9 år VS. avengers ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2015

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Du ved jo ikke om det danner varige men før EFTER filmen. En voksen vælger ofte at trække sig hvis filmen er for voldsom. Det er min erfaring at det gør børn ikke. 

Der er klar forskel på hvad en voksen skal se og hvad er barn skal se. Også mhp hjernes udvikling.

Ligesom hvad et barn skal høre.

"Min søster har ikke taget skade". Nej måske ikke. Ligesom jeg ikke tog skade af at få et klap i numsen da jeg skreg i legoland. Men andre tager måske skade...

Nej, men min pointe er at nogen børn ikke får mareridt eller varige men over film, nogen andre gør. Derfor står man som den voksen og siger;  er den for voldsom, uhyggelige.. før man tager barnet med.. nu var det en niece, så mon ikke det var pigen der ville se filmen? Jeg lader i hvert fald altid mine nevøer vælge filmen, for ellers ku jeg sku selv gå derind. Hvad så med reklamer som børn da heller ikke bør se? Krig, ødelæggelse, den virkelig verden.

Børneshows

Julekalendre (pagten) 

Man vurdere som voksen var det enkle barn kan klare. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Så hvis de bare VIL køre bil i en alder af 13, så skal de have lov? 

Men der findes da også forældre der ikke kan bedømme det. Derfor findes der anbefalinger. Disse anbefalinger burde følges. Det er min mening. 

Ja for det kan da helt sikkert sammenlignes. Det er ULOVLIGT, det er ikke ulovligt at tage et barn under aldersgrænsen (som kun er når de er ALENE) med til en film.

Anbefalingerne er når de er ALENE, ikke med voksne. (Over 16)

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Nej, men min pointe er at nogen børn ikke får mareridt eller varige men over film, nogen andre gør. Derfor står man som den voksen og siger;  er den for voldsom, uhyggelige.. før man tager barnet med.. nu var det en niece, så mon ikke det var pigen der ville se filmen? Jeg lader i hvert fald altid mine nevøer vælge filmen, for ellers ku jeg sku selv gå derind. Hvad så med reklamer som børn da heller ikke bør se? Krig, ødelæggelse, den virkelig verden.

Børneshows

Julekalendre (pagten) 

Man vurdere som voksen var det enkle barn kan klare. 

Ja jeg gør det klart omvendt. Hvis ungerne vil i biffen så får de film at vælge imellem hvor medierådet har vurderet at det passer med deres alder. Og gæt hvad, de vil gerne derind alligevel. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Ja for det kan da helt sikkert sammenlignes. Det er ULOVLIGT, det er ikke ulovligt at tage et barn under aldersgrænsen (som kun er når de er ALENE) med til en film.

Anbefalingerne er når de er ALENE, ikke med voksne. (Over 16)

Jeg ved godt at det er sat på spidsen men min pointe er bare, at bare fordi børn VIL se noget, er det ikke tvingende nødvendigt at de får lov. Deraf min dragen parallellen til at køre bil. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Ja jeg gør det klart omvendt. Hvis ungerne vil i biffen så får de film at vælge imellem hvor medierådet har vurderet at det passer med deres alder. Og gæt hvad, de vil gerne derind alligevel. 

Jeg har heller ikke sagt at de ikke vil se andre film.

Men hvis man har et barn der ELSKER superman, spiderman og der så kommeren film med den person, ja så lå de gerne komme ind og se ddn.

Tegnefilm er sku da også vildt voldligt, fyldt med grimt sprog, me  det ser de da.

Anmeld Citér

24. maj 2015

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Jeg ved godt at det er sat på spidsen men min pointe er bare, at bare fordi børn VIL se noget, er det ikke tvingende nødvendigt at de får lov. Deraf min dragen parallellen til at køre bil. 

Jeg siger heller ikke at man skal sige ja til alt, men man kender vel sit barn og ved om det ville kunne klare den ene eller den anden slags film.

Men jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor de bliver gjort til voksen, på grund af en film. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Jeg har heller ikke sagt at de ikke vil se andre film.

Men hvis man har et barn der ELSKER superman, spiderman og der så kommeren film med den person, ja så lå de gerne komme ind og se ddn.

Tegnefilm er sku da også vildt voldligt, fyldt med grimt sprog, me  det ser de da.

Jeg tror altså at det kommer an på hvad man vægter som forældre. Her hos os, ser de altså ikke voldelige tegnefilm. Inden de ser en film på netflix eller viaplay så tjekker de selv hvilken rating den har fået af medierådet. Og hvis den ikke passer, så ser de den ikke, heller ikke selvom de lyder spændende. Der findes mange film/tegnefilm der passer lige præcis til de aldre de har. De skal tids nok nå, at se det de gerne vil. Min datter glæder sig feks til næste år. Så er hun 11 og så må hun se den næste harry potter.

Folk/forældre må gøre som de vil. Jeg stiller mig bare undrende overfor det.. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Jeg siger heller ikke at man skal sige ja til alt, men man kender vel sit barn og ved om det ville kunne klare den ene eller den anden slags film.

Men jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor de bliver gjort til voksen, på grund af en film. 

Jeg synes det er at gøre børn til voksne når de ser film som er beregnet til voksne. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Nej da men de anbefalinger er lavet af bla. psykologer. 

Jeg tænker, at med deres viden, er der en grund til at bla. denne film er 15+. 

Ja uha forældreretten.. den må endelig ikke pilles ved... 

Men hvad med den sunde fornuft omkring ens eget barn? Psykologer kan mene nok så meget om børn generalt, men det er netop et generalt billede, og ikke det enkelte barn der er taget udgangspunkt i.

Hvad hentyder du til med din , omkring forældreretten?

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Måske ville i også råhygge hvis i så en tegnefilm der var holdt på det stadie hvor din søn emotionelt er? 

Min datter på 10 elsker at se film. Selvom hun ikke må se film hvor anbefalingerne siger, at hun er for lille. Så det kan sagtens lade sig gøre. 

Nu kan du jo under ingen omstændigheder udtale dig om hvor min søn er emotionelt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.