikke lade sig gøre (jeg sidder dagligt med meget dårligt integrerede patienter og ved, at vi bruger over dobbelt så mange ressourcer på dem i forhold til gennemsnitsdanskeren) - og så gentager jeg lige mig selv igen-igen: Hvor går grænsen? For een handling afføder flere andre, der breder sig som ringe i vandet, og hvorfor skal vi bruge ressourcer på gravide kvinder, de fleste med ukomplicerede graviditeter, når vi har massevis af illegale med massive lidelser af både kronisk og akut karakter - dem trækker vi bare på skuldrene af, fordi de ikke er gravide? Jeg kan love, at nogle af dem har nogle grimme diagnoser, som de end ikke kan få medicin for.

Vi drøfter et helt konkret forslag, som er fint beskrevet i artiklen. Præcis dér går grænsen i det pågældende forslag. Jeg er ret tryg ved, at de fem organisationer har medtænkt de forskellige udgifter i deres kalkule. 

Jeg trækker ikke på skuldrene af alvorligt syge, illegale indvandrere, blot har jeg ikke set konkrete forslag til bedring af deres situation. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2015

lineog4

Rockertand skriver:

Men det ændrer stadig ikke på, at der er praktiske forhold, der skal løses (læs tidligere indlæg) - man kan ikke bare sætte sådan et initiativ i søen og så tro, at det bare kører for et par millioner, det KAN ikke lade sig gøre (jeg sidder dagligt med meget dårligt integrerede patienter og ved, at vi bruger over dobbelt så mange ressourcer på dem i forhold til gennemsnitsdanskeren) - og så gentager jeg lige mig selv igen-igen: Hvor går grænsen? For een handling afføder flere andre, der breder sig som ringe i vandet, og hvorfor skal vi bruge ressourcer på gravide kvinder, de fleste med ukomplicerede graviditeter, når vi har massevis af illegale med massive lidelser af både kronisk og akut karakter - dem trækker vi bare på skuldrene af, fordi de ikke er gravide? Jeg kan love, at nogle af dem har nogle grimme diagnoser, som de end ikke kan få medicin for.

Der er jeg nok naiv og tror på dansk flygtningehjælp, røde kors, lægeforeningen, jordemoderforeningen og sundhedsplejersker ikke ville fremsætte sådan er forslag hvis de ikke havde tænkt det igennem og set et behov.

jeg ville også støtte hvis røde kors, flygtningehjælp og lægeforeningen kom med forslag om man forbedrede forholdene for de illegale på andre områder.

og synes egentlig også man skal nuancerede hvad illegale er, det er ikke partout flytninge der føler de har andre muligheder, det ikke er partout bekvemmelighedsflygtninge. Det kan jo også være politiske flygtninge som vi ikke vurderede skulle have opholdstilladelse. Mennesker der frygter hvad der vil ske hvis de rejser hjem....

men igen og igen og igen, vis praktikerne, hvis de der står med hænderne i bolledejen fortæller, her er en problematik, vi føler ikke vi kan give den hjælp vi burde - ja så skulle jeg være arrogant hvis jeg sagde: nå men det er bare ærgerligt for jeg ved bedre.

og ja så er der jo også lige det faktum at de undersøgelser der ønskes handler om forebyggende og om baby/barn. Og der har vi skrevet under på en børnekonvention, der foreskriver vi skal behandle børn lige fx i forhold til sundhed uafhængigt af deres forældres situation.

Anmeld Citér

27. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Jaa det synes jeg, når de er illegale... der er så mange besparelser her i landet at folk ryger fra deres hjem... og dem synes jeg skal hjælpes først og fremmest... det hjælper ikk noget at hjælpe andre når vores velfærd går fra hinanden...

Men har du så tænkt over hvorfor der gang på gang bliver sparet på de svagest stillet (ældre,børn,kh modtager osv.) 

og tror du virkelig det lille beløb der vil bllive brugt til de her kvinder, vil gøre den store forskel? 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen

mor:) skriver:

Men har du så tænkt over hvorfor der gang på gang bliver sparet på de svagest stillet (ældre,børn,kh modtager osv.) 

og tror du virkelig det lille beløb der vil bllive brugt til de her kvinder, vil gøre den store forskel? 

Jaa det har jeg, men det jeg skrev var at lige nu er der mange der ryger på gaden.... og det er dem som jeg synes skal hjælpes... og det kan da godt være at du synes det er et lille beløb men det synes jeg ikk når der er mange der bor (lovligt) her i landet som har brug for dem... og det bliver kun dyre og dyre eftersom der kommer flere og flere...

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen skriver:

Jaa det har jeg, men det jeg skrev var at lige nu er der mange der ryger på gaden.... og det er dem som jeg synes skal hjælpes... og det kan da godt være at du synes det er et lille beløb men det synes jeg ikk når der er mange der bor (lovligt) her i landet som har brug for dem... og det bliver kun dyre og dyre eftersom der kommer flere og flere...

Jeg er ikke helt med - hvem bliver smidt på gaden? Hvad bliver dyre og dyre? 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen

Jeg er ikke helt med - hvem bliver smidt på gaden? Hvad bliver dyre og dyre? 

F.eks. folk der er syge.... 

Der kommer flere gravide illegale og de skal også have hjælp, så det bliver dyre og dyre...

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen skriver:

F.eks. folk der er syge.... 

Der kommer flere gravide illegale og de skal også have hjælp, så det bliver dyre og dyre...

Mener du at syge mennesker bliver smidt på gaden? Psykisk syge? Er de her mennesker asylansøger eller hvad taler vi om

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen

Mener du at syge mennesker bliver smidt på gaden? Psykisk syge? Er de her mennesker asylansøger eller hvad taler vi om

Det er mennesker der bor i dk lovligt, det er både psykisk syge andre syge...

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen skriver:

Det er mennesker der bor i dk lovligt, det er både psykisk syge andre syge...

Er det noget du tror eller fakta? 

Og tror du at fordi vi ikke hjælper de illegale gravide så vil vi komme til at hjælpe de syge? 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen

Er det noget du tror eller fakta? 

Og tror du at fordi vi ikke hjælper de illegale gravide så vil vi komme til at hjælpe de syge? 

Det er noget jeg ved... har set flere der er blevet det...

Man kan da håbe, men der er også mange andre steder der kunne bruge flere penge...

Det er min mening...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.