SnartMorTil>4 skriver:
det er muligt . .
men ikke noget jeg gider bekymre mit hoved om 
Og det er jo fair nok man ikke kan rumme alt i verden, bekymre sig for alle. Men det er jo ikke det samme som at skære fra, at ikke kære sig om at alle mennesker også de ufødte børn selvsagt skal have det så godt som det er muligt. Og skulle vi betale peanuts for det er virkelig peunats 1,9 millioner, det er lige lidt mere end vi betaler grev Ingolf hvert år som kompensation for at arvefølgeloven blev lavet om og han desværre ikke blev konge eller for dens sags skyld knapt nok med i arvefølgen. Og skulle det blive 2,6 millioner ja så er det cirka hvad vi betaler Alexander hvert år for hun blev gift og fik to børn med en prins 
De par millioner læger, sygeplejersker, jordemødre, og sundhedsplejersker beder om, ville hjælpe cirka 500 ufødte børn og deres mødre. Det ville gøre man opdagede svære handicap, eller mindre defekter allerede i graviditeten. Det ville betyde man opdagede mistrivsel, fejlernæring osv i de første barne år.
Det kan godt være det ikke er statens Danmarks opgave, men så er det måske medmennesker i Danmarks opgave. Jeg er ikke kristen i hver fald ikke aktiv. Men jeg vil dog til hver en tid prædike medmenneskelighed, og forståelsen af alle er vores næste og ikke kun dem der ligner os selv.
Anmeld
Citér