Gravide illegale må ikke komme til lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2015

lineog4

SnartMorTil>4 skriver:

det er muligt . . 

men ikke noget jeg gider bekymre mit hoved om 

Og det er jo fair nok man ikke kan rumme alt i verden, bekymre sig for alle. Men det er jo ikke det samme som at skære fra, at ikke kære sig om at alle mennesker også de ufødte børn selvsagt skal have det så godt som det er muligt. Og skulle vi betale peanuts for det er virkelig peunats 1,9 millioner, det er lige lidt mere end vi betaler grev Ingolf hvert år som kompensation for at arvefølgeloven blev lavet om og han desværre ikke blev konge eller for dens sags skyld knapt nok med i arvefølgen. Og skulle det blive 2,6 millioner ja så er det cirka hvad vi betaler Alexander hvert år for hun blev gift og fik to børn med en prins 

De par millioner læger, sygeplejersker, jordemødre, og sundhedsplejersker beder om, ville hjælpe cirka 500 ufødte børn og deres mødre. Det ville gøre man opdagede svære handicap, eller mindre defekter allerede i graviditeten. Det ville betyde man opdagede mistrivsel, fejlernæring osv i de første barne år.

Det kan godt være det ikke er statens Danmarks opgave, men så er det måske medmennesker i Danmarks opgave. Jeg er ikke kristen i hver fald ikke aktiv. Men jeg vil dog til hver en tid prædike medmenneskelighed, og forståelsen af alle er vores næste og ikke kun dem der ligner os selv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

jenny4

Vi skal også huske at de illegale kvinder ikke er kommet for at nasse, men fordi forholdene i deres hjemland er så farlige for dem, at flugt er eneste udvej. 

Tænk på hvor mange ekstra scanninger, konsultationer og behandlinger vi danske kvinder går til fordi vi er bekymrede over det ene og det andet, og så forestil jer, at vi ikke fik en eneste vished om barnets ve og vel i perioden fra opdaget graviditet til fødsel. Og de børn som bliver født med misdannelser, livstruende sygdomme osv som kunne være opdaget i graviditeten, bliver jo alligevel "vores" problem da kvinderne jo fortsat vil være i landet som illegale - nu med børn.

Anmeld Citér

26. maj 2015

God-mor

Baby.dk skriver:

Fra Avisen.dk

Gravide illegale må ikke komme til lægen

Gravide kvinder, som opholder sig illegalt i Danmark, skal fortsat ikke have lov at komme til tjek og behandling i sundhedsvæsnet, medmindre det drejer sig om akutte situationer.

Det slår sundhedsminister Nick Hækkerup (S) fast i et brev til Røde Kors, Lægeforeningen, Dansk Flygtningehjælp, Jordemoderforeningen og Dansk Sygeplejeråd, skriver Politiken tirsdag.

De fem organisationer foreslog i februar ministeren, at de gravide kvinder, der opholder sig i Danmark, selv om de ikke har lov, får adgang til besøg hos læge og jordemor under graviditet og efterfølgende konsultationer med en sundhedsplejerske.

Læs resten

Jeg syntes det er forfærdeligt at de ikke kan komme til lægetjek når de er i Danmark. Mine skattekroner må meget gerne gå til illegale kvinder og deres ufødte børn. Det er da frygteligt hvis de først må komme ind når den er helt gal og det måske er for sent. Jeg kan slet ikke have at nogen virkelig mener at de ikke har ret til at komme til læge og jordemoder. De ufødte børn har også ret til at vi passer på dem! De er ikke mindre værd end de danske kvinders ufødte børn. Man kan vel ikke bebrejde mennesker at flygte fra krig, drab og ødelæggelse. Hvem ville ikke det? De vil beskytte sig selv og deres familie, det kan alle vel sætte sig ind i. Medmenneskelighed frem for alt!

Anmeld Citér

26. maj 2015

Mettefpigen

Synes det er fair...

Anmeld Citér

26. maj 2015

lille-fisen

Han skulle skamme sig skulle han jeg synes helt ærligt vi taler helt basale menneskerettigheder her. Selvfølgelig skal alle gravide tilses af læge/jordemoder illegal eller ej. De mennesker er da i en usikker situation nok i forvejen. Kan slet ikke forestille mig at være gravid uden at have mulighed for at komme til læge eller jordemoder  tvivler ikke på at det er i strid med diverse internationale konventioner at nægte dem mulighed for behandling. 

Og ps. Mener de i morges i nyhederne estimerede at det drejede sig om behandling til ca 350 kvinder om året. Det er jo en dråbe havet.... 

Anmeld Citér

26. maj 2015

lineog4

Mettefpigen skriver:

Synes det er fair...

Er det fair at en baby dør fordi det ikke blev opdaget at baby ikke fik nok næring. Og at denne baby faktisk kunne have overlevet.

Er det fair en baby dør og en kvinde er tæt på fordi moren havde svangerskabsfogiftning og dette kunne man have opdaget og taget baby så begge overlevede.

Er det fair at en nyfødt dør af en hjertefejl man kunne have opereret for i de første levedøgn, men man vidste ingen ting for der var ikke blevet scannet.

Er det fair ikke at hjælpe et medmenneske også selvom dette er illegal flygtning.

Anmeld Citér

26. maj 2015

Mettefpigen

lineog4 skriver:

Er det fair at en baby dør fordi det ikke blev opdaget at baby ikke fik nok næring. Og at denne baby faktisk kunne have overlevet.

Er det fair en baby dør og en kvinde er tæt på fordi moren havde svangerskabsfogiftning og dette kunne man have opdaget og taget baby så begge overlevede.

Er det fair at en nyfødt dør af en hjertefejl man kunne have opereret for i de første levedøgn, men man vidste ingen ting for der var ikke blevet scannet.

Er det fair ikke at hjælpe et medmenneske også selvom dette er illegal flygtning.

Så længe de er illegale så er det jo ikk meningen de skal være her... og når der samtidig er mange i dk som mangler hjælp så er det for og fremmest dem som skal have hjælpen... det er forfærdeligt for babyerne i maven men det er forældrenes valg at de er kommet illegalt til landet...

Anmeld Citér

26. maj 2015

lineog4

Mettefpigen skriver:

Så længe de er illegale så er det jo ikk meningen de skal være her... og når der samtidig er mange i dk som mangler hjælp så er det for og fremmest dem som skal have hjælpen... det er forfærdeligt for babyerne i maven men det er forældrenes valg at de er kommet illegalt til landet...

Så fordi et voksent menneske tager er frustreret valg så er det okay at børn dør selvom vi kunne have hjulpet? 

Og fordi nogle i DK har det skidt - og ingen tvivl om der er det, kæmper selv med ord og min stemme for en bedre fordeling af goderne. Men fordi nogle har der skidt så må vi gerne vende ryggen til andre der har det skidt. Så må vi gerne fortælle dem det har de selv valgt. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

FruStolpe

Hvis nu bare vi gad hjælpe vores egne først...... 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes det er skrækkeligt at nogle mener det er okay, eventuelt at lade spædbørn dø, fordi deres mor opholder sig illegalt. Det er udover min forstand at man kan have sådan et menneskesyn, og dertil få det til at handle om "os" og "dem", for vi er alle mennesker. 

Kedeligt menneskesyn, at man vil lade andre dø for selv at kunne pille navlefnuller...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.