Gravide illegale må ikke komme til lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Det er noget jeg ved... har set flere der er blevet det...

Man kan da håbe, men der er også mange andre steder der kunne bruge flere penge...

Det er min mening...

Ja der kunne godt trænge til flerr sengepladser til de psykisk syge, det kunne også godt trænge til bedre normeringer i børnehaver osv. 

Men for mig at se er det vidt forskellige debatter og man kan ikke på den måde prioritere i menneskeliv. 

Desuden er jeg overbevist om at de "sparede" penge ikke vil gå til psykiatrien eller andre svagt stillede menneker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettefpigen skriver:

Det er noget jeg ved... har set flere der er blevet det...

Man kan da håbe, men der er også mange andre steder der kunne bruge flere penge...

Det er min mening...

I øvrigt at du har set få eksempler er ikke ensvetydende at det er sådan alle steder - ej heller at det hænger sammen med illegale gravide kvinder. 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom

En hurtig søgning på nettet: 1/4 del af alle der bliver sat på gaden er syge.

Er det for mange? Ja!

Er det for mange til at hjælpe fx illegale gravide kvinder og deres ufødte børn, når hjælpen opsøges? NEJ!!

Anmeld Citér

27. maj 2015

lineog4

mor:) skriver:

Ja der kunne godt trænge til flerr sengepladser til de psykisk syge, det kunne også godt trænge til bedre normeringer i børnehaver osv. 

Men for mig at se er det vidt forskellige debatter og man kan ikke på den måde prioritere i menneskeliv. 

Desuden er jeg overbevist om at de "sparede" penge ikke vil gå til psykiatrien eller andre svagt stillede menneker.

Udover det har konservative blandt andet klart meldt ud: det handler ikke om pengene for det er et så lille beløb. Men om princippet, de er her ulovligt og derfor må og skal de ikke hjælpes. Problemet som de bare glemmer er det jo sådan set er det lille barn i maven der hjælpes....

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen

mor:) skriver:

I øvrigt at du har set få eksempler er ikke ensvetydende at det er sådan alle steder - ej heller at det hænger sammen med illegale gravide kvinder. 

Jeg har også set undersøgelser om det... men det er også ligegyldigt for mig, for det er stadig for mange... og i mit hoved er det stadig penge der er brug for i dk... 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen

Mom skriver:

En hurtig søgning på nettet: 1/4 del af alle der bliver sat på gaden er syge.

Er det for mange? Ja!

Er det for mange til at hjælpe fx illegale gravide kvinder og deres ufødte børn, når hjælpen opsøges? NEJ!!

Du behøver ikk at bruge store bogstaver, jeg kan godt læse det selvom det er småt...

Det er hver sin mening om problemet, men når ma ser sin egen familie blive smidt på gaden uden nogen grund så kan det godt ske at man ændre mening...

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Du behøver ikk at bruge store bogstaver, jeg kan godt læse det selvom det er småt...

Det er hver sin mening om problemet, men når ma ser sin egen familie blive smidt på gaden uden nogen grund så kan det godt ske at man ændre mening...

De store bogstaver var ikke møntet på dig, de var et statement, så rolig..

Jeg tror faktisk ikke jeg ville ændre mening, da jeg mener jeg kan favne bredt, og derfor godt kan se andre få hjælp imens andre desværre ikke kan. Det jeg ikke kan døje er når man er villig til at ofre liv (nogle børn vil jo sikkert dø fordi deres mor ikke fik lægehjælp, hvis/når hun beder om det), det har jeg det meget stramt med.

Og uden grund? Der må vel have været en grund fx manglende betaling af husleje, klager eller noget helt andet??

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen

Mom skriver:

Jeg tror faktisk ikke jeg ville ændre mening, da jeg mener jeg kan favne bredt, og derfor godt kan se andre få hjælp imens andre desværre ikke kan. Det jeg ikke kan døje er når man er villig til at ofre liv (nogle børn vil jo sikkert dø fordi deres mor ikke fik lægehjælp, hvis/når hun beder om det), det har jeg det meget stramt med.

Og uden grund? Der må vel have været en grund fx manglende betaling af husleje, klager eller noget helt andet??

Det kan godt ske, men når det er mange mennesker det handler om at man samtidig ser sin egen fysisk syge familie ryge på gaden uden indkomst så har jeg meget svært ved at se illegale får hjælp når der ikk engang er hjælp til vores egne borgere....

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen

Mom skriver:

Jaa der var ikk betalt husleje fordi der ingen indkomst var efter sygedagpenge udløb.. og der ikk var andre steder at få penge fra... systemet der ikk hjælper syge borgere ��

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Mettefpigen skriver:

Det kan godt ske, men når det er mange mennesker det handler om at man samtidig ser sin egen fysisk syge familie ryge på gaden uden indkomst så har jeg meget svært ved at se illegale får hjælp når der ikk engang er hjælp til vores egne borgere....

Og det er jeg oprigtigt ked af på din families vegne.

Men jeg kan ikke undlade at tænke over, at de nok ikke blev sat på gaden fordi de var syge, der må være andre grunde?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.