9 år VS. avengers ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Nej det synes jeg slet ikke det er. Jeg siger, at psykologer (som er uddannet indenfor børns udvikling) siger at den er rated til 15 år, er det fordi de mener at man burde være 15 for ikke at blive påvirket i en dårlig retning. 

Det synes jeg faktisk er helt ok at sige.

Men det må du da gerne syntes at det ikke er. 

Psykologerne har lavet en vurdering om at er barn under 15 år helst ikke skal se den alene.

Og nej du kan ikke konkludere på et barn du ikke kender

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

Anonym trådstarter

Så du taler aldrig med dit barn efter en film, oplevelse eller what ever!

Og du siger det jo selv. Det er forældrenes pligt at tage en beslutning, og det er jo netop det de gjorde, de besluttede at barnet godt kunne se den film, måske beslutter de at der er en anden film hun ikke må se.

Undskyld men jeg kan slet ikke se problemet. Forældrene har vurderet, så hvorfor er det et problem??

Jo jeg taler altid med mine børn efter bio ture eller andre oplevelser. 

Hvis du læser mit første opslag, så vil du se jeg bestemt heller ikke ønsker at det skal være et problem. 

Men blev nysgerrig efter at finde ud af hvor stor en del af forældre herinde, der synes det ok for børn på 9år at se sådanne film og deres grunde til svaret. 

Jeg er bestemt ikke enig, og mine børn skal ikke se de film, men blev faktisk overrasket over min veninde kunne blive så gal på mig over jeg kke var enig og deraf kommer mit spørgsmål herinde om, hvorhvidt andre synes det ok. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jo jeg taler altid med mine børn efter bio ture eller andre oplevelser. 

Hvis du læser mit første opslag, så vil du se jeg bestemt heller ikke ønsker at det skal være et problem. 

Men blev nysgerrig efter at finde ud af hvor stor en del af forældre herinde, der synes det ok for børn på 9år at se sådanne film og deres grunde til svaret. 

Jeg er bestemt ikke enig, og mine børn skal ikke se de film, men blev faktisk overrasket over min veninde kunne blive så gal på mig over jeg kke var enig og deraf kommer mit spørgsmål herinde om, hvorhvidt andre synes det ok. 

Men du skriver derefter at vi ikke ved hvad der foregår i vores børns hoveder efter sådan en film..

Men det gør vi forældre da i allerhøjeste grad, fordi vi taler med dem under og efter filmen

Anmeld Citér

24. maj 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvis det er med hendes forældre og ikke blot ældre søskende eller veninder eller lignende så ja så synes jeg ikke der er noget galt i at hun fik lov at se den...

Vil også sige at vores på 3.5 får lov at se en masse ting som absolut ikke passer til hans alder i forhold til anbefalinger men han er bare med på det og så længe vi er der til at forklare og støtte ham hvis det bliver svært at forstå kan jeg ikke se det forkerte i det...

Aldersgrænsen sættes udfra lidt gammeldags holdninger udfra hvad jeg kan læse mig til... (min personlige mening..)

Vores søn er allerede nu fuldt forstået med at der er en fantasi-lege-spil-film verden der ikke er det samme som den verden der foregår omkring ham.. og tror det netop er fordi vi ikke har skærmet ham med hensyn til hvad vi ser, eller spiller mens han er til stede...

Han er med på det niveau han har lyst til og hvis det bliver for meget eller han virker bange, så slukker vi og finder noget andet i et bedre tempo :)

Vi filtrerer heller ikke musik eller hvad vi snakker om, for han kan ligeså godt lære om verden gennem os i et sikkert og trygt miljø end at han overhører noget ude som kan eksplodere i hans fantasi hvis der ikke er nogen til at forklare det...

Anmeld Citér

24. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Men du skriver derefter at vi ikke ved hvad der foregår i vores børns hoveder efter sådan en film..

Men det gør vi forældre da i allerhøjeste grad, fordi vi taler med dem under og efter filmen

Sorry det lød måske forkert. Men det jeg mente er, det der måske nogle forældre der ikke gør. Det var ikke ment som en generalisering. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

modesty

Ja da. Men jeg synes at det er forkert at vise børn disse film når de ikke har alderen. At der er en grund til medierådets anbefaling. Jeg ved godt vi ikke er enige. Og det er helt ok. Jeg undres bare. Ligesom du garanteret undres over min holdning. 

Medierådets anbefalinger (for andet er det ikke) bliver jo sat efter laveste fællesnævner. Forstået på den måde at de skal sikre at ALLE børn i den givne aldersgruppe kan være med - også de mest umodne. 

Og som Mom også nævner - det drejer sig udelukkende om anbefalinger til hvad børn ikke bør se alene.

Dine dygtige psykologer har altså vurderet at Avengers kan ses af en 9-årig i følge med en voksen.

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Sorry det lød måske forkert. Men det jeg mente er, det der måske nogle forældre der ikke gør. Det var ikke ment som en generalisering. 

Og de forældre er så ikke deres ansvar voksent, helt enig.

Men personligt tager jeg udgangspunkt i mine egne børn, enkeltvis, og derfor er der film de må se og film de ikke må se. Men det er mig som forældre der bestemmer, og ikke en psykolog som netop har foretaget en generel vurdering..

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

modesty skriver:

Medierådets anbefalinger (for andet er det ikke) bliver jo sat efter laveste fællesnævner. Forstået på den måde at de skal sikre at ALLE børn i den givne aldersgruppe kan være med - også de mest umodne. 

Og som Mom også nævner - det drejer sig udelukkende om anbefalinger til hvad børn ikke bør se alene.

Dine dygtige psykologer har altså vurderet at Avengers kan ses af en 9-årig i følge med en voksen.

Vi er rimelig meget uenige i den fortolkning.. men havde heller ikke regnet med andet.

God aften. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Mom skriver:

Psykologerne har lavet en vurdering om at er barn under 15 år helst ikke skal se den alene.

Og nej du kan ikke konkludere på et barn du ikke kender

Uenig.

God aften. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

modesty

MysteriousAngel skriver:

Vi er rimelig meget uenige i den fortolkning.. men havde heller ikke regnet med andet.

God aften. 

Er vi også uenige i at anbefalingerne drejer sig om hvad børn ikke bør se alene, og at de psykologer du nævner igen og igen altså vurderer at den pågældende film må ses af børn ned til 7 år i følge med en voksen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.