9 år VS. avengers ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2015

MysteriousAngel

Mom skriver:

Du har helt ret i, at der er forskel på hvad en 15 årig kan abstrahere fra og hvad en 9 årig kan. Men der er også forskel på 9 årige, den ene kan sagtens den anden kan måske ikke, og netop derfor er det forældrenes ansvar, ganske som det bør være.

Jeg mener ikke at jeg gør min 9 årig voksen ved at se avengers, iron man, osv. Jeg mener han sagtens og uden besvær ved at det er en film og dermed ikke virkelighed, og vi råhygger når ved ser en fed action film sammen

Det må stå for enhver forældre at sørge for at de ikke bliver udsat for mere end de kan klare, og jeg ville personligt have bedt billetmanden i biffen om at lade mig som forældre bestemme.

Anvisninger er ikke lov, men en anvisning

Nej da men de anbefalinger er lavet af bla. psykologer. 

Jeg tænker, at med deres viden, er der en grund til at bla. denne film er 15+. 

Ja uha forældreretten.. den må endelig ikke pilles ved... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Hvordan bliver børn til små voksne fordi de ser en actionfilm? 

Så ka  jeg vende den om og sige at jeg synes mange børn bliver holdt på småbørns stadiet. De må ku  se de sukersøde film og tegnefilm, ikke det de faktisk gerne vil. 

Og so  modesty siger, de tal er kun hvis børnene er alene. 

Eller måske bliver de holdt på det stadie hvor de emotionelt er.

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Mom skriver:

Du har helt ret i, at der er forskel på hvad en 15 årig kan abstrahere fra og hvad en 9 årig kan. Men der er også forskel på 9 årige, den ene kan sagtens den anden kan måske ikke, og netop derfor er det forældrenes ansvar, ganske som det bør være.

Jeg mener ikke at jeg gør min 9 årig voksen ved at se avengers, iron man, osv. Jeg mener han sagtens og uden besvær ved at det er en film og dermed ikke virkelighed, og vi råhygger når ved ser en fed action film sammen

Det må stå for enhver forældre at sørge for at de ikke bliver udsat for mere end de kan klare, og jeg ville personligt have bedt billetmanden i biffen om at lade mig som forældre bestemme.

Anvisninger er ikke lov, men en anvisning

Måske ville i også råhygge hvis i så en tegnefilm der var holdt på det stadie hvor din søn emotionelt er? 

Min datter på 10 elsker at se film. Selvom hun ikke må se film hvor anbefalingerne siger, at hun er for lille. Så det kan sagtens lade sig gøre. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Mom skriver:

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan børn bliver voksne af en film??

Måske man bare skulle lade fornuftige forældre selv tage ansvaret for vores børn, vi kan rent faktisk godt finde ud af det

Der er da ingen grund til, at udsætte dem for voldsomheder i en alder af 7 år. Hvorfor SKAL de se blod, tortur og andet, bare fordi de kan?? 

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Hvordan bliver børn til små voksne fordi de ser en actionfilm? 

Så ka  jeg vende den om og sige at jeg synes mange børn bliver holdt på småbørns stadiet. De må ku  se de sukersøde film og tegnefilm, ikke det de faktisk gerne vil. 

Og so  modesty siger, de tal er kun hvis børnene er alene. 

Så det er fordi de VIL se filmene? Aha.. jamen så skal de da endelig. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Men det ved du jo rent faktisk ikke før BAGEFTER? Især ikke som barn hvor en voksen kan vælge at trække sig. 

Jeg blev feks præsenteret for en gyser da jeg var 8. Jeg syntes den var spændende og ja, lidt uhyggelig men ikke noget jeg var bekymret for, indtil natten kom. Jeg havde mareridt flere mdr i træk.

Hvad ved jeg ikke? Om hun bliver mere voksen før bagefter?

Hvor en voksen vælger at trække sig, you lost me.

Jeg spurgte hvorfor det gør hende voksen at se den film.

Hvis barnet nu er vant til at se de slags  film derhjemme. Elsker hvad film nu handler om pg VIRKELG gerne vil se den.

min søster har da helt sikkert også set film hun ikke var gammel nok til, da hun er en efternøler, og ja så sker det. Det gjorde hende da ikke voksen, overhovedet. Hun var et barn længe, 

Anmeld Citér

24. maj 2015

TNBC

MysteriousAngel skriver:

Så det er fordi de VIL se filmene? Aha.. jamen så skal de da endelig. 

Ja du slæber vel ikke en 9årig ind til en film, hun ikke vil se. Så må man som den voksen, bedømme om barnet kan klare det.

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Hvad ved jeg ikke? Om hun bliver mere voksen før bagefter?

Hvor en voksen vælger at trække sig, you lost me.

Jeg spurgte hvorfor det gør hende voksen at se den film.

Hvis barnet nu er vant til at se de slags  film derhjemme. Elsker hvad film nu handler om pg VIRKELG gerne vil se den.

min søster har da helt sikkert også set film hun ikke var gammel nok til, da hun er en efternøler, og ja så sker det. Det gjorde hende da ikke voksen, overhovedet. Hun var et barn længe, 

Du ved jo ikke om det danner varige men før EFTER filmen. En voksen vælger ofte at trække sig hvis filmen er for voldsom. Det er min erfaring at det gør børn ikke. 

Der er klar forskel på hvad en voksen skal se og hvad er barn skal se. Også mhp hjernes udvikling.

Ligesom hvad et barn skal høre.

"Min søster har ikke taget skade". Nej måske ikke. Ligesom jeg ikke tog skade af at få et klap i numsen da jeg skreg i legoland. Men andre tager måske skade...

Anmeld Citér

24. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Ja personligt tror jeg ikke en på 7-8 eller 9år, selv kommer og siger den film vil jeg gerne se, hvis ikke de blev præsenteret for det af en voksen (eller teenager). 

Tror i bund og grund det forældrene der vil se det, og så er undskyldningen at det ungerne. 

Tag det med et gram salt, men forstå hvad jeg mener. 

Den er lavet over en tegneserie, de fleste der er med, har også været som tegnefilm, så 7+ kan godt kende dem... og så ser de reklamer, trailers i tv, og hvis de er vilde med de personer, ja så vil de vel gerne se den. Ligesom vi gerne vil se film, vi synes ser gode ude eller fordi der er en god skuespiller med. 

Og hvis man vil ikke og se avengers selv og barnet ikke vil, hvorfor så slæbe barnet med, når det ikke engang er deres (var det ik en niece?) Når man tager i biografen med børn,er det da for at se film, som enten barnet eller alle vil se. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

MysteriousAngel

Yurie skriver:

Ja du slæber vel ikke en 9årig ind til en film, hun ikke vil se. Så må man som den voksen, bedømme om barnet kan klare det.

Så hvis de bare VIL køre bil i en alder af 13, så skal de have lov? 

Men der findes da også forældre der ikke kan bedømme det. Derfor findes der anbefalinger. Disse anbefalinger burde følges. Det er min mening. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.