Gravide illegale må ikke komme til lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.747 visninger
69 svar
209 synes godt om
26. maj 2015

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Gravide kvinder, som opholder sig illegalt i Danmark, skal fortsat ikke have lov at komme til tjek og behandling i sundhedsvæsnet, medmindre det drejer sig om akutte situationer.

Det slår sundhedsminister Nick Hækkerup (S) fast i et brev til Røde Kors, Lægeforeningen, Dansk Flygtningehjælp, Jordemoderforeningen og Dansk Sygeplejeråd, skriver Politiken tirsdag.

De fem organisationer foreslog i februar ministeren, at de gravide kvinder, der opholder sig i Danmark, selv om de ikke har lov, får adgang til besøg hos læge og jordemor under graviditet og efterfølgende konsultationer med en sundhedsplejerske.

Læs resten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

MorTil4<3

Baby.dk skriver:

Fra Avisen.dk

Gravide kvinder, som opholder sig illegalt i Danmark, skal fortsat ikke have lov at komme til tjek og behandling i sundhedsvæsnet, medmindre det drejer sig om akutte situationer.

Det slår sundhedsminister Nick Hækkerup (S) fast i et brev til Røde Kors, Lægeforeningen, Dansk Flygtningehjælp, Jordemoderforeningen og Dansk Sygeplejeråd, skriver Politiken tirsdag.

De fem organisationer foreslog i februar ministeren, at de gravide kvinder, der opholder sig i Danmark, selv om de ikke har lov, får adgang til besøg hos læge og jordemor under graviditet og efterfølgende konsultationer med en sundhedsplejerske.

Læs resten

Det er da vel også fuldt ud fair 

når de ikke selv betaler skat, så har de heller ikke "ret" til det andet som er frynsegoder for at betale skat . . 

så i mine øjne fuldt ud OK! 

Er den helt galt smækker vi jo ikke bare døren i, og de bliver lukket ind . . 

Anmeld Citér

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SnartMorTil>4 skriver:

når de ikke selv betaler skat, så har de heller ikke "ret" til det andet som er frynsegoder for at betale skat . . 

Det kan ikke altid dreje sig om kroner og øre

Jeg synes det er synd at vente til det nærmest er for sent, eller i hvert fald helt galt. 

Børnene har ikke selv valgt deres situation. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

lineog4

SnartMorTil>4 skriver:

Jeg vil så gerne øremærke nogen af mine skattekroner (og jeg betaler jo skat) til illegale gravide. Det ufødte barn har lige så meget ret til livet som det ufødte barn af en der betaler skat.

Anmeld Citér

26. maj 2015

MorTil4<3

lineog4 skriver:

Jeg vil så gerne øremærke nogen af mine skattekroner (og jeg betaler jo skat) til illegale gravide. Det ufødte barn har lige så meget ret til livet som det ufødte barn af en der betaler skat.

Det er også fint DU vil det 

der er vi jo så forskellige, men jeg vil ikke have mine skattekroner skal gå til dem. . 

nej meget muligt det ikke er børnenes valg, men det er jo forældrenes når de vælger at sætte ind i en ustabil tilværelse , såå potato potato så syntes jeg ikke det er ok, og det er min mening 

Anmeld Citér

26. maj 2015

lineog4

SnartMorTil>4 skriver:

der er vi jo så forskellige, men jeg vil ikke have mine skattekroner skal gå til dem. . 

nej meget muligt det ikke er børnenes valg, men det er jo forældrenes når de vælger at sætte ind i en ustabil tilværelse , såå potato potato så syntes jeg ikke det er ok, og det er min mening 

Der vil vi to nok aldrig blive enige. Bare det du omtaler som "dem" får alt til at stritte hos mig 

Jeg er stolt af at leve i et land og bidrage til et land, hvor vi har et spændt et sikkerhedsnet ud for ALLE, høje og lave, hvide og sorte. Et sikkerhedsnet der ikke skelner mellem os og dem, men ser mennesker. Og det gør mig faktisk ked af det, at vi har en regering og et folketing, der ikke vil lytte til eksperterne især når det eksperterne udtaler sig om er mennesker.

vi har nok alle ting som vi gerne ville vores skattekroner ikke gik til. Jeg ville fx meget gerne fritages fra at bidrage til kongehuset.

Nu er du så den "heldige" af os to, for du får lov ikke at betale til "dem" og jeg skal betale til kongehuset. Men jeg må indrømme der blev lagt endnu et bræt i ligkisten for Socialdemokratiet for mig når man vil spare de peanuts. Deres udlændinge politik er snerpende til umenneskelig. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

SnartMorTil>4 skriver:

Mon ikke der også er kvinder iblandt som ikke selv har været herre over deres situation. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Dorthe1986

Det er meget muligt, at de ikke betaler skat, men jeg kan simpelthen ikke have at vi afviser gravide. For pokker det er børn det handler om.

Anmeld Citér

26. maj 2015

MorTil4<3

det er muligt . . 

men ikke noget jeg gider bekymre mit hoved om 

Anmeld Citér

26. maj 2015

SnartMorTil>4 skriver:

det er muligt . . 

men ikke noget jeg gider bekymre mit hoved om 

Jeg må indrømme jeg synes det er enormt usympatisk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.